четвер, 1 червня 2023 р.

Про внесення зміни до статті 51 Закону України "Про повну загальну середню освіту" щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників у питанні надання психологічної підтримки учасникам освітнього процесу

 

ЗАКОН УКРАЇНИ


Про внесення зміни до статті 51 Закону України "Про повну загальну середню освіту" щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників у питанні надання психологічної підтримки учасникам освітнього процесу

Верховна Рада України постановляє:

I. Абзац перший частини другої статті 51 Закону України "Про повну загальну середню освіту" (Відомості Верховної Ради України, 2020 р., № 31, ст. 226) доповнити словами і цифрами "та не менше 10 відсотків загальної кількості годин - на вдосконалення знань, вмінь і практичних навичок у частині надання психологічної підтримки учасникам освітнього процесу".

II. Прикінцеві положення

1. Цей Закон набирає чинності через один місяць з дня його опублікування, крім пункту 2 цього розділу, який набирає чинності з дня опублікування цього Закону.

2. Кабінету Міністрів України у місячний строк з дня опублікування цього Закону:

привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;

забезпечити приведення міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.

Президент України

В. ЗЕЛЕНСЬКИЙ

м. Київ
11 квітня 2023 року
№ 3051-IX

 

середа, 17 травня 2023 р.

Про проведення семінару-практикуму для директорів і вихователів-методистів ЗДО "Переваги і недоліки командної роботи"



 

Успіх приходить до того, хто мислить категоріями успіху.

Наполеон Хілл 

 

      Продуктивний і ефективний той колектив, робота якого нагадує добре налагоджений механізм, де кожен знає свої можливості, розуміє свої завдання та працює над їхньою реалізацією в гармонії з колегами.
     17 травня 2023 року консультант Козятинського Центру професійного розвитку педагогічних працівників Надія Рачова в залі засідань управління осіти та спорту провела  семінар – практикум для керівників і вихователів-методистів ЗДО з теми «Переваги і недоліки командної роботи».

      Консультант акцентувала увагу на секретах сильної команди, а саме: ефективній взаємодії, зрозумінні й прийнятті чужої точки зору, грамотному делегуванні, продуктивній співпраці, беззаперечній повазі.

      Учасники розглянули характерні риси керівника у сфері освіти, чинники внутрішньої мотивації до роботи співробіт­ників, визначили свій стиль управління за тестом «Який я керівник?».

      Проведені вправи «Без маски»,  «Плюси і мінуси», «Передача інформації», «Хто із вас вважає себе лідером освіти» сприяли навичкам ефективного управління,  зростанню професійної самосвідомості керівників.

понеділок, 15 травня 2023 р.

книжки, що допоможуть підлітку подолати булінг

 


(Елой Морено)

«Незримий» від іспанського письменника Елоя Морено — це відверта історія підлітка, який переживає булінг. Книжку переклали вже 20 мовами, її включено до обов’язкового прочитання в багатьох освітніх закладах Іспанії.

Незримий — той, хто воліє залишатися прозорим і непомітним. У книзі навіть не називається ім’я головного героя. Він потай чекає, щоб йому подивилися в очі і прийшли на допомогу, натомість його ображають. Спочатку це майже безневинно, але ситуація погіршується кожного дня.

Це історія про те, що підліткова жорстокість не залишається в середній школі, а переслідує жертв протягом усього життя. Це також розповідь про тих, хто мовчки спостерігає, як кривдять інших, і залишається байдужим. Про тих, хто не насмілюється розпитувати, і тих, хто воліє не бачити синців та подряпин, бо, можливо, не знає, як на це реагувати.

Сіль для моря або Білий Кит

(Анастасія Нікуліна)

Роман української письменниці Анастасії Нікуліної про 14-річну дівчину, якій непросто знайти спільну мову з людьми, які поруч. Вона свариться з батьками, новими однокласниками, над нею знущаються морально і фізично. Ліза почувається дуже самотньою, відчуває, що заплуталася в житті, аж поки не зустрічає нового друга. Співрозмовник з інтернету з ніком Білий Кит розуміє її, підтримує. Але чи він той, за кого себе видає?

У цьому романі — калейдоскоп підліткових проблем — нерозуміння з боку дорослих, їхня емоційна незрілість, булінг, харчові розлади, небезпечні онлайн-знайомства, смертельні ігри. Іноді це дуже болючий текст, роман-буря, як говорить про нього авторка. Але це історія про справжню дружбу і підтримку, яка нагадує про те, що як би до тебе не ставилися і якою би ти не була — важливо те, ким ти є.

Теми, підняті в романі «Сіль для моря або Білий Кит», варто проговорювати дітям разом із дорослими, щоби підказати, де шукати вихід.

 

 

Усе, чого ми бажали

(Емілі Ґіффін)

Роман Емілі Гріффін розповідає про підліткові помилки і їхні наслідки, про класову нерівність та расову дискримінацію, на яку суспільство часом заплющує очі. Також він про підтримку з боку батьків і їхні спроби захистити дітей, навіть якщо вони припускаються помилок.

Невеличке містечко Нешвіл сколихнув найгучніший скандал, у центрі якого опинилися дочка місцевого тесляра Лайла і син заможних благодійників Фінч. Одна компроментувальна світлина, яку поширили швидше, ніж новини про пожежу, назавжди змінила життя двох родин. Щасливе майбутнє дітей і, зрештою, репутація батьків потрапили під загрозу. На тлі суспільного резонансу головні герої мають усвідомити, що для них важливо, і зробити свідомий вибір. У хороший чи поганий бік — залежить від них самих.

Риба на дереві

(Лінда Муллалі Гант)

Ешлі Нікерсон знає, як жахливо, коли ти не жартуєш, а над тобою сміються, і навіть домашнє завдання перетворюється на випробування. На перший погляд, вона — звичайна дівчинка, кмітлива, творча, має розвинену фантазію та здібності до малювання. Однак у Ешлі є особливість — дислексія, вона не може читати і писати. Це дуже впливає на те, як дівчинка почувається і як до неї ставляться однолітки та вчителі. На те, щоб щодня ходити до школи, потрібна сміливість.

Коли до школи приходить новий учитель, дівчинка зважується кинути виклик хворобі. Врешті-решт вона усвідомлює, що мислити не так, як усі — це дар, такі люди запалюють світ. Це оптимістична історія про людину, яка прийняла те, що є не такою, як інші. Але на шляху до цього оптимістичного завершення і прийняття Ешлі пройшла чимало випробувань. І розповідь про те, як вона протистояла обставинам, на які не мала впливу, може допомогти іншим дітям, які перебувають у схожій ситуації.

Диво
(Р. Дж. Паласіо)

«Диво» — історія про хлопчика, який переніс 27 операцій на обличчі. Рідкісна хвороба Огеста спричинила мутації і призвела до того, що хлопчик виглядав не так, як однолітки, хоч всередині був звичайним і любив те, що люблять діти в його віці — «Зоряні війни», комп’ютерні ігри, морозиво. Люди, які бачили Огеста на вулиці, вважали його потворним, лякалися і навіть відверталися. Попри це, 10-річний головний герой пішов до звичайної школи, де натрапляє на труднощі у спілкуванні з іншими школярами.

Це історія, яка показує, як почуття гумору, відкритість і дружба можуть творити справжнє диво. Це продумана і дуже прониклива книжка, не казка про гидке каченя, яке стане лебедем, але можливість для дітей відчути себе інакшими й усвідомити, що зовнішнє не є вирішальним.

Джейн, лисиця і я

(Ізабель Арсено)

Графічний роман «Джейн, лисиця і я» створений за п’єсою канадської драматургині Фанні Брітт талановитою художницею Ізабель Арсено. Це щемка історія про дівчинку Елен, яка почувається дуже самотньою. У книжці влучно передані почуття дівчинки — вона намальована в чорно-білих тонах, і лише коли героїня читає улюблену книжку про Джейн Ейр, усе стає кольоровим. Фактично, Елен рятується від реальності у вигаданій історії. Вона зневажає себе, вважає себе товстою, її ігнорують і навіть ображають однолітки. Елен не розповідає про свої переживання близьким, бо не хоче, щоб її жаліли, а мама не помічає того, що доньці зле. Трохи яскравішим її світ стає тоді, коли в літньому таборі Елен зустрічає лисицю, а згодом і людину, яка готова сприймати її без ярликів.



Освіторія

вівторок, 25 квітня 2023 р.

Про проведення засідання професійної спільноти працівників психологічної служби «Грані майстерності»


 

     25 квітня 2023 року відбулось засідання професійної спільноти працівників психологічної служби  «Грані майстерності».

    Консультант  КЦПРПП Надія Рачова поінформувала учасників заходу про важливість особистого бренду, який дає можливість підвищити самооцінку та отримати авторитет серед учнів, колег, батьків, дає шанс поширювати свої ідеї й популяризувати їх, ознайомила з інструментами для формування та підвищення іміджу працівника психологічної служби.

    Спілкування з колегами, власні позитивні напрацювання,   обмін досвідом важливі для професійного та особистісного зростання.

     Соціальний педагог ОКЗ «Ліцей  Козятинської міської ради Вінницької області» Тетяна Лясківська  презентувала свій досвід роботи з теми «Булінг (цькування) як явище, його форми, наслідки, допомога», під час якого було акцентовано увагу на причинах поведінки учасників булінгу, виробленні системи дій при виникненні булінгу в закладі освіти, удосконаленні навичок ефективного спілкування та раціональної поведінки учасників освітнього процесу під час конфліктів.

     Практичний психолог КЗ «Ліцей №5 Козятинської міської ради Вінницької області» Андрій Баландін у своєму виступі підкреслив, що на сьогодні є актуальним організація просвітницької та інформаційної роботи щодо запобігання потрапляння учнівської молоді до деструктивних  молодіжних субкультур. Особливої уваги заслуговує підтримка батьків та опікунів з питань вчасного реагування на зміни  в поведінці підлітків. Психолог провів вправи «Як би ти почувався/лася, коли б….», «Чи може людина прожити своє життя без будь-яких проблем?», «Ефективне схвалення».

    Дар’я Андрійчук, практичний психолог КЗ «Ліцей №7 Козятинської міської ради Вінницької області», познайомила учасників з використанням арт-терапії в роботі з дітьми внутрішньо переміщених осіб. Працівники ПС виконали вправи «Який я є», «Кольорова квітка моєї супер сили», «Валіза перемоги», «Моя сила – в моїй руці», які можна  застосовувати в роботі з вимушеними переселенцями з метою досягнення відчуття підтримки, опори, побудови ідентичності на новому місці проживання та  формування готовності до змін.

     По закінченню заходу учасники  виконали інтерактивну вправу «Коло думок», під час якої висловили свої враження, пропозиції, побажання щодо організації роботи професійної спільноти.

 

 

 

 

 

 

четвер, 20 квітня 2023 р.

Про проведення семінару-тренінгу «Використання ІКТ в освітньому процесі: виклики сьогодення»


      Одним із методів удосконалення системи управління освітою є впровадження новітніх ІКТ. Це дозволяє оптимізувати процес обміну інформацією,  проєктувати інформаційно-освітнє середовище закладу та приймати ефективні управлінські рішення.

 Саме тому 20 квітня 2023 року в залі засідань управління освіти та спорту відбувся семінар-тренінг «Використання ІКТ в освітньому процесі: виклики сьогодення», мета якого вдосконалення умінь керівників впевнено і критично використовувати цифрові технології та ресурси в професійної діяльності.

     Учасники семінару ознайомилися із завданнями, змістом і методологічними засадами використання Microsoft 365 (Office), в тому числі Word, Excel, PowerPoint  на мобільних пристроях.

     Ефективно організована практична частина семінару дала змогу учасникам редагувати тексти, електронні таблиці.

     Консультант КЦПРПП Надія Рачова розповіла про можливості програми Google Classroom,  яка допомагає керівникам заощадити час, ефективніше організувати роботу й спілкуватися з колегами.

Ольга Руденко, директор ЗДО №6, звернула  увагу директорів на  доцільність проведення опитування учасників освітнього процесу з  використанням сервісу Google Forms під час самооцінювання освітньої діяльності. Педагоги вчилися створювати опитувальники з використанням даного сервісу.

Активне й ефективне впровадження інформаційно-комунікаційних технологій в освіту є важливим чинником створення нової системи освіти, що відповідає процесу модернізації освітнього процесу.

 

 

 

 

 

 

 

Про проведення семінару для працівників психологічної сужби і педагогів ЗДО «Психологічний тімбілдінг у комунікації з військовими та їх сім’ями»

                          РАЗОМ  ВПОРАЄМОСЯ ЗІ СТРЕСОМ, ВІДНОВИМО МЕНТАЛЬНЕ ЗДОРОВ’Я    Йде третій рік війни. На сьогодні   майже у кожного ...