Порадник для педагогів і батьків, як враховувати психологичні особливості дітей для покращення мотивації до навчання
Кожен учитель мріє, щоб його учні із захопленням
навчалися. Кожні батьки прагнуть, щоб їхня дитина мала успіхи у навчанні. Для
цього існують різні способи мотивацій — оцінки, заохочення, покарання, похвала
та інше.
Однак можна помітити, що способи заохочення, які діють на
одних дітей, демотивують інших. На це впливає психотип особистості. Отже,
знаючи його, можна побудувати ефективну стратегію розвитку дитини.
Психотип — психологічний портрет особистості, що
включає вроджені риси характеру та тип реагування, які є сталими.
Нижче про 7 найпоширеніших психотипів та
практичні поради, як взаємодіяти з дітьми кожного з типів, щоб процес навчання
був ефективним.
1. Психотип «енерджайзер»
Такі діти надзвичайно енергійні та непосидючі, їм цікаве
все довкола. Вони легко контактують з однолітками, а для дорослих є
джерелом проблем, адже «енерджайзери» — ще ті бешкетники! Такі діти
є ідейними натхненниками, заряджають оточення своєю
життєрадісністю та позитивом.
Рекомендації: Таким дітям важко сконцентруватися, тому для успішного навчання
їм потрібно частіше змінювати види діяльності. Монотонність –
ворог номер один для «енерджайзер». Тому в заняття обов'язково потрібно
включати елементи гри, чергуючи розумові навантаження з енергійними
руханками.
Ці діти надзвичайно допитливі та активні, але їх енергію
потрібно направляти в правильне річище, в жодному випадку не пригнічуючи
особистість.







