Нове Положення
про атестацію педагогічних працівників набере чинності з 1 вересня 2023
року.
https://oplatforma.com.ua/article/2987-atestatsya-vchitelv-maybutnogo
Освіченою людиною вважається та, яка навчилася вчитися, навчилася змінюватися, яка ясно розуміє, що жодне знання ненадійне, що тільки процес пошуку знань дає основу для надійності. К Роджерс
Міністерство освіти і науки України опублікувало лист до освітніх управлінців, у якому вміщено методичні рекомендації про впровадження професійного стандарту вихователів дошкілля.
Повну версію документу можна завантажити за посиланням.
Як зазначають розробники, “методичні рекомендації спрямовані допомогти вихователям, керівникам і засновникам закладів дошкільної освіти, відділам/управлінням/департаментам освіти й їхнім структурним підрозділам, центрам професійного розвитку педагогічних працівників, суб’єктам підвищення кваліфікації ознайомитись із особливостями структури, змісту Професійного стандарту та його імплементувати“.
Найбільші можливості
відкриваються для тих, хто володіє знаннями і навичками.
Однією з трудових функцій практичного
психолога, визначених у професійному стандарті є здійснення
психологічної профілактики, що передбачає знання особливостей підтримки та збереження психічного здоров’я та їхніх чинників,
визначення напрямів профілактичної роботи з попередження психічних розладів, емоційного
вигорання, уміння ідентифікувати психологічні проблеми та пропонувати шляхи їх розв’язання.
Тому 30 листопада 2022 року в залі
засідань управління освіти та спорту відбулось засідання професійної спільноти практичних
психологів і соціальних педагогів «Ресурс» з теми «Психологічне
благополуччя як метод попередження професійного стресу та емоційного вигорання».
Консультант
Козятинського Центру професійного розвитку педагогічних працівників Надія
Рачова висвітлила зміст і компоненти психологічного благополуччя особистості.
На заході розглянули основні критерії
психологічного благополуччя, способи організації психологічної
профілактики, визначили ключові показники їх ефективності відповідно до
визначених завдань і потреб.
Практичний
психолог Махаринецької гімназії Яна Мельник провела тренінгове заняття «Намалюю
в душі сонце», ознайомила учасників з
методами відновлення та регуляції психоемоційних станів.
Надія Рачова запропонувала технологію «World Cafe», яка дозволила
залучити у процес обговорення працівників служби та створити майданчик для рефлексії отриманого досвіду.
У
складний період воєнного стану професійний портрет педагога набуває нової
якості – психологічної спроможності. Порушення звичного режиму навчання,
тривожне очікування повітряних сирен, турбота про рідних, невпевненість у найближчому майбутньому
призводить до виснаження психіки, робить
організм вразливим. Тому емоційна складова педагогічної діяльності все більше
привертає до себе уваги.
03 листопада 2022 року в залі засідань
управління освіти та спорту відбувся
воркшоп для практичних психологів і соціальних педагогів з теми «Емоційна
підтримка учасників освітнього процесу в умовах воєнного стану».
Мета
воркшопу: зорієнтувати педагогів на побудову нової
емоційної насиченої реальності, оволодіння
практичними методами і прийомами надання психологічної підтримки.
Надія Рачова, консультант
Козятинського центру професійного розвитку педагогічних працівників, зазначила,
що емоційна підтримка є дуже важливою для всіх учасників
освітнього процесу. Адже емоційний стан та
стресостійкість педагога безпосередньо впливають на емоційний стан учнів та
атмосферу в класі. Саме тому освітянам
вкрай важливо піклуватися про себе в часи високої невизначеності та
стресогенності, віднаходити ресурси стійкості та життєвої енергії.
Присутні розглянули
механізми емоційної підтримки та
складові резильєнтості.
Під
час роботи воркшопу працівники психологічної служби обмінялись досвідом
використання технік саморегуляції, практичних методів і прийомів
психологічної підтримки.
Оксана
Гулькова, практичний психолог ліцею №1, ознайомила з методиками МАК «Жив-був...», «Я прийшов», які можна
використовувати при груповій роботі, індивідуальному консультуванні з учнями
10-12 років, педагогами та батьками.
Андрій Баландін, практичний психолог ліцею
№5, запропонував для використання у роботі з учнями розвивальну методику «Мої
емоції», яка спрямована на прийняття та усвідомлення своїх емоцій, незалежно
від їх емоційного полюсу.
Людмила Шевчук, практичний психолог ліцею,
поділилась досвідом корекційної роботи на зняття емоційного напруження.
Деякі з
запропонованих вправ учасники мали змогу відпрацювати одразу на практиці,
отримавши досвід використання та активізувавши власні внутрішні ресурси.
РАЗОМ ВПОРАЄМОСЯ ЗІ СТРЕСОМ, ВІДНОВИМО МЕНТАЛЬНЕ ЗДОРОВ’Я Йде третій рік війни. На сьогодні майже у кожного ...