Педагоги підкреслили важливість своєчасної психолого-педагогічної підтримки та відновлення ментального здоров’я всіх учасників освітнього процесу.
Освіченою людиною вважається та, яка навчилася вчитися, навчилася змінюватися, яка ясно розуміє, що жодне знання ненадійне, що тільки процес пошуку знань дає основу для надійності. К Роджерс
середа, 4 вересня 2024 р.
Педагоги підкреслили важливість своєчасної психолого-педагогічної підтримки та відновлення ментального здоров’я всіх учасників освітнього процесу.
пʼятниця, 23 серпня 2024 р.
середа, 10 липня 2024 р.
четвер, 13 червня 2024 р.
Творча вітальня вихователів-методистів ЗДО "Професійна комунікація"
РОЗВИВАЄМО НАВИЧКИ СПІЛКУВАННЯ Й ФОРМУЄМО ПРОФЕСІЙНЕ «Я»
Загальновідомий факт, що людям
приємно працювати в згуртованому колективі, в якому встановлені правила
взаємодії, які створюють відчуття кордонів і безпеки, де вирішують проблеми за
допомогою діалогу, де кожен працівник вважає
себе частиною команди професіоналів, де можна відчувати довіру й повагу колег.
Уміння ефективно спілкуватися –
це мистецтво слухати й чути, бачити й
відчувати, розуміти співрозмовника,
доносити до нього свої думки та цінувати інші точки зору. Дослідження
свідчать, що успіх людини, яка працює у сфері «людина-людина» на 80% залежить
від комунікативної компетентності.
11 червня 2024 року відбулось засідання творчої вітальні
вихователів-методистів з теми «Професійна комунікація», мета якого - сприяння
підвищенню комунікативних умінь та навичок; опанування прийомами ефективного
спілкування.
Надія Рачова, консультант КЦПРПП,
підкреслила, що комунікація є ключовим елементом успіху в будь-якій сфері
життя, вміння спілкуватися має бути притаманним кожному. Важливими якостями вихователя-методиста є готовність допомогти, вислухати й
підтримати, показати інтерес до того, що говорять педагоги, уміти комунікувати
з оточуючими, мотивувати до професійного
зростання, виявляти ініціативність і підтримку.
Учасники розглянули сім негативних звичок людського спілкування, складові
ефективної комунікації, виконали вправи «Світло моєї душі», «Найщиріше побажання», «Три рухи», «Карусель», «Групове
намисто», які сприяли формуванню навичок взаємодії на принципах партнерства та
взаємоповаги.
Засідання пройшло в доброзичливій атмосфері. Вихователі-методисти
відзначили актуальність теми, отримали корисну інформацію та безліч позитивних
емоцій.
понеділок, 3 червня 2024 р.
Поради Світлани Ройз
ЧОМУ
ВАЖЛИВІ ВІДЧУТТЯ СПІЛЬНОТИ ТА РОДИНИ
Після 24 лютого 2022 року
Світлана Ройз звертається до всіх, з ким спілкується, працює та навчає, як до родини. За її словами, ми відчуваємо
своїми тих, з ким маємо спільну реальність. Через війну ми живемо ще й у
спільній травматичній реальності, оскільки переповнені відчуттями травматичного
досвіду.
Попри це, відчуття спільноти,
нехай і наповненої травматичним досвідом, дає змогу створювати рамку безпеки.
На жаль, гарантувати дітям
фізичну безпеку зараз неможливо. Але ми можемо створити відчуття захищеного
середовища. Психологиня акцентує, що, за порадами травмотерапевтів,
словосполучення “безпечне середовище” краще замінити на “захищене середовище”. Бо зараз, в умовах війни,
фрази “безпечний простір”, “безпечне середовище” сприймаються нами як сигнал
небезпеки. Якщо ж дитина перебуває в суб’єктивно захищеному середовищі, її
мозок починає опрацьовувати інформацію. А це важливо під час навчання.
Налаштуватися на роботу
в класі можна… зробивши ковток води
Часто ми чуємо пораду, що,
коли хвилюєшся, треба попити води, та не розуміємо, як це справді працює.
Світлана Ройз пояснює, що, переживаючи стресове навантаження, вода потрібна
людині для роботи внутрішніх органів та нервової системи.
“Якщо ми переживаємо стресове
навантаження чи будь-який стресовий досвід, і нам не вистачає в цей момент
рідини, цей досвід буде переживатися як більш небезпечний. Якщо ж вистачає –
отримаємо досвід стресу, з яким можемо впоратися, – додає психологиня. – Тому я раджу привчати себе та
дітей до корисної звички – пити час від часу воду”.
Це важливо в школі, коли
вчителі переходять до нової теми або як тільки повернулися з укриття до класу
та продовжують урок. Світлана Ройз радить освітянам просити дітей
пийнути ковток води та зробити “вдих-видих”. У такий спосіб залучається
навкологлотковий нерв, який передає сигнали парасимпатичній нервовій системі, а
вона відповідає за заспокоєння та розслаблення.
середа, 15 травня 2024 р.
Про проведення майстерні-презентації для працівників психологічної служби
Український
фонд «Благополуччя дітей» у межах проєкту «Попередження торгівлі людьми шляхом
розвитку соціальної роботи та мобілізації громад», що впроваджений Представництвом Міжнародної організації з міграції (МОМ)
в Україні передав у заклади освіти громади, де працюють працівники
психологічної служби настільні просвітницько-профілактичні ігри «Рожеві окуляри» та «Ліза та її друзі подорожують
світом».
15
травня 2024 року відбулась майстерня-презентація для працівників психологічної служби з теми «Соціальні ігри як
засіб профілактики торгівлі людьми», на якій обговорили важливі питання можливих ризиків
потрапляння в ситуації щодо торгівлі людьми, особистої відповідальності,
законодавчих актів України, які регулюють ці питання.
Надія Рачова,
консультант Козятинського Центру професійного розвитку педагогічних
працівників, підкреслила важливість використання настільних просвітницько-профілактичних
ігор, адже вони сприяють формуванню життєво важливих цінностей, розвивають такі
навички, як стратегічне мислення, планування, навчають правильній оцінці
власних можливостей, формують
відповідальність за свої вчинки, вчать долати перешкоди.
У процесі гри «Рожеві окуляри», яку презентувала
Надія Рачова, працівники психологічної служби детальніше ознайомились з небезпекою потрапляння в тенета торгівців
людьми, передумовами й наслідками, а також перевірили свої знання не методом
контролю, як зазвичай, а таким цікавим і захопливим способом – грою.
Під час презентації гри «Ліза та її друзі подорожують світом» Оксана Гулькова, практичний психолог ліцею №1, ознайомила учасників з ігровою
технологією роботи з дітьми 8-12 років
щодо формування безпечної поведінки під час подорожей за кордоном.
У ході гри присутні «здійснили навколосвітню подорож», обговорили
проблемні ситуації, можливі ризики, висловили свої враження від гри.
Після закінчення засідання учасники отримали настільні ігри «Ліза та її
друзі подорожують світом» і «Рожеві окуляри», які вони будуть використовувати в
роботі з підлітками.
вівторок, 7 травня 2024 р.
Про проведення воркшопу для директорів ЗДО "В гармонії з собою"
ЩАСТЯ – ЦЕ КОЛИ ТЕ, ЩО ВИ РОБИТЕ, ДУМАЄТЕ, ГОВОРИТЕ, ПЕРЕБУВАЄ В ГАРМОНІЇ.
Однією
з важливих умов для задоволення своїм життям є згода з самим собою, яка
приносить гармонію та спокій в душі. Як жити в гармонії з собою? Це питання ставлять собі люди, які хочуть покращити своє
життя. Бути в гармонії з собою – це найкраще, що можемо зробити для себе. Коли
ми відчуваємо гармонію з собою, ми щасливі, ми вміємо контролювати свої емоції,
ми дотримуємось своєї системи цінностей, ми несемо відповідальність за свої
рішення.
07 травня 2024 року в закладі дошкільної освіти №2 відбувся воркшоп для директорів ЗДО «В
гармонії з собою», мета якого актуалізувати знання учасників з теми гармонізації
життя, посилити
позитивний образ власної особистості.
Програма воркшопу складалась з двох модулів. Під час
теоретичного модуля Надія Рачова, консультант КЦПРПП, підкреслила, що кожна
людина хоче жити в гармонії з собою, навколишнім світом, отримувати задоволення
від життя, бути просто щасливою. Проте одного бажання для цього замало. Щоб досягти гармонії,
необхідно зберігати дружні відносини з собою, приймати себе і бути в злагоді з
собою теперішнім, минулим і майбутнім.
У ході практичного модуля учасники виконали вправи «Сонечко», «Вірш про
себе», «Фотогалерея», «Визначте, на що ви витратили найбільше часу», «Що я знаю
про себе?...або ще один спосіб зазирнути в себе», «Синій птах», «Мешканці
глибин», практику «Що означає бути другом», які сприяли відновленню власних
ресурсів, кращому розумінню себе та
своїх потреб.
Директори
брали активну участь у воркшопі,
були щирими у своїх висловлюваннях і думках.
Про проведення семінару для працівників психологічної сужби і педагогів ЗДО «Психологічний тімбілдінг у комунікації з військовими та їх сім’ями»
РАЗОМ ВПОРАЄМОСЯ ЗІ СТРЕСОМ, ВІДНОВИМО МЕНТАЛЬНЕ ЗДОРОВ’Я Йде третій рік війни. На сьогодні майже у кожного ...








