пʼятниця, 15 січня 2021 р.

Підготовка освітян. Чому навчання вчителів не менш важливе, ніж навчання дітей


 

   Хто має навчати наших дітей сьогодні, щоб вони стали впевненими та успішними завтра? Розмірковує співзасновниця та керуюча партнерка Креативної Міжнародної Дитячої Школи (КМДШ) Лідія Білас.

  Навчатися, щоб навчати

   Кожна робота потребує вміння та прагнення розвиватися. Світ змінюється щодня і щохвилини, тож складно собі уявити сучасну професію, яка б не потребувала постійного оновлення знань та вмінь. Педагогічна діяльність чи не найперша, що цього потребує, адже, вчителі закладають знання та розвивають вміння у дітей на перспективу, а самі діти швидко опановують оновлений світ. Сьогодні необхідністю є не лише звучати в унісон зі світом, але й не менш важливо з самими учнями, тому готовність педагога до постійних змін та бажання опановувати нові навички і самовдосконалюватися важко переоцінити.

6 онлайн-ресурсів, які допоможуть зробити вивчення історії інтерактивним


 

Оксана Поліщук

Вчитель історії
Альтернативна школа Generation22 та Гімназія «Прем'єр»

 

     Добірка інтерактивних онлайн-ресурсів, які допоможуть вчителю урізноманітнити викладання історії України та Всесвітньої історії, а учням по-іншому поглянути на вивчення цього предмету.

четвер, 14 січня 2021 р.

Що таке Soft Skills і для чого їх треба розвивати


 

     Рівень успіху вже давно перестав залежати тільки від того, наскільки добре працівник  виконує свої безпосередні обов'язки. Щоб бути компетентним фахівцем, треба розвивати Soft Skills, так звані «м'які навички».
    Soft Skills дозволяють бути успішним незалежно від специфіки діяльності та напрямку, в якому працює людина. Традиційно в психології їх відносять до числа соціальних навичок: вміння переконувати, знаходити підхід до людей, лідирувати, міжособистісне спілкування, ведення переговорних процесів, робота в команді, особистісний розвиток, управління часом, ерудованість, креативність тощо.
    Soft Skills важливі як в роботі, так і в житті. Велику частину м’яких навичок працівники  використовують для досягнення цілей.  При цьому чим вище людина  піднімається по кар’єрних сходах, тим більшу роль відіграють соціальні навички у її житті, в той час як професійні відходять на другий план.

вівторок, 12 січня 2021 р.

Порівняльна таблиця складових Базового компонента дошкільної освіти (2021) і Базового компонента дошкільної освіти (2012)


 

 

ІНВАРІАНТНИЙ СКЛАДНИК РОЗВИТКУ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ ДИТИНИ БКДО 2021

 

Інваріантна складова БКДО 2012

 

 

 

 

 

 

1

ОСВІТНІЙ НАПРЯМ «Особистість дитини»

Рухова компетентність Здоров’язбережувальна компетентність

 

Особистісна компетентність 

 

ОСВІТНЯ ЛІНІЯ «Особистість дитини»

Здоров’язбережувальна компетенція

Особистісно - оцінна компетенція

 

 

2

ОСВІТНІЙ НАПРЯМ «Дитина в соціумі»

Соціально-громадянська компетентність

ОСВІТНЯ ЛІНІЯ «Дитина в соціумі»

Родинно-побутова компетенція

Соціально-комунікативна компетенція

 

3

ОСВІТНІЙ НАПРЯМ «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі»

Предметно-практична компетентність Технологічна компетентність

Сенсорно-пізнавальна, логіко-математична, дослідницька компетентності

 

ОСВІТНЯ ЛІНІЯ «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі»

Сенсорно-пізнавальна компетенція

Математична   компетенція

 

4

ОСВІТНІЙ НАПРЯМ  «Дитина в природному довкіллі»

Природничо-екологічна компетентність

Навички, орієнтовані на сталий розвиток

 

ОСВІТНЯ ЛІНІЯ «Дитина в природному довкіллі»

Природничо-екологічна   компетенція

 

5

ОСВІТНІЙ НАПРЯМ «Гра дитини»

Ігрова компетентність

 

ОСВІТНЯ ЛІНІЯ «Гра дитини»

Ігрова компетенція

 

6

ОСВІТНІЙ НАПРЯМ «Мовлення дитини»

Мовленнєва компетентність Комунікативна компетентність Художньо-мовленнєва компетентність

ОСВІТНЯ ЛІНІЯ «Мовлення дитини»

Фонетична компетенція

Лексична компетенція

Граматична компетенція

Діалогічна компетенція

Монологічна компетенція

Мовленнєва компетенція

Комунікативна  компетенція

 

7

ОСВІТНІЙ НАПРЯМ     «Дитина у світі мистецтва»

 

Мистецько-творча компетентність

 

ОСВІТНЯ ЛІНІЯ «Дитина у світі культури»

Предметно-практична компетенція

Художньо-продуктивна компетенція

 

 

ВАРІАТИВНИЙ СКЛАДНИК РОЗВИТКУ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ ДИТИНИ 2021

Варіативна  складова БКДО 2012

Варіативна складова

1

ОСВІТНІЙ НАПРЯМ «Особистість дитини»

«Спортивні ігри» (шахи, футбол, баскетбол)

Спортивно-ігрова компетентність

ОСВІТНЯ ЛІНІЯ       «Шахи»

Шахово-ігрова компетенція

 

2

ОСВІТНІЙ НАПРЯМ «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі»

 

Цифрова компетентність

 

ОСВІТНЯ ЛІНІЯ

«Комп’ютерна грамота»

Інформатична компетенція

 

3

ОСВІТНІЙ НАПРЯМ «Мовлення дитини»

«Іноземна мова»

Мовленнєва компетентність у сфері іноземної мови

ОСВІТНЯ ЛІНІЯ «Іноземна мова»

Комунікативно-мовленнєва компетенція

 

4

ОСВІТНІЙ НАПРЯМ «Мовлення дитини»

«Основи грамоти» Мовленнєва компетентність в площині оволодіння основами грамоти

 

 

 

5

 

ОСВІТНІЙ НАПРЯМ

«Дитина в соціумі»

«Фінансова грамота»

Соціальна компетентність у площині знань та навичок фінансової грамоти

 

 

 

6

ОСВІТНІЙ НАПРЯМ «Дитина у світі мистецтва»

 

«Хореографія»

Хореографічна компетентність

ОСВІТНЯ ЛІНІЯ    «Хореографія»

Хореографічна  компетенція

 

 

 

 

 

понеділок, 11 січня 2021 р.

Наказ № 2736 від 23 грудня 2020 року

 


                                    МІНІСТЕРСТВО РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ, ТОРГІВЛІ

ТА СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ

НАКАЗ

№ 2736 від 23 грудня 2020 року

Про затвердження професійного стандарту
за професіями «Вчитель початкових класів
закладу загальної середньої освіти»,
«Вчитель закладу загальної середньої освіти»,
«Вчитель з початкової освіти
(з дипломом молодшого спеціаліста)»

  Відповідно до пунктів 27, 28, 30 Порядку розроблення та затвердження професійних стандартів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31 травня 2017 року № 373 (зі змінами), 

      НАКАЗУЮ:

   1. Затвердити професійний стандарт за професіями «Вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти», «Вчитель закладу загальної середньої освіти», «Вчитель з початкової освіти (з дипломом молодшого спеціаліста)», що додається.

   2. Директорату розвитку ринку праці та умов оплати праці забезпечити протягом п'яти робочих днів унесення професійного стандарту, затвердженого цим наказом, до Реєстру професійних стандартів.

  3. Директорату розвитку ринку праці та умов оплати праці разом з департаментом цифрового розвитку та електронних сервісів забезпечити оприлюднення інформації про професійний стандарт, затверджений цим наказом, на офіційному вебсайті Мінекономіки.

Міністр розвитку економіки, торгівлі
та сільського господарства України                                             Ігор Петрашко

 

 

неділя, 10 січня 2021 р.

10 правил для ідеального вчителя. Що можна? Чого не можна?


    Вчитель – це не просто професія, а почесне звання. Праця вчителя складна, важка і надзвичайно відповідальна. 

   Щоб залишитися в пам’яті школярів та їх батьків мудрим і кваліфікованим педагогом, слід дотримуватися основних правил спілкування в класі.

   НЕ МОЖНА:

   Мати улюбленців. Це не сподобається ні тим, хто не зміг вам сподобатися, ні тим, кому це вдалося. Мало кому з дітей до душі бути в центрі уваги. Це може зіпсувати атмосферу в класі і стати причиною дитячого цькування.

Математика дистанційно: корисні онлайн-ресурси


 

    Викладачка математики Євгенія Сердечна ліцею Educator поділилася добіркою онлайн-ресурсів, які допоможуть вам зробити дистанційні заняття математикою інтерактивними і цікавими для учнів.

   Математика – це чарівна наука, яка складається не тільки з доведених теорем та таблички множення на звороті зошита. Математична система мислення включає в себе комплекс навичок та методичних дій, які у синтезі відкривають красу та алгоритмічність всесвіту. 

Про проведення семінару для працівників психологічної сужби і педагогів ЗДО «Психологічний тімбілдінг у комунікації з військовими та їх сім’ями»

                          РАЗОМ  ВПОРАЄМОСЯ ЗІ СТРЕСОМ, ВІДНОВИМО МЕНТАЛЬНЕ ЗДОРОВ’Я    Йде третій рік війни. На сьогодні   майже у кожного ...