понеділок, 1 листопада 2021 р.

Про програму підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів дошкільної освіти «Почути голос дитини: культура демократії в дошкіллі»


 

Затверджено програму підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів дошкільної освіти «Почути голос дитини: культура демократії в дошкіллі»

 

Програму підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів дошкільної освіти «Почути голос дитини: культура демократії в дошкіллі» (далі – Програма) розроблено у рамках меморандуму про співпрацю між Державною установою  «Український інститут розвитку освіти» та Європейським центром імені Вергеланда у напрямі  розроблення та апробації інноваційних матеріалів із розвитку громадянської компетентності для закладів дошкільної освіти та у рамках реалізації Базового компоненту дошкільної освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 12 січня 2021 року № 33.

Навчання за Програмою відбуватиметься на навчальній платформі Європейського центру ім. Вергеланда https://e-learning.theewc.org, яка розроблена із залученням міжнародних та вітчизняних експертів. Проєкт реалізовується Всеукраїнським фондом «Крок за кроком» та Європейським центром ім. Вергеланда у партнерстві з Державною установою «Український інститут розвитку освіти».

 

середа, 27 жовтня 2021 р.

Професійний стандарт "Вихователь закладу дошкільної освіти"

 


   Міністерство освіти і науки розробило професійний стандарт "Вихователь закладу дошкільної освіти", він затверджений Міністерством економіки України. Відповідний наказ  № 755-21 оприлюднено на сайті МОН.

Стандарт "Вихователь закладу дошкільної освіти" визначає основною метою діяльності вихователя організацію навчання, виховання та розвитку вихованців під час здобуття ними дошкільної освіти шляхом формування ключових компетентностей відповідно до державного стандарту.

Професійна діяльність вихователя здійснюється відповідно до трудового договору та/або посадової інструкції. Вихователь безпосередньо підпорядковується керівнику закладу дошкільної освіти, а також керівнику структурного підрозділу закладу освіти (у разі його наявності).

Документ передбачає обов’язкове підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів дошкільної освіти не рідше одного разу на 5 років загальним обсягом не менш ніж 120 годин на 5 років.

Необхідними загальними компетентностями для вихователя закладу дошкільної освіти є громадянська, соціальна, культурна, лідерська, підприємницька, етична.

 

неділя, 24 жовтня 2021 р.

Про семінар для вихователів-методистів, вихователів ЗДО і дошкільних підрозділів з теми «Створення портфоліо педагога закладу дошкільної освіти».

 

Знання – як небеса, належать усім

А. Гешель

      19.10.2021 відбувся семінар для вихователів-методистів, вихователів закладів дошкільної освіти і дошкільних підрозділів    з теми «Створення портфоліо педагога закладу дошкільної освіти».

     Учасники обговорили питання планування та реалізації індивідуального професійного розвитку відповідно   до власних потреб.  

     Консультант Козятинського Центру професійного розвитку педагогічних працівників Надія Рачова  ознайомила присутніх із змістом професійних компетентностей відповідно до кваліфікаційних  категорій. Надала методичні рекомендації щодо створення портфоліо педагога на Google Drive і блогу в системі Google на Blogger, мета яких поділитися досвідом, продемонструвати майстерність і професійний рівень.

      Марина Ясінська, вихователь ДНЗ №2, презентувала своє портфоліо на платформі Blogger, ppt-onlaine, portfoliobox.net.

      Надія Рачова провела з учасниками семінару вправи «Професійне «Я», «Ловець блага», «Я заслуговую на…», які сприяли розвитку позитивної концепції «Я - педагог».

      Під час семінару  окреслили  меседжі  сучасного педагога – перебувати в постійному пошуку, адекватно оцінювати свої можливості, ставити реальні цілі, усвідомлювати свої професійні мотиви й пам’ятати, що успіх неможливий без переведення «треба» в «хочу».

 

 

 

 


середа, 20 жовтня 2021 р.

Професійний стандарт «Керівник (директор) закладу дошкільної освіти»


 Професійний стандарт керівника (директора) закладу дошкільної освіти внесено до Реєстру професійних стандартів.

Під час розроблення професійного стандарту Міністерством освіти і науки України було дотримано етапів розроблення та затвердження професійних стандартів відповідно до пункту 4 Порядку розроблення та затвердження професійних стандартів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31 травня 2017 р. № 373. До його розроблення були залучені провідні науковці та практики у галузі дошкільної освіти.

Професійний стандарт містить умови та критерії для визначення відповідності професійної кваліфікації особи вимогам до роботи на посаді керівника закладу дошкільної освіти, а також втілює сучасний підхід до визначення переліку трудових функцій та трудових дій/операцій, опису загальних і професійних компетентностей керівника (директора) закладу дошкільної освіти.

До трудових функцій керівника (директора) закладу дошкільної освіти увійшли:

·         організація, забезпечення та реалізація освітнього процесу;

·         участь у створенні, підтримці та розвитку здорового, безпечного, розвивального, інклюзивного освітнього середовища;

·         партнерська взаємодія з учасниками освітнього процесу;

·         професійний розвиток та самовдосконалення.

До переліку професійних компетентностей увійшли:

·         прогностична;

·         організаційна;

·         оцінювально-аналітична;

·         предметно-методична;

·         здоров’язбережувальна;

·         проєктувальна;

·         психо-емоційна;

·         педагогічне партнерство;

·         морально-етична;

·         здатність до навчання впродовж життя;

·         інформаційно-комунікаційна.

Професійний стандарт «Керівник (директор) закладу дошкільної освіти» слугуватиме орієнтиром для кар’єрного зростання, перевірки відповідності займаній посаді, професійного розвитку, а також підвищення кваліфікації керівників закладів дошкільної освіти.

Завантажити публікацію можна за покликанням: https://www.me.gov.ua/Files/GetFile?lang=uk-UA&fileId=617126c6-1ffc-4636-9b4b-3566b2ab285d

 




 

вівторок, 12 жовтня 2021 р.

Як реагувати на критику?


 

(Рекомендації психолога)

Як навчитися правильно реагувати на критику?

Що б ви не робили, ви ніколи не будете застраховані від критики. Адже навіть найуспішніших і найдобріших людей хтось, колись, але критикував.

– Тож якщо закидів у свою сторону не уникнути, чи можна навчитися на них правильно реагувати?

Для цього варто змінити саме відношення до критики. Насправді, якщо замислитися, то критика завжди є позитивною! Адже це лише зворотній зв’язок, така собі інформація, яку ви отримуєте від контакту з іншою людиною. А інформація не може бути позитивною чи негативною. Все залежить від нашого ставлення до неї.

– Чи можна якийсь приклад?

Так. Наприклад, якщо друг вказує вам, що те, що ви робите, може призвести до зайвих проблем у вашому житті, то така критика – конструктивна. Тобто, інформація є корисною для вас і якщо ви дослухаєтеся до зауваження свого друга, то зможете уникнути неприємних наслідків.
Але навіть у випадку, якщо ваш співрозмовник вам не допомагає, а навпаки, безпідставно засуджує вас чи вашу поведінку – ця інформація також може бути дуже корисною. Адже вона показує, з ким ви маєте справу. Скоріш за все, ваш критик виявиться людиною, яка схильна звинувачувати інших у своєму ж незадоволенні. Якщо ви дослухаєтесь до цієї інформації, то це допоможе вчасно прийняти рішення про те, чи хочете ви продовжувати стосунок з цією людиною.

– Якщо критика є такою корисною, чому ж ми так гостро на неї реагуємо? І як виробити більш спокійне ставлення до зауважень у свій бік?

Будьмо відвертими, насправді, ми не любимо критики. Адже вона порушує наше уявлення про себе і таким чином ставить під загрозу усю нашу самооцінку. Саме тому ми й почуваємося так дискомфортно коли нас критикують і намагаємося будь-якими способами уникати критики.
Але все ж не варто поспішати втікати від неї. Особливо коли емоції беруть гору і хочеться негайно усе заперечити. Рекомендую пам’ятати, що ви завжди встигнете спростувати нічим не підтверджені слова. Навпаки, якщо ви заскочені зауваженням, спершу візьміть тайм-аут. Це можна зробити, відверто повідомивши співрозмовнику, що ви почули його бачення, але оскільки ця інформація є несподіваною для вас, то ви волієте спершу її обдумати, а тоді зможете сказати свою думку.

Якщо ви трішки почекаєте, то негативні емоції обов’язково стишаться, а під час тайм-ауту рекомендую пропустити критику через три фільтри:
1) Фільтр користі: чи ця критика несе у собі якусь користь для вас?
2) Фільтр турботи: чи критик дбає таким чином про ваші інтереси?
3) Фільтр важливості: чи зараз ця критика важлива та актуальна для вас?
Якщо хоча б на одне питанання ви дали відповідь “так”, то зауваження є конструктивним і допоможе вам змінитися на краще. Якщо ж на всі три питання ви дали відповідь “ні”, можете сміливо ігнорувати таку критику – вона є деструктивною і лише зіпсує вам настрій.

 

Мар’яна Франко – психологиня, психотерапевтка Психологічної студії “Сенс”, тренерка з розвитку емоційного інтелекту Львівська Школа Емоційного Інтелекту

 

Про проведення семінару для працівників психологічної сужби і педагогів ЗДО «Психологічний тімбілдінг у комунікації з військовими та їх сім’ями»

                          РАЗОМ  ВПОРАЄМОСЯ ЗІ СТРЕСОМ, ВІДНОВИМО МЕНТАЛЬНЕ ЗДОРОВ’Я    Йде третій рік війни. На сьогодні   майже у кожного ...