понеділок, 6 листопада 2023 р.

Картка самооцінювання професійних компетентностей директора закладу дошкільної освіти


Рівні володіння: високий - 3

                             середній -2

                             низький - 1             

Трудові функції

Професійні компетентності

Рівень володіння

Примітка

Організація здорового, безпечного, розвивального, інклюзивного освітнього середовища

А1 Здоров’язбережувальна

А1.1 Здатність   забезпечити дотримання правил пожежної безпеки, цивільного захисту та безпекижиттєдіяльності, вимог санітарного      законодавства,    законодавства пробезпечність та якість харчових продуктів під час освітнього процесу

-планує і здійснює систему заходів щодо захисту учасників освітнього процесу і матеріальних цінностей у разі військових дій, стихійних лих або техногенних катастроф;

-забезпечує дотримання вимог безпеки життєдіяльності, санітарного законодавства та організації харчування в закладі дошкільної освіти згідно принципів Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР);

-використовує здоров’язбережувальні технології в освітньому процесі

-

 

 

 

 -

 

 

 

 

 

 -

 

А1.2 Здатність створювати освітнє середовище, вільне від насильства та булінгу

-планує та вживає заходи щодо попередження та протидії булінгу серед учасників освітнього процесу;

-організовує міжвідомчу взаємодію закладу дошкільної освіти з іншими органами і службами захисту прав дітей з метою попередження та подолання фізичного, психологічного, емоційного насильства та булінгу

-

 

 

-

 

А1.3 Здатність доорганізації діяльностіпсихологічної служби та соціально-педагогічногопатронажу в закладі дошкільної освіти

-планує та забезпечує ефективну діяльність психологічної служби та соціально-педагогічного патронажу

-

 

Управління закладом дошкільної освіти

А2 Проєктувальна

А2.1 Здатність допроєктування та аналізу ефективності   організації освітнього простору

-аналізує ефективність проєктування та організації освітнього простору з урахуванням принципів універсального дизайну та розумного пристосування;

-організовує безпечний освітній простір з урахуванням санітарно-гігієнічних вимог;

-проєктує освітній простір закладу дошкільної освіти з урахуванням вікових особливостей, психічного розвитку  та потреб здобувачів освіти

-

 

 

 

-

 


 -

 

А2.2 Здатність до створення безпечних і нешкідливих умов праці

-організовує робочі місця працівників закладу дошкільної освіти з урахуванням санітарних, ергономічних вимог та вимог з охорони праці

-здійснює своєчасну атестацію робочих місць

-

 

 

 

-

 

Б1 Операційне управління закладом дошкільної освіти

Б1.1 Здатність ефективно здійснювати фінансово-господарську діяльність закладу дошкільної освіти

-організовує фінансово-господарську діяльність закладу дошкільної освіти;

-організовує бухгалтерський облік закладу дошкільної освіти;

-зберігає, зміцнює та раціонально використовує матеріально-технічну базу закладу дошкільної освіти;

-оприлюднює результати фінансово-господарської діяльності;

-використовує інструменти фандрейзингу та краудфандингу для залучення матеріальних та нематеріальних ресурсів

-

 

 -

 

-

 

 

-

 

-

 

Б1.2 Здатність до організації та контролю харчування у закладі дошкільної освіти

-здійснює організацію та контроль за якістю харчування у закладі дошкільної освіти відповідно до законодавства та з урахуванням постійно діючих процедур Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР);

-здійснює організацію харчування в закладі дошкільної освіти з урахуванням принципів здорового харчування та національних культурних традицій;

-планує та організовує харчування у закладі освіти

-

 

 

 

 


 -

 

 

 

-

 

Б1.3 Здатність до організації та контролю медичного обслуговування у закладі дошкільної освіти

-організовує та здійснює контроль за медичним обслуговуванням у закладі дошкільної освіти;

 

-

 

 


 

Б1.4 Здатність до управління персоналом та командної взаємодії

-здійснює адміністративно-кадрове регулювання трудових відносин;                  -використовує сучасні методи та інструменти управління персоналом;

-здійснює підбір, навчання тауправління персоналом через систему спільних цінностей, поглядів та ставлень;

-застосовує принципи командної взаємодії в управлінській діяльності

-делегує повноваження та керівництво закладом дошкільної освіти;

-створює умови для безперервного професійного розвитку персоналу

-

 

-

 

-

 

 

-



-

 

-

 

Б2 Організаційно-методична

Б2.1 Здатність забезпечувати    організацію освітнього процесу у закладі дошкільної освіти з урахуванням запитів його учасників

-організовує освітній процесзгідно з вимогами законодавчих інормативно-правових документів

-реалізовує освітній процес увідповідності до принципів та цінностей дошкільної освіти;

-критично аналізує та інтегрує провідний педагогічний досвід у освітній процесу закладу;

-обирає та застосовує ефективні методи, форми та засоби організації особистісно-орієнтованого освітнього процесу;

- залучає всіх учасників освітнього процесу до його організації та реалізації;

-організовує та управляє освітніми проєктами, обирає адекватні критерії вивчення та оцінювання управлінських й освітніх процесів

-

 


-

 

 -

 

 

-

 

 


 -

 

-

 

Б2.2 Здатність створювати умови для ефективного   функціонування команди психолого-педагогічного супроводу

-створює умови для ефективної взаємодії колективу закладу та команди психолого-педагогічного супроводу з метою забезпечення потреб здобувача освіти

-

 

Б2.3 Здатність до методичної підтримки та супроводу педагогічного    персоналу закладу дошкільної освіти

-використовує ефективні форми,методи організації методичної підтримки та супроводу педагогічного персоналу

-

 

Б3 Комунікативна

Б3.1 Здатність до ефективної комунікації з учасниками освітнього процесу та органами влади, іншими організаціями,     представниками      громади

-організовує та здійснює комунікацію, використовує техніки ефективних та антикризових комунікацій всередині колективу;

-обирає та використовує оптимальні канали комунікації в залежності від її цілей;

-комунікує з батьками як з рівноправними учасниками освітнього процесу;

-організовує та здійснює ефективні комунікації з органами місцевої влади у сфері управління освітою, іншими організаціями, представниками різних професійних груп та громади відповідно до їхньої компетенції

-

 

 

 

-

 

 -

 

 

-

 

Безперервний особистісний та професійний розвиток

В1 Здатність до навчання впродовж життя

В1.1 Здатність досаморефлексії та самооцінювання    управлінської      діяльності

-аналізує, усвідомлює, узагальнює результати власної професійної діяльності

-визначає відповідність власних професійних компетентностей вимогам професійного стандарту та виявляє труднощі, усуває недоліки власної діяльності

-

 


 -

 

В1.2 Здатність   планувати тареалізовуватиі ндивідуальний   професійний розвиток та самоосвіту

-визначає індивідуальну потребу та планує професійний розвиток для досягнення його стратегічних і оперативних цілей;

- обирає форми, способи професійного розвитку, визначає умови та ресурси професійного розвитку впродовж життя

-

 

 

 

-

 

В2 Інформаційно-комунікаційна

В2.1 Здатність орієнтуватись в інформаційному   просторі

-здійснює пошук і критичнооцінює інформацію, оперує нею у професійній діяльності

-

 

В2.2 Здатність    ефективно   використовувати ІКТ та електронні (цифрові) освітні ресурси

-дотримується  правових вимог використання електронних освітніх ресурсів в професійній діяльності;

-застосовує спеціалізоване програмне забезпечення та інформаційні системи для вирішення задач з управління закладом дошкільної освіти

-



-

 

В2.3 Здатність   дотримуватись правил безпечної поведінки вцифровому середовищі

-дотримується вимог щодобезпечної поведінки та використання інструментів контролю контенту, захисту персональних даних, охорони прав інтелектуальної власності в цифровому середовищі

-

 

Лідерство і партнерська взаємодія

Г Лідерська

Г1.1 Здатність до самопрезентації та презентації     діяльності закладу дошкільної освіти

-визначає переваги та недоліки функціонування закладу дошкільної освіти;

-формує позитивне враження про керівника і заклад дошкільної освіти;

-застосовує технології здійснення позитивного впливу на колектив закладу, окремих осіб і групи осіб, формує лідерські якості та демонструє їх в процесі управління людьми

-

 

 -

 

-

 

Г1.2 Здатність до адаптивності та стресостійкості,   швидкого реагування на зміни під час професійної діяльності

-управляє змінами під часпрофесійної діяльності та проявляє гнучкість і адаптивність залежно від ситуації;

-аналізує причини стресорів упрофесійній діяльності;

-застосовує технік зниження емоційної напруги, регуляції стресового стану під час професійної взаємодії;

-розвиває лідерські якості тавикористовує їх у професійній діяльності

-

 

 

 -

 

 

 -

 

Г1.3 Здатність до ефективного   врегулювання   конфліктів тапрофілактики   професійного   вигорання

-виявляє причини конфлікту таконструктивно вирішує конфліктні ситуації;

-виявляє ознаки професійного вигорання, вживає адекватні способи для попередження та подолання професійного вигорання педагогічних працівників

-

 

 -

 

Г2 Емоційно-етична

Г2.1 Здатність до саморегуляції та толерантної      взаємодії

-керує власними емоціями у професійній діяльності чи/або під час спілкування з іншими учасниками освітнього процесу;

-використовує способи самозбереження психічного здоров’я, усвідомлює, контролює і управляєвласним емоційний станом;

-реагує на прояви емоцій, толерантно взаємодіє з усіма учасниками освітнього процесу

-

 

 

 -

 

 

 

-

 

Г2.2 Здатність до усвідомленої,   конструктивної та екологічної взаємодії з учасниками освітнього процесу

-здійснює управлінську діяльність незалежно від власних гендерних, релігійних чи соціальних поглядів та упереджень;

-застосовує в обговореннях освітніх, соціальних і життєвих проблем методики усвідомленого й емпатійного слухання та ненасильницької комунікації

-

 

 

 

-

 

Стратегічний розвиток закладу дошкільної освіти

Ґ1 Стратегічне управління та розвиток закладу дошкільної освіти

Ґ1.1 Здатність до використання    інструментів   стратегічного планування діяльності закладу дошкільної освіти

-аналізує зміни державноїполітики у сфері дошкільної освіти, використовує результати аналізу вуправлінській діяльності;

-визначає сильні та слабкі сторони закладу дошкільної освіти на основі інструментів аналізу стану функціонування і розвитку освіти, SWOT- та PEST аналізів;

-підбирає та застосовує методи збору інформації та інструменти для вивчення освітніх і управлінських процесів

-

 

 

 

-

 

 


 -

 

Ґ1.2 Здатність розробляти стратегію закладу освіти з урахуванням інтересів та потреб учасників освітнього процесу

-визначає цінності, бачення, місію, цілі та критерії, за якими заклад дошкільної освіти визначає подальші напрями розвитку;

-розробляє та реалізовує стратегію діяльності закладу дошкільної освіти як інструменту підвищення якості освіти

-

 

 

 -

 

Ґ1.3 Здатність        забезпечити   функціонування   внутрішньої системи забезпечення    якості освіти

-дотримується вимог організації та    ефективного функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладі дошкільної освіти

-

 

Ґ1.4 Здатність         створювати умови для здійснення    дієвого та відкритого        громадського нагляду(контролю) за діяльністю закладу дошкільної освіти

-забезпечує відкритий доступ до інформації про діяльність закладу дошкільної освіти шляхом її оприлюднення на своїх офіційних веб-сайтах

-

 

Ґ1.5 Здатність створювати умови для громадського    самоврядування в закладі дошкільної освіти

-створює умови для діяльності органів громадського самоврядування в закладі дошкільної освіти

-

 

Ґ2 Стратегічна комунікація

Ґ2.1 Здатність представляти інтереси закладу дошкільної освіти у відносинах з  державними органами,органами місцевого  самоврядування,    юридичними та  фізичними особами

-представляє заклад дошкільної освіти, використовуючи сучасні маркетингові комунікації і технології;

-організовує комунікаційний процес з усіма заінтересованими сторонами

-

 

 

-

 

Ґ3 Нормативно-правова

Ґ3.1 Здатність керуватися в управлінській діяльності законодавством України

-здійснює управлінську діяльність згідно з вимогами законодавчої і нормативно-правової бази України;

-здійснює стратегічний розвиток закладу дошкільної освіти відповідно до особливостей освітньої політики;

-здійснює свою професійну діяльність в межах компетенції

-

 


 -

 

 -

 

Ґ3.2 Здатність до документування   управлінської               діяльності

-розробляє, веде та зберігаєділоводну документацію;

-використовує системи електронного документообігу в закладі дошкільної освіти

-

 

-

 

Ґ3.3 Здатність забезпечувати    дотримання академічної   доброчесності учасниками освітнього процесу

-впроваджує принципи академічної доброчесності під час освітнього процесу;

-дотримується нормативно-правових норм академічної доброчесності під час професійної діяльності;

-здійснює систематичний контроль щодо дотримання академічної доброчесності педагогічними працівниками

-

 

 -

 

 

-

 

Ґ3.4 Здатність здійснювати    професійну діяльність державною мовою

- висловлює власні думки в усній та письмовій формах державною мовою;

-використовує діловий стиль спілкування у професійній діяльності

-

 

-

 

 

Про проведення семінару для працівників психологічної сужби і педагогів ЗДО «Психологічний тімбілдінг у комунікації з військовими та їх сім’ями»

                          РАЗОМ  ВПОРАЄМОСЯ ЗІ СТРЕСОМ, ВІДНОВИМО МЕНТАЛЬНЕ ЗДОРОВ’Я    Йде третій рік війни. На сьогодні   майже у кожного ...