Освіченою людиною вважається та, яка навчилася вчитися, навчилася змінюватися, яка ясно розуміє, що жодне знання ненадійне, що тільки процес пошуку знань дає основу для надійності. К Роджерс
четвер, 29 червня 2023 р.
вівторок, 27 червня 2023 р.
середа, 7 червня 2023 р.
Про проведення тренінгу "Конфлікти в шкільному середовищі"
Конфлікт є невід'ємною приналежністю людського
суспільства протягом всієї історії його існування. При цьому конфлікт не може
розглядатися як відхилення від нормальної поведінки людей, тому що являє собою
вид спілкування, в основі якого лежать суперечності сторін.
Щоб управляти конфліктною ситуацією, необхідно
добре розуміти психологічні механізми ескалації та перебігу конфліктів, знати
динаміку їх прояву, передбачати можливі дії опонентів.
Тому 07 червня
2023 року в ліцеї №1 ім. Т. Г.
Шевченка відбувся тренінг для педагогів
закладів освіти з теми «Конфлікти в
шкільному середовищі, причини виникнення та шляхи розв’язання», який організувала консультант КЦПРПП Надія Рачова. Вона підкреслила,
що основна ідея заходу-
формування навичок вирішення конфліктів мирним шляхом, дотримання принципів
миробудування.
Практичний
психолог гімназії №6 Світлана Сімачова провела тренінг, мета якого формування особистісних якостей педагогів, їх
емоцій, уміння аналізувати свою поведінку, розвиток самоконтролю, а також
розуміння конфліктної ситуації, як норми людського життя.
Педагоги розглянули відновні підходи до побудови
відносин серед учасників освітнього процесу,
опрацювали основні поняття конфліктології, структуру, причини конфлікту,
опрацювали п'ять стилів поведінки в
конфліктній ситуації.
четвер, 1 червня 2023 р.
Про внесення зміни до статті 51 Закону України "Про повну загальну середню освіту" щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників у питанні надання психологічної підтримки учасникам освітнього процесу
|
ЗАКОН УКРАЇНИ |
Про внесення зміни до
статті 51 Закону України "Про повну загальну середню освіту" щодо
підвищення кваліфікації педагогічних працівників у питанні надання
психологічної підтримки учасникам освітнього процесу
Верховна Рада України постановляє:
I. Абзац перший частини
другої статті 51 Закону України "Про повну загальну середню освіту"
(Відомості Верховної Ради України, 2020 р., № 31, ст. 226) доповнити словами і
цифрами "та не менше 10 відсотків загальної кількості годин - на
вдосконалення знань, вмінь і практичних навичок у частині надання психологічної
підтримки учасникам освітнього процесу".
1. Цей Закон набирає чинності через один місяць з дня його
опублікування, крім пункту
2 цього розділу, який набирає чинності з дня опублікування
цього Закону.
2. Кабінету Міністрів України у місячний
строк з дня опублікування цього Закону:
привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;
забезпечити приведення міністерствами, іншими центральними органами
виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.
|
В. ЗЕЛЕНСЬКИЙ |
|
|
м. Київ |
середа, 17 травня 2023 р.
Про проведення семінару-практикуму для директорів і вихователів-методистів ЗДО "Переваги і недоліки командної роботи"
Успіх приходить до того, хто мислить категоріями успіху.
Наполеон
Хілл
Продуктивний і ефективний той колектив, робота
якого нагадує добре налагоджений механізм, де кожен знає свої можливості,
розуміє свої завдання та працює над їхньою реалізацією в гармонії з колегами.
17 травня 2023 року консультант
Козятинського Центру професійного розвитку педагогічних працівників Надія
Рачова в залі засідань управління осіти та спорту провела семінар – практикум для
керівників і вихователів-методистів ЗДО з теми «Переваги і недоліки командної роботи».
Консультант акцентувала увагу
на секретах сильної команди, а саме: ефективній взаємодії, зрозумінні й
прийнятті чужої точки зору, грамотному делегуванні, продуктивній співпраці,
беззаперечній повазі.
Учасники
розглянули характерні риси керівника у сфері освіти, чинники внутрішньої
мотивації до роботи співробітників, визначили свій стиль управління за
тестом «Який я керівник?».
Проведені вправи «Без маски», «Плюси
і мінуси», «Передача інформації», «Хто із вас вважає себе лідером освіти» сприяли
навичкам ефективного управління,
зростанню професійної самосвідомості керівників.
понеділок, 15 травня 2023 р.
книжки, що допоможуть підлітку подолати булінг
«Незримий»
від іспанського письменника Елоя Морено — це відверта історія підлітка, який
переживає булінг. Книжку переклали вже 20 мовами, її включено до обов’язкового
прочитання в багатьох освітніх закладах Іспанії.
Незримий —
той, хто воліє залишатися прозорим і непомітним. У книзі навіть не називається
ім’я головного героя. Він потай чекає, щоб йому подивилися в очі і прийшли на
допомогу, натомість його ображають. Спочатку це майже безневинно, але ситуація
погіршується кожного дня.
Це історія про те, що
підліткова жорстокість не залишається в середній школі, а переслідує жертв
протягом усього життя. Це також розповідь про тих, хто мовчки спостерігає, як
кривдять інших, і залишається байдужим. Про тих, хто не насмілюється
розпитувати, і тих, хто воліє не бачити синців та подряпин, бо, можливо, не
знає, як на це реагувати.
(Анастасія Нікуліна)
Роман
української письменниці Анастасії Нікуліної про 14-річну дівчину, якій непросто
знайти спільну мову з людьми, які поруч. Вона свариться з батьками, новими
однокласниками, над нею знущаються морально і фізично. Ліза почувається дуже
самотньою, відчуває, що заплуталася в житті, аж поки не зустрічає нового друга.
Співрозмовник з інтернету з ніком Білий Кит розуміє її, підтримує. Але чи він
той, за кого себе видає?
У цьому
романі — калейдоскоп підліткових проблем — нерозуміння з боку дорослих, їхня
емоційна незрілість, булінг, харчові розлади, небезпечні онлайн-знайомства,
смертельні ігри. Іноді це дуже болючий текст, роман-буря, як говорить про нього
авторка. Але це історія про справжню дружбу і підтримку, яка нагадує про те, що
як би до тебе не ставилися і якою би ти не була — важливо те, ким ти є.
Теми,
підняті в романі «Сіль для моря або Білий Кит», варто проговорювати дітям разом
із дорослими, щоби підказати, де шукати вихід.
(Емілі Ґіффін)
Роман Емілі
Гріффін розповідає про підліткові помилки і їхні наслідки, про класову
нерівність та расову дискримінацію, на яку суспільство часом заплющує очі.
Також він про підтримку з боку батьків і їхні спроби захистити дітей, навіть
якщо вони припускаються помилок.
Невеличке містечко Нешвіл
сколихнув найгучніший скандал, у центрі якого опинилися дочка місцевого тесляра
Лайла і син заможних благодійників Фінч. Одна компроментувальна світлина, яку
поширили швидше, ніж новини про пожежу, назавжди змінила життя двох родин.
Щасливе майбутнє дітей і, зрештою, репутація батьків потрапили під загрозу. На
тлі суспільного резонансу головні герої мають усвідомити, що для них важливо, і
зробити свідомий вибір. У хороший чи поганий бік — залежить від них самих.
(Лінда Муллалі Гант)
Ешлі
Нікерсон знає, як жахливо, коли ти не жартуєш, а над тобою сміються, і навіть
домашнє завдання перетворюється на випробування. На перший погляд, вона —
звичайна дівчинка, кмітлива, творча, має розвинену фантазію та здібності до
малювання. Однак у Ешлі є особливість — дислексія, вона не може читати і писати.
Це дуже впливає на те, як дівчинка почувається і як до неї ставляться однолітки
та вчителі. На те, щоб щодня ходити до школи, потрібна сміливість.
Коли до школи приходить новий учитель, дівчинка зважується кинути виклик хворобі. Врешті-решт вона усвідомлює, що мислити не так, як усі — це дар, такі люди запалюють світ. Це оптимістична історія про людину, яка прийняла те, що є не такою, як інші. Але на шляху до цього оптимістичного завершення і прийняття Ешлі пройшла чимало випробувань. І розповідь про те, як вона протистояла обставинам, на які не мала впливу, може допомогти іншим дітям, які перебувають у схожій ситуації.
Диво
(Р. Дж. Паласіо)
«Диво» —
історія про хлопчика, який переніс 27 операцій на обличчі. Рідкісна хвороба
Огеста спричинила мутації і призвела до того, що хлопчик виглядав не так, як
однолітки, хоч всередині був звичайним і любив те, що люблять діти в його віці
— «Зоряні війни», комп’ютерні ігри, морозиво. Люди, які бачили Огеста на
вулиці, вважали його потворним, лякалися і навіть відверталися. Попри це,
10-річний головний герой пішов до звичайної школи, де натрапляє на труднощі у
спілкуванні з іншими школярами.
Це історія, яка показує, як
почуття гумору, відкритість і дружба можуть творити справжнє диво. Це продумана
і дуже прониклива книжка, не казка про гидке каченя, яке стане лебедем, але
можливість для дітей відчути себе інакшими й усвідомити, що зовнішнє не є
вирішальним.
(Ізабель Арсено)
Графічний роман «Джейн, лисиця і я» створений за п’єсою канадської драматургині Фанні Брітт талановитою художницею Ізабель Арсено. Це щемка історія про дівчинку Елен, яка почувається дуже самотньою. У книжці влучно передані почуття дівчинки — вона намальована в чорно-білих тонах, і лише коли героїня читає улюблену книжку про Джейн Ейр, усе стає кольоровим. Фактично, Елен рятується від реальності у вигаданій історії. Вона зневажає себе, вважає себе товстою, її ігнорують і навіть ображають однолітки. Елен не розповідає про свої переживання близьким, бо не хоче, щоб її жаліли, а мама не помічає того, що доньці зле. Трохи яскравішим її світ стає тоді, коли в літньому таборі Елен зустрічає лисицю, а згодом і людину, яка готова сприймати її без ярликів.
Освіторія
Про проведення семінару для працівників психологічної сужби і педагогів ЗДО «Психологічний тімбілдінг у комунікації з військовими та їх сім’ями»
РАЗОМ ВПОРАЄМОСЯ ЗІ СТРЕСОМ, ВІДНОВИМО МЕНТАЛЬНЕ ЗДОРОВ’Я Йде третій рік війни. На сьогодні майже у кожного ...








