середа, 23 червня 2021 р.

Про затвердження Методичних рекомендацій щодо створення, змісту та завантаження е-портфоліо


 

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

НАКАЗ

30 травня 2019 року № 755

Про затвердження Методичних рекомендацій щодо створення, змісту та завантаження е-портфоліо

Відповідно до абзацу другого пункту 27 Положення про сертифікацію педагогічних працівників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2018 р. № 1190, пункту 11 Положення про Державну службу якості освіти України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 березня 2018 р. № 168,

НАКАЗУЮ:

1. Затвердити Методичні рекомендації щодо створення, змісту та завантаження е-портфоліо, що додаються.

2. Державній службі якості освіти України (Гурак Р. В.) забезпечити оприлюднення цього наказу на своєму офіційному веб-сайті.

3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Карандія В. А.

Міністр
Л. Гриневич

ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства освіти і науки України
від 30.05.2019 № 755

Методичні рекомендації щодо створення, змісту та завантаження е-портфоліо

І. Загальні положення

   Методичні рекомендації щодо створення, змісту та завантаження е-портфоліо (далі — Рекомендації) розроблені відповідно до Положення про сертифікацію педагогічних працівників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2018 р. № 1190.

   Рекомендації призначені для використання учасниками сертифікації під час проведення самооцінювання власної педагогічної майстерності з формування в учнів ключових компетентностей і вмінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про освіту».

   Метою самооцінювання є відстеження та оцінка учасником сертифікації динаміки професійного зростання та індивідуального розвитку, виявлення сильних і слабких сторін власної професійної діяльності.

   Результати самооцінювання учасник сертифікації має відобразити у створеному ним е-портфоліо, яке включає:

1) заповнену анкету самооцінювання, форма якої затверджена наказом Державної служби якості освіти України від 01.04.2019 № 01-11/16;

2) опис навчального заняття, проведеного учасником сертифікації відповідно до навчального плану (може супроводжуватися відеозаписом).

пʼятниця, 18 червня 2021 р.

Карта індивідуального освітнього маршруту педагога закладу дошкільної освіти


Напрями діяльності

Зміст діяльності

Терміни

Очікувані результати

Форми презентації досягнень

Підвищення кваліфікації в системі безперервної освіти

Курси підвищення кваліфікації 1 раз на 5 років

… рік

Формування й розвиток відповідних професійних компетентностей педагога

Звіт про результати курсової підготовки

Самоосвіта

Самооцінювання власної  педагогічної діяльності

Серпень

Оцінка власних сил і виявлення резервів для подальшого професійного зростання.

Аналіз результатів анкетування

Проєктування власної педагогічної діяльності

Вивчення методичної літератури, ознайомлення з новинками періодичної преси

 

Вересень-серпень

Розвиток професійних

компетентностей

Огляд літератури, педпреси «Хвилями океану педагогічних новинок»

Підготовка до атестації

Вересень-березень

Створення індивідуальної папки (з систематизованим матеріалом і додатками та мультимедійна презентація)

Творчий звіт

Захист «Портфоліо успіху»

Методичний бюлетень за підсумками фахової діяльності

Опанування інформаційними технологіями

Вересень-серпень

Використання ІКТ під час освітнього процесу

Організація освітнього процесу з використання інформаційних технологій

Узагальнення досвіду роботи, публікація розробок

Січень-березень

Участь в інтернет-конкурсах методичних посібників

Творча майстерня

Публікація методичних розробок

Презентація досвіду роботи

Теоретичні семінари з проблеми підвищення якості освіти і професійного розвитку педагога

 

Вересень-травень

Формування професійних компетентностей  відповідно до кваліфікаційних категорій

Виступи

 

 

Самоаналіз  Рефлексія

 

Травень

Відстеження динаміки і результатів власної педагогічної діяльності

Визначення дій для реалізації розв’язання професійних завдань

Робота в колективі  ЗДО (професійний рівень)

Участь у роботі педагогічної ради,

 педагогічних годин,

 виробничих нарадах

Вересень-серпень

Розповсюдження досвіду роботи серед колег

Виступ, презентація

Участь у роботі творчій групі, динамічної групи

Вересень-травень

Розробка методичного забезпечення освітнього процесу

Розповсюдження досвіду роботи серед колег

Участь у роботі школи молодого вихователя

Вересень-травень

Формування професійної компетентності молодих педагогів

Вернісаж для молодого педагога (показ фрагментів інтерактивних занять і виховних заходів)

Проведення колективних переглядів «…»

Жовтень-лютий

Підвищення якості проведення заходів

Самоаналіз проведених заходів

Розробка проєкту «….»

 

Грудень

Розробка нових форм, методів, прийомів навчання

Педагогічний проєкт

Розробка конспектів «…»

Листопад-лютий

Розповсюдження досвіду роботи серед колег

Серія конспектів «…», цикл занять з теми «…»

Оформлення дидактичних матеріалів, посібників «….»

Жовтень-лютий

Розроблені дидактичні матеріали, посібники

Виставка авторських ігор, посібників

Підготовка до виступу на «Панорамі творчості» (педагоги, що атестуються)

Березень

Розповсюдження досвіду роботи серед колег

Виступ, презентація

Реалізація проєкту «…..»

Квітень-червень

Організація освітнього процесу з використанням сучасних освітніх технологій

Матеріали проєкту

Виступ на педраді за результатами реалізації проєкту

Участь в конкурсах, виставках  ЗДО «…..»

Вересень-травень

Розповсюдження досвіду роботи серед колег

Матеріали конкурсів, виставок

 

Оформлення папок…. , буклетів….. , консультацій для батьків з питань виховання дошкільників

Березень-травень

Розповсюдження буклетів серед батьків, надання консультацій з теми «…»

Поповнення куточка для батьків «….»

Участь у методичній роботі педагогів ЗДО

Участь у роботі педагогічної спільноти педагогів ЗДО, керівників музичних ЗДО, асистентів вихователя ЗДО, вихователів-методистів ЗДО

Вересень-травень

Підвищення  рівня професійної майстерності

Виступи на заходах, проведення освітньої діяльності з дітьми, обмін досвідом

Участь у роботі семінарів педагогів ЗДО міста

Вересень-червень

Упровадження  сучасних технологій в педагогічну практику

Виступи на семінарах

Проведення майстер-класу для педагогів ЗДО міста «…»

Лютий

Представлення досвіду роботи на рівні міста

Матеріали майстер-класу «…»

Участь у міських конкурсах

Впродовж року

Розповсюдження досвіду роботи серед колег

Презентація матеріалів конкурсів, виставок

Наповнення персонального сайту, блогу

Вересень-червень

Публікація консультацій для педагогів, батьків

Розміщення методичних  розробок, рекомендацій на сайті; онлайн-дискусії

Створення електронної пошти, сторінки в соцмережах

Вересень

Спілкування з колегами з професійних питань

Розміщення матеріалів та посилань на веб-ресурси, обмін досвідом з колегами, забезпечення зворотного зв’язку з педагогами


вівторок, 25 травня 2021 р.

Про семінар вихователів-методистів «Проєктування траєкторії професійного розвитку педагогічного працівника»


 

       Якщо людина не знає, до якої мети вона рухається, для неї жоден вітер не буде попутним.

                                                                                                          Сенека

      25 травня 2021 року відбувся семінар для педагогічної спільноти вихователів-методистів закладів дошкільної освіти міста з теми «Проєктування траєкторії професійного розвитку педагогічного працівника».

      Консультант КУ «Козятинський Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Надія Рачова    зазначила, що траєкторія професійного розвитку педагогічного працівника -  це персональний шлях реалізації професійного потенціалу педагогічного працівника, що ґрунтується на його вільному виборі закладу освіти, видів, форм, темпу здобуття освіти та освітньої програми в межах здобуття освіти дорослих.

Завданням закладу освіти є створення умов для забезпечення реалізації траєкторії професійного розвитку педагога за його вибором та підтримкою фахівців і керівництва.

Під час заняття вихователі – методисти   розглянули алгоритм та напрями траєкторії професійного розвитку педагогічного працівника.  

    На завершення семінару Надія Рачова провела інтерактивну вправу «Абетка успіху  (щастя) від А до Я», під час якої учасники пригадали щасливі моменти з досвіду роботи, а виконання вправи «Американське хоку» до слів «Освіта», «Вихователь», «Дитина», «Дошкілля» активізувало  пізнавальну та  креативну активність учасників.

 

Про проведення семінару для працівників психологічної сужби і педагогів ЗДО «Психологічний тімбілдінг у комунікації з військовими та їх сім’ями»

                          РАЗОМ  ВПОРАЄМОСЯ ЗІ СТРЕСОМ, ВІДНОВИМО МЕНТАЛЬНЕ ЗДОРОВ’Я    Йде третій рік війни. На сьогодні   майже у кожного ...