середа, 17 травня 2023 р.

Про проведення семінару-практикуму для директорів і вихователів-методистів ЗДО "Переваги і недоліки командної роботи"



 

Успіх приходить до того, хто мислить категоріями успіху.

Наполеон Хілл 

 

      Продуктивний і ефективний той колектив, робота якого нагадує добре налагоджений механізм, де кожен знає свої можливості, розуміє свої завдання та працює над їхньою реалізацією в гармонії з колегами.
     17 травня 2023 року консультант Козятинського Центру професійного розвитку педагогічних працівників Надія Рачова в залі засідань управління осіти та спорту провела  семінар – практикум для керівників і вихователів-методистів ЗДО з теми «Переваги і недоліки командної роботи».

      Консультант акцентувала увагу на секретах сильної команди, а саме: ефективній взаємодії, зрозумінні й прийнятті чужої точки зору, грамотному делегуванні, продуктивній співпраці, беззаперечній повазі.

      Учасники розглянули характерні риси керівника у сфері освіти, чинники внутрішньої мотивації до роботи співробіт­ників, визначили свій стиль управління за тестом «Який я керівник?».

      Проведені вправи «Без маски»,  «Плюси і мінуси», «Передача інформації», «Хто із вас вважає себе лідером освіти» сприяли навичкам ефективного управління,  зростанню професійної самосвідомості керівників.

понеділок, 15 травня 2023 р.

книжки, що допоможуть підлітку подолати булінг

 


(Елой Морено)

«Незримий» від іспанського письменника Елоя Морено — це відверта історія підлітка, який переживає булінг. Книжку переклали вже 20 мовами, її включено до обов’язкового прочитання в багатьох освітніх закладах Іспанії.

Незримий — той, хто воліє залишатися прозорим і непомітним. У книзі навіть не називається ім’я головного героя. Він потай чекає, щоб йому подивилися в очі і прийшли на допомогу, натомість його ображають. Спочатку це майже безневинно, але ситуація погіршується кожного дня.

Це історія про те, що підліткова жорстокість не залишається в середній школі, а переслідує жертв протягом усього життя. Це також розповідь про тих, хто мовчки спостерігає, як кривдять інших, і залишається байдужим. Про тих, хто не насмілюється розпитувати, і тих, хто воліє не бачити синців та подряпин, бо, можливо, не знає, як на це реагувати.

Сіль для моря або Білий Кит

(Анастасія Нікуліна)

Роман української письменниці Анастасії Нікуліної про 14-річну дівчину, якій непросто знайти спільну мову з людьми, які поруч. Вона свариться з батьками, новими однокласниками, над нею знущаються морально і фізично. Ліза почувається дуже самотньою, відчуває, що заплуталася в житті, аж поки не зустрічає нового друга. Співрозмовник з інтернету з ніком Білий Кит розуміє її, підтримує. Але чи він той, за кого себе видає?

У цьому романі — калейдоскоп підліткових проблем — нерозуміння з боку дорослих, їхня емоційна незрілість, булінг, харчові розлади, небезпечні онлайн-знайомства, смертельні ігри. Іноді це дуже болючий текст, роман-буря, як говорить про нього авторка. Але це історія про справжню дружбу і підтримку, яка нагадує про те, що як би до тебе не ставилися і якою би ти не була — важливо те, ким ти є.

Теми, підняті в романі «Сіль для моря або Білий Кит», варто проговорювати дітям разом із дорослими, щоби підказати, де шукати вихід.

 

 

Усе, чого ми бажали

(Емілі Ґіффін)

Роман Емілі Гріффін розповідає про підліткові помилки і їхні наслідки, про класову нерівність та расову дискримінацію, на яку суспільство часом заплющує очі. Також він про підтримку з боку батьків і їхні спроби захистити дітей, навіть якщо вони припускаються помилок.

Невеличке містечко Нешвіл сколихнув найгучніший скандал, у центрі якого опинилися дочка місцевого тесляра Лайла і син заможних благодійників Фінч. Одна компроментувальна світлина, яку поширили швидше, ніж новини про пожежу, назавжди змінила життя двох родин. Щасливе майбутнє дітей і, зрештою, репутація батьків потрапили під загрозу. На тлі суспільного резонансу головні герої мають усвідомити, що для них важливо, і зробити свідомий вибір. У хороший чи поганий бік — залежить від них самих.

Риба на дереві

(Лінда Муллалі Гант)

Ешлі Нікерсон знає, як жахливо, коли ти не жартуєш, а над тобою сміються, і навіть домашнє завдання перетворюється на випробування. На перший погляд, вона — звичайна дівчинка, кмітлива, творча, має розвинену фантазію та здібності до малювання. Однак у Ешлі є особливість — дислексія, вона не може читати і писати. Це дуже впливає на те, як дівчинка почувається і як до неї ставляться однолітки та вчителі. На те, щоб щодня ходити до школи, потрібна сміливість.

Коли до школи приходить новий учитель, дівчинка зважується кинути виклик хворобі. Врешті-решт вона усвідомлює, що мислити не так, як усі — це дар, такі люди запалюють світ. Це оптимістична історія про людину, яка прийняла те, що є не такою, як інші. Але на шляху до цього оптимістичного завершення і прийняття Ешлі пройшла чимало випробувань. І розповідь про те, як вона протистояла обставинам, на які не мала впливу, може допомогти іншим дітям, які перебувають у схожій ситуації.

Диво
(Р. Дж. Паласіо)

«Диво» — історія про хлопчика, який переніс 27 операцій на обличчі. Рідкісна хвороба Огеста спричинила мутації і призвела до того, що хлопчик виглядав не так, як однолітки, хоч всередині був звичайним і любив те, що люблять діти в його віці — «Зоряні війни», комп’ютерні ігри, морозиво. Люди, які бачили Огеста на вулиці, вважали його потворним, лякалися і навіть відверталися. Попри це, 10-річний головний герой пішов до звичайної школи, де натрапляє на труднощі у спілкуванні з іншими школярами.

Це історія, яка показує, як почуття гумору, відкритість і дружба можуть творити справжнє диво. Це продумана і дуже прониклива книжка, не казка про гидке каченя, яке стане лебедем, але можливість для дітей відчути себе інакшими й усвідомити, що зовнішнє не є вирішальним.

Джейн, лисиця і я

(Ізабель Арсено)

Графічний роман «Джейн, лисиця і я» створений за п’єсою канадської драматургині Фанні Брітт талановитою художницею Ізабель Арсено. Це щемка історія про дівчинку Елен, яка почувається дуже самотньою. У книжці влучно передані почуття дівчинки — вона намальована в чорно-білих тонах, і лише коли героїня читає улюблену книжку про Джейн Ейр, усе стає кольоровим. Фактично, Елен рятується від реальності у вигаданій історії. Вона зневажає себе, вважає себе товстою, її ігнорують і навіть ображають однолітки. Елен не розповідає про свої переживання близьким, бо не хоче, щоб її жаліли, а мама не помічає того, що доньці зле. Трохи яскравішим її світ стає тоді, коли в літньому таборі Елен зустрічає лисицю, а згодом і людину, яка готова сприймати її без ярликів.



Освіторія

вівторок, 25 квітня 2023 р.

Про проведення засідання професійної спільноти працівників психологічної служби «Грані майстерності»


 

     25 квітня 2023 року відбулось засідання професійної спільноти працівників психологічної служби  «Грані майстерності».

    Консультант  КЦПРПП Надія Рачова поінформувала учасників заходу про важливість особистого бренду, який дає можливість підвищити самооцінку та отримати авторитет серед учнів, колег, батьків, дає шанс поширювати свої ідеї й популяризувати їх, ознайомила з інструментами для формування та підвищення іміджу працівника психологічної служби.

    Спілкування з колегами, власні позитивні напрацювання,   обмін досвідом важливі для професійного та особистісного зростання.

     Соціальний педагог ОКЗ «Ліцей  Козятинської міської ради Вінницької області» Тетяна Лясківська  презентувала свій досвід роботи з теми «Булінг (цькування) як явище, його форми, наслідки, допомога», під час якого було акцентовано увагу на причинах поведінки учасників булінгу, виробленні системи дій при виникненні булінгу в закладі освіти, удосконаленні навичок ефективного спілкування та раціональної поведінки учасників освітнього процесу під час конфліктів.

     Практичний психолог КЗ «Ліцей №5 Козятинської міської ради Вінницької області» Андрій Баландін у своєму виступі підкреслив, що на сьогодні є актуальним організація просвітницької та інформаційної роботи щодо запобігання потрапляння учнівської молоді до деструктивних  молодіжних субкультур. Особливої уваги заслуговує підтримка батьків та опікунів з питань вчасного реагування на зміни  в поведінці підлітків. Психолог провів вправи «Як би ти почувався/лася, коли б….», «Чи може людина прожити своє життя без будь-яких проблем?», «Ефективне схвалення».

    Дар’я Андрійчук, практичний психолог КЗ «Ліцей №7 Козятинської міської ради Вінницької області», познайомила учасників з використанням арт-терапії в роботі з дітьми внутрішньо переміщених осіб. Працівники ПС виконали вправи «Який я є», «Кольорова квітка моєї супер сили», «Валіза перемоги», «Моя сила – в моїй руці», які можна  застосовувати в роботі з вимушеними переселенцями з метою досягнення відчуття підтримки, опори, побудови ідентичності на новому місці проживання та  формування готовності до змін.

     По закінченню заходу учасники  виконали інтерактивну вправу «Коло думок», під час якої висловили свої враження, пропозиції, побажання щодо організації роботи професійної спільноти.

 

 

 

 

 

 

четвер, 20 квітня 2023 р.

Про проведення семінару-тренінгу «Використання ІКТ в освітньому процесі: виклики сьогодення»


      Одним із методів удосконалення системи управління освітою є впровадження новітніх ІКТ. Це дозволяє оптимізувати процес обміну інформацією,  проєктувати інформаційно-освітнє середовище закладу та приймати ефективні управлінські рішення.

 Саме тому 20 квітня 2023 року в залі засідань управління освіти та спорту відбувся семінар-тренінг «Використання ІКТ в освітньому процесі: виклики сьогодення», мета якого вдосконалення умінь керівників впевнено і критично використовувати цифрові технології та ресурси в професійної діяльності.

     Учасники семінару ознайомилися із завданнями, змістом і методологічними засадами використання Microsoft 365 (Office), в тому числі Word, Excel, PowerPoint  на мобільних пристроях.

     Ефективно організована практична частина семінару дала змогу учасникам редагувати тексти, електронні таблиці.

     Консультант КЦПРПП Надія Рачова розповіла про можливості програми Google Classroom,  яка допомагає керівникам заощадити час, ефективніше організувати роботу й спілкуватися з колегами.

Ольга Руденко, директор ЗДО №6, звернула  увагу директорів на  доцільність проведення опитування учасників освітнього процесу з  використанням сервісу Google Forms під час самооцінювання освітньої діяльності. Педагоги вчилися створювати опитувальники з використанням даного сервісу.

Активне й ефективне впровадження інформаційно-комунікаційних технологій в освіту є важливим чинником створення нової системи освіти, що відповідає процесу модернізації освітнього процесу.

 

 

 

 

 

 

 

неділя, 9 квітня 2023 р.

Всеукраїнська програма ментального здоров'я "Ти як?"

 


Стартувала Всеукраїнська програма ментального здоров'я «Ти як?»

За ініціативою першої леді Олени Зеленської розпочалася всеукраїнська програма ментального здоров’я «Ти як?», яка покликана створити систему сервісів і послуг, які зможуть різними способами та дієвими механізмами підтримати українців у складні часи повномасштабної війни.

Ментальне здоров’я – це непомітний, але водночас головний двигун людини, що дозволяє не лише повноцінно жити, а й ефективно функціонувати у суспільстві. Регулярне піклування про власний стан може наштовхнути на відкриття внутрішнього джерела сили, що допоможе пройти крізь складні часи. Тому дбати про своє ментальне здоров’я – така ж базова необхідність кожної людини, як і дбати про здоров’я фізичне. Ментальне та фізичне здоров'я – нерозривне ціле.

Матеріали щодо самодопомоги та підтримки інших доповнюються на сторінці за посиланням, вже зараз там доступні:

– Базові навички турботи про себе та інших. Розроблений на матеріалах ВООЗ довідник, який пропонує техніки з допомоги іншим і собі насамперед, адже за будь-яких обставин «кисневу маску спершу надягаємо на себе».

– Розділ «Етика взаємодії у період стресу» у «Довіднику Безбар’єрності» – вчить, як виявити стрес у себе, близьких і в робочому колективі, як підтримати, контролювати і допомогти собі та іншим людям.

– Техніки з підтримки себе та інших від українських зірок. Швидкі техніки, які допомагають зіркам справлятися зі стресом – фаворити сцени, улюбленці глядачів та лідери думок діляться порадами з власного досвіду.

– Відеоролики про те, як перемогти стрес. Зрозумілими образами і простою мовою відповідають на питання «як ти почуваєшся», а також дають рекомендації з психологічної самопідтримки і допомоги тим, хто поруч.

– Важливі навички у періоди стресу. Ілюстроване керівництво ВООЗ із техніками самодопомоги у часи переживання стресових подій.

– Додаток BetterMe: Mental Health, де доступний курс «Важливі навички у періоди стресу», розроблений за експертної підтримки ВООЗ. У легкій інтерактивній формі надає поради, як убезпечити себе від розвитку стресового кризового стану.

– Вебінари від ізраїльських фахівців. Серія онлайн-лекцій та практичних занять, під час яких експерти дають відповіді на такі питання: як відновитися після пережитих травматичних подій; як надати першу емоційну допомогу в екстрених ситуаціях; як працювати з ПТСР; яким чином допомогти постраждалим через сексуальне насильство під час війни; які особливості в роботі з людьми з ампутованими кінцівками тощо.

– Підтримка ПОРУЧ – групові та індивідуальні психологічні консультації. Проєкт Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) «ПОРУЧ» – це онлайн та очні, групові та індивідуальні консультації для підлітків, вчителів і батьків, які через війну пережили травматичні події.

– Мультижанровий спецпроєкт «Жити далі» – надихаючі відеоролики про історії сили і стійкості українців у воєнний час. Важливою складовою проєкту є практичні поради та рекомендації фахівців.

– Поради психологів у прямому етері. ГО «Безбар’єрність» на своїй сторінці у Facebook влаштовує прямі трансляції живого спілкування з фахівцями у сфері психічного здоров’я на теми, що зараз найбільше турбують українців. Глядачі мають змогу протягом ефіру поставити будь-які запитання до експерта.

– Аудит потреб громадян у послугах з охорони психічного здоров’я та психосоціальної підтримки. Визначення цільових груп населення, що потребуватимуть найоперативнішої реакції з боку системи охорони ментального здоров’я з диференціюванням найбільш пріоритетних напрямків і потенційних механізмів роботи з такими групами, аналіз динаміки ментального стану громадян.

– Аудит ресурсів існуючої системи надання послуг у сфері психічного здоров’я. Виявлення «білих плям» на мапі послуг з охорони ментального здоров’я, ревізія використання ресурсів, визначення напрямків сприяння (закладам, установам, групам осіб тощо) у вирішенні організаційних, інфраструктурних, кадрових та інших проблем. Аналіз динаміки взаємодії державних органів і недержавних установ у сервісах з надання психосоціальної підтримки.

– Міжнародний досвід. Акумулювання даних щодо основних принципів побудови систем психічного здоров’я у розвинених країнах світу. Аналіз успішного та негативного досвіду та наслідків для населення. Визначення принципів і підходів, що можуть бути використані для покращення системи охорони ментального здоров’я в Україні

Про проведення семінару для працівників психологічної сужби і педагогів ЗДО «Психологічний тімбілдінг у комунікації з військовими та їх сім’ями»

                          РАЗОМ  ВПОРАЄМОСЯ ЗІ СТРЕСОМ, ВІДНОВИМО МЕНТАЛЬНЕ ЗДОРОВ’Я    Йде третій рік війни. На сьогодні   майже у кожного ...