Фахівчинями у галузі дошкільної освіти Наталею Гавриш, док. пед. наук, проф. і Ольгою Косенчук, канд. пед. наук, доц. створено навчальний посібник-хрестоматію для дітей старшого дошкільного віку: Моя країна – Україна: хрестоматія для дошкільнят з національно-патріотичного виховання, яке незабаром вийде у харківському видавництві Ранок.
Пропонуємо вашій увазі уривок цього посібника, завантажити можна тут: https://uied.org.ua/…/moya-krayina-%E2%80%93-ukrayina-1… Хрестоматія «Моя країна — Україна» є навчальним посібником, що дає змогу реалізувати завдання Державного стандарту дошкільної освіти в напрямку національно-патріотичного виховання. Посібник містить широку жанрову палітру тематично об’єднаних фольклорних і літературних творів, які зібрані в тематичну добірку національно-патріотичного спрямування для їхнього використання в освітньому процесі закладів дошкільної освіти і родинному вихованні. Також, хрестоматія може використовуватися паралельно з робочим зошитом з національно-патріотичного виховання чи самостійно. Методика роботи з літературними творами передбачає активну позицію дитини у сприйнятті та осмисленні інформації, виконанні розвивальних завдань, націлених на формування позитивного образу своєї країни, розширення уявлень про її національні і державні символи, історію, традиції та культуру українського народу.
Методика роботи
з літературними творами передбачає активну позицію дитини у сприйнятті та
осмисленні інформації, виконанні розвивальних завдань, націлених на формування
позитивного образу своєї країни, розширення уявлень про її національні і
державні символи, історію, традиції та культуру українського народу.
Варіанти роботи
можуть бути різні: спочатку діти розглядають потрібну сторінку зошита, потім
слухають літературний твір й опрацьовують його, а відтак повертаються до
індивідуального чи парного виконання завдань з подальшим їх презентуванням та
обговоренням. Інший варіант: роботі в зошиті передує читання твору й
організація роботи з текстом. Або знайомство з текстом може збагачувати,
доповнювати уявлення дітей, які вони накопичили під час роботи із зошитом. Утім
і хрестоматія, і робочий зошит — самостійні, відокремлені й самодостатні
навчальні посібники для дошкільнят, хоч і мають спільну тематично-змістову
структуру.
Результатом нашого виховання дошкільнят мають стати не лише сформовані первинні уявлення і знання, а засвоєні практичні вміння і навички, і головне — бажання діяти згідно з нормами соціальної моралі, прийнятими твоїм народом, намір наслідувати традиції, відповідати позитивному образу українця.






