вівторок, 12 жовтня 2021 р.

Як реагувати на критику?


 

(Рекомендації психолога)

Як навчитися правильно реагувати на критику?

Що б ви не робили, ви ніколи не будете застраховані від критики. Адже навіть найуспішніших і найдобріших людей хтось, колись, але критикував.

– Тож якщо закидів у свою сторону не уникнути, чи можна навчитися на них правильно реагувати?

Для цього варто змінити саме відношення до критики. Насправді, якщо замислитися, то критика завжди є позитивною! Адже це лише зворотній зв’язок, така собі інформація, яку ви отримуєте від контакту з іншою людиною. А інформація не може бути позитивною чи негативною. Все залежить від нашого ставлення до неї.

– Чи можна якийсь приклад?

Так. Наприклад, якщо друг вказує вам, що те, що ви робите, може призвести до зайвих проблем у вашому житті, то така критика – конструктивна. Тобто, інформація є корисною для вас і якщо ви дослухаєтеся до зауваження свого друга, то зможете уникнути неприємних наслідків.
Але навіть у випадку, якщо ваш співрозмовник вам не допомагає, а навпаки, безпідставно засуджує вас чи вашу поведінку – ця інформація також може бути дуже корисною. Адже вона показує, з ким ви маєте справу. Скоріш за все, ваш критик виявиться людиною, яка схильна звинувачувати інших у своєму ж незадоволенні. Якщо ви дослухаєтесь до цієї інформації, то це допоможе вчасно прийняти рішення про те, чи хочете ви продовжувати стосунок з цією людиною.

– Якщо критика є такою корисною, чому ж ми так гостро на неї реагуємо? І як виробити більш спокійне ставлення до зауважень у свій бік?

Будьмо відвертими, насправді, ми не любимо критики. Адже вона порушує наше уявлення про себе і таким чином ставить під загрозу усю нашу самооцінку. Саме тому ми й почуваємося так дискомфортно коли нас критикують і намагаємося будь-якими способами уникати критики.
Але все ж не варто поспішати втікати від неї. Особливо коли емоції беруть гору і хочеться негайно усе заперечити. Рекомендую пам’ятати, що ви завжди встигнете спростувати нічим не підтверджені слова. Навпаки, якщо ви заскочені зауваженням, спершу візьміть тайм-аут. Це можна зробити, відверто повідомивши співрозмовнику, що ви почули його бачення, але оскільки ця інформація є несподіваною для вас, то ви волієте спершу її обдумати, а тоді зможете сказати свою думку.

Якщо ви трішки почекаєте, то негативні емоції обов’язково стишаться, а під час тайм-ауту рекомендую пропустити критику через три фільтри:
1) Фільтр користі: чи ця критика несе у собі якусь користь для вас?
2) Фільтр турботи: чи критик дбає таким чином про ваші інтереси?
3) Фільтр важливості: чи зараз ця критика важлива та актуальна для вас?
Якщо хоча б на одне питанання ви дали відповідь “так”, то зауваження є конструктивним і допоможе вам змінитися на краще. Якщо ж на всі три питання ви дали відповідь “ні”, можете сміливо ігнорувати таку критику – вона є деструктивною і лише зіпсує вам настрій.

 

Мар’яна Франко – психологиня, психотерапевтка Психологічної студії “Сенс”, тренерка з розвитку емоційного інтелекту Львівська Школа Емоційного Інтелекту

 

середа, 29 вересня 2021 р.

Про семінар для вихователів-методистів, вихователів і асистентів вихователів інклюзивних груп «Організація інклюзивного освітнього середовища в закладі дошкільної освіти та надання підтримки в освітньому процесі здобувачам освіти з ООП»




   Допоможи мені це зробити самому, нічого не роблячи за мене, спрямуй у потрібне річище, підштовхни до рішення, а все інше я зроблю сам.
                                                                                                         
М. Монтессорі

       Інклюзивна система освіти забезпечує більш якісну освіту для всіх дітей та сприяє диференційованому підходу для забезпечення підтримки дітей з ООП. Заклади дошкільної освіти створюють умови для перших стосунків дитини зі світом поза межами їх сімей, дозволяючи розвивати соціальні відносини та взаємодію.

  Визначенню ефективних шляхів формування інклюзивного освітнього середовища для дітей з особливими освітніми потребами в закладі освіти був присвячений семінар з теми «Організація інклюзивного освітнього середовища в закладі дошкільної освіти  та надання підтримки в освітньому процесі здобувачам освіти з ООП» Захід  відбувся 29 вересня 2021року в залі засідань управління освіти та спорту. У семінарі взяли участь вихователі-методисти ЗДО і вихователі й асистенти вихователів інклюзивних груп закладів освіти.

 Консультант Козятинського Центру професійного розвитку педагогічних працівників Надія Рачова провела з педагогами інтерактивні вправи  «Самопрезентація», «Бути поруч», «Емоційна бухгалтерія», які  сприяли формуванню етичної та психоемоційної компетентності.

      Педагоги обговорили алгоритм утворення інклюзивної групи, основні завдання команди психолого-педагогічного супроводу, важливість взаємодії вихователя й асистента вихователя з дітьми з особливими освітніми потребами, яка є прикладом для взаємодії дітей у групі.

У позитивній атмосфері окреслили ключові тези:

-  налагоджена співпраця між батьками та педагогами є не лише запорукою успішного навчання дитини у закладі, а й її подальшої адаптації у соціумі;

-  ефективність переходу дітей з особливими освітніми потребами до закладу освіти залежить від готовності педагогічного колективу розвивати позитивні відносини і надавати додаткову підтримку для забезпечення успішності для всіх дітей;

-  сприяння неперервній професійній освіті педагогів.

 

 

 

 

   

 

 

 

вівторок, 21 вересня 2021 р.

Гранично допустиме навчальне навантаження на дітей протягом тижня відповідно до оновленої програми «Дитина»


 

Групові  форми роботи

Кількість занять на тиждень

І молодша група

ІІ молодша група

Середня група

Старша група

Ознайомлення  з соціумом та розвиток мовлення

1 Ознайомлення з соціумом

2

2 Ознайомлення з соціумом

3

Ознайомлення з природним довкіллям

1

1

1

2

Художньо-продуктивна діяльність (літературна, музична, образотворча, театральна тощо)

4  (без літературної)

4 + культура мовленнєвого спілкування

5 (без літературної)

5+ культура мовленнєвого спілкування

Сенсорний розвиток

2

-

-

-

Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування

2

 

3

 

Логіко-математичний

-

1

1

2 (конструювання)

Здоров’я і фізичний розвиток

2

3

3

3

Загальна кількість занять

10

11

 

15

Максимальна кількість занять на тиждень

10

14

15

20

Додаткові освітні послуги за вибором батьків

-

3

4

5

Максимально допустиме навантаження на тиждень на дитину (в астрономічних годинах)

1,4

3,5

5,3

8,3

четвер, 16 вересня 2021 р.

Про проведення педагогічної студії для музичних керівників


Музика - могутнє джерело душевного збагачення, і завдання педагога – відкрити його усім людям

Золтан Козай

     16 вересня 2021 року в залі засідань управління освіти та спорту відбулась педагогічна студія для музичних керівників ЗДО та дошкільних підрозділів ЗО  Козятинської територіальної громади з теми «Педагогічні умови формування емоційно-ціннісного ставлення дитини до мистецьких видів діяльності й до мистецтва».

      Консультант Козятинського Центру професійного розвитку педагогічних працівників Надія Рачова  акцентувала увагу присутніх на  необхідності  формування мистецько-творчої компетентності, яка передбачає здатність дитини практично реалізовувати свій художньо-естетичний потенціал, отримувати бажаний результат творчої діяльності на основі розвинених емоцій та почуттів до видів мистецтва та елементарно застосувати мистецькі навички в життєвих ситуаціях під час освітньої та самостійної діяльності.

     Окрім того, піднімалися питання щодо забезпечення умов для самовираження кожної дитини в процесі мистецької діяльності, формування ціннісного ставлення до музики, особливостей змісту педагогічної роботи  з розділів «Музика» та «Гра на дитячих музичних інструментах» за оновленою програмою «Дитина».

     Учасники педагогічної студії обговорили шляхи формування загальних і професійних компетентностей з урахуванням цілей й напрямів розвитку освітньої політики, що забезпечать успішність професійної діяльності.

 


 

четвер, 2 вересня 2021 р.

Про проведення засідання педагогічної спільноти вихователів ЗДО і дошкільних відділень



 

Для сучасного суспільства характерною ознакою є зміни в усіх сферах життя, що впливають на розвиток освітянського простору. Щоб досягти успіху, необхідно безперервно вчитись. Отже, стає необхідним освоєння  нового змісту дошкільної освіти: здійснення пошуку й впровадження інноваційних технологій та організаційних форм професійного розвитку.

02 вересня 2021 року в залі засідань управління освіти  та спорту відбулось засідання професійної спільноти вихователів закладів дошкільної освіти та вихователів дошкільних відділень закладів освіти Козятинської територіальної громади з теми «Розвиток професійних компетентностей педагогів з урахуванням цілей і напрямів розвитку освітньої політики».

 Надія Рачова, консультант Козятинського Центру професійного розвитку педагогічних працівників, зауважила, що для ефективної організації професійного зростання вихователів необхідно провести самооцінювання власної педагогічної діяльності,   індивідуалізувати траєкторію професійного розвитку з метою вибору ефективних форм, видів,  програм підвищення кваліфікації відповідно до професійних потреб.  

 Учасники засідання обговорили  оновлену комплексну освітню  програму «Дитина»,  зміст якої спрямований  на формування в дітей загальнолюдських цінностей, емоційно-ціннісного ставлення до себе та інших людей, спонукання до експериментування, виявлення творчості, розвиток пізнавального інтересу до природи.

Консультант зазначила, що програма «Дитина»  враховує особливості покоління Альфа та націлена на розкриття особливостей розвитку таких дітей, знаходження шляхів порозуміння.

Надія Рачова  запропонувала педагогам для використання в роботі картки моніторингового вивчення розвитку дошкільників за оновленою програмою по кожній віковій групі.

 

Про проведення семінару для працівників психологічної сужби і педагогів ЗДО «Психологічний тімбілдінг у комунікації з військовими та їх сім’ями»

                          РАЗОМ  ВПОРАЄМОСЯ ЗІ СТРЕСОМ, ВІДНОВИМО МЕНТАЛЬНЕ ЗДОРОВ’Я    Йде третій рік війни. На сьогодні   майже у кожного ...