Мета ненасильницького спілкування не в досягненні цілей будь-яким шляхом, а встановленні відносин, заснованих на чесності та емпатії.
Автор методу ненасильницького спілкування
американський психолог Маршалл Розенберг вважав, що слова часто призводять до ран і болю, а
метод ННС допомагає людині навчитися безоціночному спостереженню, усвідомленню
своїх або співбесідника почуттів, визначенню пов’язаних з цими почуттями потреб
і висловлюванню конкретних прохань.
Метод ненасильницької комунікації
називають «мовою життя», він є корисним для вирішення конфліктів, встановлення
контакту та порозуміння з іншими людьми.
17
квітня 2024 року в ЗДО №6 відбувся
семінар-тренінг для педагогів ЗДО та дошкільних підрозділів ЗО з теми «Ненасильницьке
спілкування: розуміння себе та
інших». Мета
заходу - сформувати в учасників навички ненасильницького спілкування для
подальшого використання в своєму житті.
Надія Рачова, консультант
КЦПРПП, підкреслила важливість формування в педагогів здатності з емпатією і
співчуттям ставитися до себе та оточення, надала учасникам інформацію про
систему ненасильницького спілкування, в основі якої - налагодження гармонійних
комунікацій з оточуючим світом через розуміння, повагу до себе та інших,
презентувала модель спілкування Вовків і модель спілкування Жирафів.
У ході семінару-тренінгу були проведені вправи
«Мислити без оцінок», «Як прийняти себе», «Коли я…», «Що означає бути другом?»,
«Як допомогти собі?», під час яких учасники відпрацювали навички висловлюватися
за алгоритмом ННС.
Педагоги навчались відрізняти спостереження
від судження, прислухатись до своїх почуттів, екологічно висловлювати свої
потреби з повагою до потреб оточення та формулювати прохання.
Захід пройшов у творчій атмосфері, присутні
отримали корисні знання, позитивні емоції, мотивацію для налагодження
партнерських відносин між усіма учасникам освітнього процесу.

Немає коментарів:
Дописати коментар