середа, 25 жовтня 2023 р.

Про проведення семінару-практикуму для педагогів ЗДО «Наступність між дошкільною та початковою освітою в реалізації перспектив розвитку дитини»

 

     «Школа не повинна вносити різкого перелому в життя дітей. Нехай, ставши учнем, дитина продовжує робити те, що робила вчора. Нехай нове з’являється у її житті поступово і не приголомшує лавиною вражень», - так  Василь Сухомлинський висловлювався щодо питання наступності між дошкільним і шкільним навчанням. Цей вислів великого педагога став гаслом семінару-практикуму для вихователів - методистів і вихователів ЗДО та дошкільних підрозділів, який відбувся 25.10.2023 року на базі ЗДО №2.

        Реалізації принципів перспективності й наступності у закладах дошкільної та початкової освіти, відповідність  Базового компонента дошкільної освіти  вимогам  концептуальних засад реформування Нової української школи - питання, які розглядалися на заході.

      Надія Рачова, консультант КУ «КЦПРПП», підкреслила, що послідовне здобуття освіти можливе за дотримання принципів побудови дошкільної та початкової освіти, а саме: гуманізму, урахування індивідуальних особливостей дітей, визнання самоцінності кожного вікового періоду, забезпечення реалізації можливостей і здібностей дитини.

    Людмила Яроменко, вихователь-методист ЗДО №2, поділилася досвідом роботи з цього питання і провела практичне заняття «Наступність між дошкільною та початковою освітою в реалізації перспектив  розвитку дитини». Педагоги, об’єднавшися в групи, виконали вправи «Склади прислів’я, приказки  про навчання», «Модель ідеального  випускника, першокласника, вихователя ЗДО, вчителя початкових класів», «Куля мрій».

     Вихователі ЗДО №2 підготували і показали казку на новий лад «Колобок». Учасникам семінару після перегляду було запропоновано виконати завдання «Продовж казку».

     У ході обговорення присутні мали можливість обмінятися практичним досвідом, отримати відповіді на запитання, які їх цікавили.

 

 

 


Про проведення семінару-практикуму для працівників психологічної служби «Посттравматичний стресовий розлад (ПТСР): симптоми, допомога»

        


     Війна Росії проти України докорінно порушила відчуття безпеки, призвела до стресу, психологічних травм різного ступеня складності. Пережитий травмуючий досвід може стати причиною розвитку посттравматичного стресового розладу (ПТСР). За таких умов зростає роль практичних психологів і соціальних педагогів щодо надання психологічної підтримки та допомоги всім учасникам освітнього процесу. 
     Тому 18 жовтня 2023 року в залі засідань управління освіти та спорту відбувся семінар-практикум для працівників психологічної служби з теми «Посттравматичний стресовий розлад (ПТСР): симптоми, допомога», який провела консультант Козятинського Центру професійного розвитку педагогічних працівників Надія Рачова. 
     У ході роботи були розглянуті такі питання: 
     1. Співвідношення понять стресу, травматичного та посттравматичного стресового розладу. 
     2. Дитячий ПТСР: прояви, допомога.
     3. Симптоматика посттравматичного стресового розладу у військових, надання психологічної підтримки. 
     Практичний психолог ліцею №5 Андрій Баландін підкреслив важливість організації комфортної міжособистісної взаємодії між учасниками освітнього процесу, створення безпечного простору в закладі та провів вправи для заземлення та саморегуляції. 
    Учасники семінару мали змогу обмінятися думками щодо актуальності проблематики заходу та доцільності його проведення.

четвер, 28 вересня 2023 р.

Про внесення змін до Положення про заклад дошкільної освіти

 


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

від 26 вересня 2023 р. № 1022

Київ

Про внесення змін до Положення про заклад дошкільної освіти

Кабінет Міністрів України постановляє:

Внести до Положення про заклад дошкільної освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 березня 2003 р. № 305 (Офіційний вісник України, 2003 р., № 11, ст. 476; 2021 р., № 13, ст. 535) зміни, що додаються.

Прем’єр-міністр України
Д. ШМИГАЛЬ

ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України від 26 вересня 2023 р. № 1022

ЗМІНИ,
що вносяться до Положення про заклад дошкільної освіти

1. Доповнити Положення після розділу “Зарахування до закладу дошкільної освіти, переведення та відрахування” розділом такого змісту:

“Зарахування, переведення та відрахування вихованців державних (комунальних) закладів дошкільної освіти в умовах воєнного стану

141.В умовах воєнного стану в державних (комунальних) закладах дошкільної освіти для тимчасово відсутніх дітей можуть створюватися окремі різновікові групи з метою збереження місця здобуття дошкільної освіти.

Вихованці, які були вимушені змінити задеклароване/зареєстроване місце проживання (перебування) та/або залишити попереднє місце здобуття дошкільної освіти, в умовах воєнного стану за заявою одного з батьків або іншого законного представника дитини переводяться на період їх відсутності до складу окремої різновікової групи державних (комунальних) закладів дошкільної освіти.

У разі втрати зв’язку з батьками або іншими законними представниками дитини, яка не відвідує заклад дошкільної освіти протягом двох місяців, таку дитину наказом керівника державного (комунального) закладу дошкільної освіти переводять до складу окремої різновікової групи до закінчення або скасування воєнного стану.

Один з батьків або інший законний представник дитини може подати заяву про переведення дитини до складу окремої різновікової групи за допомогою будь-яких засобів зв’язку.

На вивільнені місця у групах, що функціонують, відповідно до кількості переведених дітей до складу окремої різновікової групи наказом керівника державного (комунального) закладу дошкільної освіти зараховуються діти у порядку черговості надходження заяв про зарахування.

У разі повернення вихованця до задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування) за заявою одного з батьків або іншого законного представника дитини наказом керівника державного (комунального) закладу дошкільної освіти такого вихованця переводять із складу окремої різновікової групи до складу групи, що функціонує, відповідно до віку.

У разі повернення вихованців, зазначених в абзаці другому цього пункту, та відсутності вільних місць у державному (комунальному) закладі дошкільної освіти засновник за згодою одного з батьків або іншого законного представника дитини забезпечує переведення дитини, зазначеної в абзаці п’ятому цього пункту, до іншого державного (комунального) закладу дошкільної освіти.

Керівник та/або засновник державного (комунального) закладу дошкільної освіти зобов’язаний забезпечувати на веб-сайті державного (комунального) закладу дошкільної освіти відкритий доступ до інформації щодо вивільнених місць.”.

2. Пункт 18 доповнити абзацами такого змісту:

“Створення безпечного освітнього середовища у державних (комунальних) закладах дошкільної освіти, зокрема створення та облаштування укриттів, у межах своєї компетенції здійснюють суб’єкти, зазначені в частині другій статті 571 Закону України “Про освіту”.

Доступ до укриттів у державних (комунальних) закладах дошкільної освіти під час здійснення освітньої діяльності надається виключно для учасників освітнього процесу.”.

Теги: освіта

 

неділя, 24 вересня 2023 р.

Презентація«Інструментарій оцінювання готовності дитини старшого дошкільного віку до навчання в умовах реформування школи»

Про проведення семінару-практикуму "Інструментарій оцінювання готовності дитини старшого дошкільного віку до навчання в умовах реформування школи"


 

     Відповідно до плану роботи Козятинського Центру професійного розвитку педагогічних працівників 22 вересня 2023 року в залі засідань управління освіти та спорту відбувся семінар-практикум для педагогів закладів дошкільної освіти та дошкільних підрозділів з теми «Інструментарій оцінювання готовності дитини старшого дошкільного віку до навчання в умовах реформування школи».

  Надія Рачова, консультант КЦПРПП, ознайомила присутніх  з комплексом діагностичних завдань «Чарівні перетворення», мета яких визначення актуального стану сформованих у дитини віком від 5 років 6 місяців соціально-психологічних навичок в контексті формулювання висновків щодо прогнозів її природнього та гармонійного переходу до навчання в Новій українській школі.

    Учасники семінару опрацювали алгоритм і критерії оцінювання результатів застосування КДЗ «Чарівні перетворення».

      На  завершення заходу педагоги прийняли рішення про необхідність змістового наповнення освітніх впливів на дошкільників у відповідності до визначення рівня їх готовності до навчання в початковій школі.

 

понеділок, 4 вересня 2023 р.

Як мотивувати учнів до навчання з врахуванням їхніх психологічних особливостей

 



Порадник для педагогів і батьків, як враховувати психологичні особливості дітей для покращення мотивації до навчання

 

Кожен учитель мріє, щоб його учні із захопленням навчалися. Кожні батьки прагнуть, щоб їхня дитина мала успіхи у навчанні. Для цього існують різні способи мотивацій — оцінки, заохочення, покарання, похвала та інше.

Однак можна помітити, що способи заохочення, які діють на одних дітей, демотивують інших. На це впливає психотип особистості. Отже, знаючи його, можна побудувати ефективну стратегію розвитку дитини. 

Психотип — психологічний портрет особистості, що включає вроджені риси характеру та тип реагування, які є сталими.

Нижче про 7 найпоширеніших психотипів та практичні поради, як взаємодіяти з дітьми кожного з типів, щоб процес навчання був ефективним.

1. Психотип «енерджайзер»

Такі діти надзвичайно енергійні та непосидючі, їм цікаве все довкола. Вони легко контактують з однолітками, а для дорослих є джерелом проблем, адже  «енерджайзери» — ще ті бешкетники! Такі діти є ідейними натхненниками,    заряджають оточення своєю життєрадісністю та позитивом.

Рекомендації: Таким дітям важко сконцентруватися, тому для успішного навчання їм    потрібно частіше змінювати види діяльності. Монотонність – ворог номер один для  «енерджайзер». Тому в заняття обов'язково потрібно включати елементи гри, чергуючи  розумові навантаження з енергійними руханками.

Ці діти надзвичайно допитливі та активні, але їх енергію потрібно направляти в  правильне річище, в жодному випадку не пригнічуючи особистість.

Про проведення семінару для працівників психологічної сужби і педагогів ЗДО «Психологічний тімбілдінг у комунікації з військовими та їх сім’ями»

                          РАЗОМ  ВПОРАЄМОСЯ ЗІ СТРЕСОМ, ВІДНОВИМО МЕНТАЛЬНЕ ЗДОРОВ’Я    Йде третій рік війни. На сьогодні   майже у кожного ...