Рівні володіння: високий - 3
середній -2
низький
- 1
|
Трудові
функції |
Професійні
компетентності |
Рівень
володіння |
Примітка |
|
|
Організація здорового, безпечного, розвивального,
інклюзивного освітнього середовища |
А1
Здоров’язбережувальна |
|||
|
А1.1 Здатність забезпечити дотримання правил пожежної безпеки, цивільного захисту та безпекижиттєдіяльності, вимог санітарного законодавства, законодавства пробезпечність та якість харчових продуктів під час освітнього процесу |
-планує
і здійснює систему заходів щодо захисту учасників освітнього процесу і
матеріальних цінностей у разі військових дій, стихійних лих або техногенних
катастроф; -забезпечує
дотримання вимог безпеки життєдіяльності, санітарного законодавства та
організації харчування в закладі дошкільної освіти згідно принципів Системи
управління безпечністю харчових продуктів (НАССР); -використовує
здоров’язбережувальні технології в освітньому процесі |
- |
|
|
|
А1.2 Здатність створювати освітнє середовище, вільне від насильства та булінгу |
-планує та вживає заходи щодо попередження та протидії булінгу серед учасників освітнього процесу; -організовує
міжвідомчу взаємодію закладу дошкільної освіти з іншими органами і службами
захисту прав дітей з метою попередження та подолання фізичного,
психологічного, емоційного насильства та булінгу |
- - |
|
|
|
А1.3 Здатність доорганізації діяльностіпсихологічної служби та соціально-педагогічногопатронажу в закладі дошкільної освіти |
-планує та забезпечує ефективну діяльність психологічної служби та соціально-педагогічного патронажу |
- |
|
|
|
Управління закладом дошкільної освіти |
А2
Проєктувальна |
|||
|
А2.1 Здатність допроєктування та аналізу ефективності організації освітнього простору |
-аналізує ефективність проєктування та організації освітнього простору з урахуванням принципів універсального дизайну та розумного пристосування; -організовує безпечний освітній простір з урахуванням санітарно-гігієнічних вимог; -проєктує
освітній простір закладу дошкільної освіти з урахуванням вікових
особливостей, психічного розвитку та
потреб здобувачів освіти |
- - |
|
|
|
А2.2
Здатність до створення безпечних і нешкідливих умов праці |
-організовує
робочі місця працівників закладу дошкільної освіти з урахуванням санітарних,
ергономічних вимог та вимог з охорони праці -здійснює
своєчасну атестацію робочих місць |
- - |
|
|
|
Б1
Операційне управління закладом дошкільної освіти |
||||
|
Б1.1 Здатність ефективно здійснювати фінансово-господарську діяльність закладу дошкільної освіти |
-організовує фінансово-господарську діяльність закладу дошкільної освіти; -організовує бухгалтерський облік закладу дошкільної освіти; -зберігає,
зміцнює та раціонально використовує матеріально-технічну базу закладу
дошкільної освіти; -оприлюднює результати фінансово-господарської діяльності; -використовує інструменти фандрейзингу та краудфандингу для залучення матеріальних та нематеріальних ресурсів |
- - - - |
|
|
|
Б1.2 Здатність до організації та контролю харчування у закладі дошкільної освіти |
-здійснює
організацію та контроль за якістю харчування у закладі дошкільної освіти
відповідно до законодавства та з урахуванням постійно діючих процедур Системи
управління безпечністю харчових продуктів (НАССР); -здійснює
організацію харчування в закладі дошкільної освіти з урахуванням принципів
здорового харчування та національних культурних традицій; -планує
та організовує харчування у закладі освіти |
- - |
|
|
|
Б1.3 Здатність до організації та контролю медичного обслуговування у закладі дошкільної освіти |
-організовує та здійснює контроль за медичним обслуговуванням у закладі дошкільної освіти; |
- |
|
|
|
Б1.4 Здатність до управління персоналом та командної взаємодії |
-здійснює
адміністративно-кадрове регулювання трудових відносин; -використовує сучасні
методи та інструменти управління персоналом; -здійснює підбір, навчання тауправління персоналом через систему спільних цінностей, поглядів та ставлень; -застосовує принципи командної взаємодії в управлінській діяльності -делегує
повноваження та керівництво закладом дошкільної освіти; -створює
умови для безперервного професійного розвитку персоналу |
- - - - - - |
|
|
|
Б2 Організаційно-методична |
||||
|
Б2.1 Здатність забезпечувати організацію освітнього процесу у закладі дошкільної освіти з урахуванням запитів його учасників |
-організовує освітній процесзгідно з вимогами законодавчих інормативно-правових документів -реалізовує освітній процес увідповідності до принципів та цінностей дошкільної освіти; -критично аналізує та інтегрує провідний педагогічний досвід у освітній процесу закладу; -обирає та застосовує ефективні методи, форми та засоби організації особистісно-орієнтованого освітнього процесу; -
залучає всіх учасників освітнього процесу до його організації та реалізації; -організовує та управляє освітніми проєктами, обирає адекватні критерії вивчення та оцінювання управлінських й освітніх процесів |
- - - - |
|
|
|
Б2.2 Здатність створювати умови для ефективного функціонування команди психолого-педагогічного супроводу |
-створює умови для ефективної взаємодії колективу закладу та команди психолого-педагогічного супроводу з метою забезпечення потреб здобувача освіти |
- |
|
|
|
Б2.3 Здатність до методичної підтримки та супроводу педагогічного персоналу закладу дошкільної освіти |
-використовує ефективні форми,методи організації методичної підтримки та супроводу педагогічного персоналу |
- |
|
|
|
Б3 Комунікативна |
||||
|
Б3.1 Здатність до ефективної комунікації з учасниками освітнього процесу та органами влади, іншими організаціями, представниками громади |
-організовує та здійснює комунікацію, використовує техніки ефективних та антикризових комунікацій всередині колективу; -обирає та використовує оптимальні канали комунікації в залежності від її цілей; -комунікує з батьками як з рівноправними учасниками освітнього процесу; -організовує та здійснює ефективні комунікації з органами місцевої влади у сфері управління освітою, іншими організаціями, представниками різних професійних груп та громади відповідно до їхньої компетенції |
- - - |
|
|
|
Безперервний особистісний та професійний розвиток |
В1
Здатність до навчання впродовж життя |
|||
|
В1.1 Здатність досаморефлексії та самооцінювання управлінської діяльності |
-аналізує,
усвідомлює, узагальнює результати власної професійної діяльності -визначає
відповідність власних професійних компетентностей вимогам професійного
стандарту та виявляє труднощі, усуває недоліки власної діяльності |
- |
|
|
|
В1.2 Здатність планувати тареалізовуватиі ндивідуальний професійний розвиток та самоосвіту |
-визначає індивідуальну потребу та планує професійний розвиток для досягнення його стратегічних і оперативних цілей; -
обирає форми, способи професійного розвитку, визначає умови та ресурси
професійного розвитку впродовж життя |
- - |
|
|
|
В2
Інформаційно-комунікаційна |
||||
|
В2.1 Здатність орієнтуватись в інформаційному просторі |
-здійснює пошук і критичнооцінює інформацію, оперує нею у професійній діяльності |
- |
|
|
|
В2.2 Здатність ефективно використовувати ІКТ та електронні (цифрові) освітні ресурси |
-дотримується правових вимог використання електронних освітніх ресурсів в професійній діяльності; -застосовує спеціалізоване програмне забезпечення та інформаційні системи для вирішення задач з управління закладом дошкільної освіти |
- - |
|
|
|
В2.3 Здатність дотримуватись правил безпечної поведінки вцифровому середовищі |
-дотримується вимог щодобезпечної поведінки та використання інструментів контролю контенту, захисту персональних даних, охорони прав інтелектуальної власності в цифровому середовищі |
- |
|
|
|
Лідерство і партнерська взаємодія |
Г Лідерська |
|||
|
Г1.1 Здатність до самопрезентації та презентації діяльності закладу дошкільної освіти |
-визначає
переваги та недоліки функціонування закладу дошкільної освіти; -формує позитивне враження про керівника і заклад дошкільної освіти; -застосовує технології здійснення позитивного впливу на колектив закладу, окремих осіб і групи осіб, формує лідерські якості та демонструє їх в процесі управління людьми |
- - |
|
|
|
Г1.2 Здатність до адаптивності та стресостійкості, швидкого реагування на зміни під час професійної діяльності |
-управляє змінами під часпрофесійної діяльності та проявляє гнучкість і адаптивність залежно від ситуації; -аналізує причини стресорів упрофесійній діяльності; -застосовує технік зниження емоційної напруги, регуляції стресового стану під час професійної взаємодії; -розвиває лідерські якості тавикористовує їх у професійній діяльності |
- _ |
|
|
|
Г1.3 Здатність до ефективного врегулювання конфліктів тапрофілактики професійного вигорання |
-виявляє причини конфлікту таконструктивно вирішує конфліктні ситуації; -виявляє ознаки професійного вигорання, вживає адекватні способи для попередження та подолання професійного вигорання педагогічних працівників |
- |
|
|
|
Г2
Емоційно-етична |
||||
|
Г2.1 Здатність до саморегуляції та толерантної взаємодії |
-керує власними емоціями у професійній діяльності чи/або під час спілкування з іншими учасниками освітнього процесу; -використовує способи самозбереження психічного здоров’я, усвідомлює, контролює і управляєвласним емоційний станом; -реагує на прояви емоцій, толерантно взаємодіє з усіма учасниками освітнього процесу |
- - |
|
|
|
Г2.2 Здатність до усвідомленої, конструктивної та екологічної взаємодії з учасниками освітнього процесу |
-здійснює управлінську діяльність незалежно від власних гендерних, релігійних чи соціальних поглядів та упереджень; -застосовує в обговореннях освітніх, соціальних і життєвих проблем методики усвідомленого й емпатійного слухання та ненасильницької комунікації |
- - |
|
|
|
Стратегічний розвиток закладу дошкільної освіти |
Ґ1
Стратегічне управління та розвиток закладу дошкільної освіти |
|||
|
Ґ1.1 Здатність до використання інструментів стратегічного планування діяльності закладу дошкільної освіти |
-аналізує зміни державноїполітики у сфері дошкільної освіти, використовує результати аналізу вуправлінській діяльності; -визначає сильні та слабкі сторони закладу дошкільної освіти на основі інструментів аналізу стану функціонування і розвитку освіти, SWOT- та PEST аналізів; -підбирає та застосовує методи збору інформації та інструменти для вивчення освітніх і управлінських процесів |
- - |
|
|
|
Ґ1.2 Здатність розробляти стратегію закладу освіти з урахуванням інтересів та потреб учасників освітнього процесу |
-визначає цінності, бачення, місію, цілі та критерії, за якими заклад дошкільної освіти визначає подальші напрями розвитку; -розробляє та реалізовує стратегію діяльності закладу дошкільної освіти як інструменту підвищення якості освіти |
- |
|
|
|
Ґ1.3 Здатність забезпечити функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти |
-дотримується вимог організації та ефективного функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладі дошкільної освіти |
- |
|
|
|
Ґ1.4 Здатність створювати умови для здійснення дієвого та відкритого громадського нагляду(контролю) за діяльністю закладу дошкільної освіти |
-забезпечує відкритий доступ до інформації про діяльність закладу дошкільної освіти шляхом її оприлюднення на своїх офіційних веб-сайтах |
- |
|
|
|
Ґ1.5 Здатність створювати умови для громадського самоврядування в закладі дошкільної освіти |
-створює
умови для діяльності органів громадського самоврядування в закладі дошкільної
освіти |
- |
|
|
|
Ґ2
Стратегічна комунікація |
||||
|
Ґ2.1 Здатність представляти інтереси закладу дошкільної освіти у відносинах з державними органами,органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами |
-представляє заклад дошкільної освіти, використовуючи сучасні маркетингові комунікації і технології; -організовує комунікаційний процес з усіма заінтересованими сторонами |
- - |
|
|
|
Ґ3
Нормативно-правова |
||||
|
Ґ3.1 Здатність керуватися в управлінській діяльності законодавством України |
-здійснює управлінську діяльність згідно з вимогами законодавчої і нормативно-правової бази України; -здійснює стратегічний розвиток закладу дошкільної освіти відповідно до особливостей освітньої політики; -здійснює свою професійну діяльність в межах компетенції |
- |
|
|
|
Ґ3.2 Здатність до документування управлінської діяльності |
-розробляє, веде та зберігаєділоводну документацію; -використовує системи електронного документообігу в
закладі дошкільної освіти |
- - |
|
|
|
Ґ3.3 Здатність забезпечувати дотримання академічної доброчесності учасниками освітнього процесу |
-впроваджує принципи академічної доброчесності під час
освітнього процесу; -дотримується нормативно-правових норм академічної доброчесності під час професійної діяльності; -здійснює систематичний контроль щодо дотримання академічної
доброчесності педагогічними працівниками |
- - |
|
|
|
Ґ3.4 Здатність здійснювати професійну діяльність державною мовою |
- висловлює власні думки в усній та письмовій формах
державною мовою; -використовує діловий стиль спілкування у професійній
діяльності |
- - |
|
|




