середа, 20 грудня 2023 р.

Про проведення семінару-практикуму "Національно-патріотичне виховання в контексті сьогодення"



 

    Без будь-кого з нас Батьківщина може обійтися, але будь-хто з нас без Батьківщини - ніщо.

Василь Сухомлинський

     З метою підвищення рівня теоретичної  і практичної підготовки педагогів з питань патріотичного виховання дошкільників,  розширення уявлень про розмаїття шляхів і напрямів освітньої діяльності з цієї проблеми   20 грудня 2023 року на базі ЗДО №4 відбувся семінар-практикум для педагогів ЗДО та дошкільних підрозділів  «Національно-патріотичне виховання дошкільників у контексті сьогодення».

      Консультант КЦПРПП Надія Рачова наголосила на важливості дошкільного періоду в становленні патріотично налаштованої особистості.

     Висловилась, що сьогодні, як ніколи, є актуальним питання національно-патріотичного виховання в контексті духовного розвитку особистості, виховання громадянина-патріота, відповідального, відданого своїй країні, здатного  зберігати свою національну ідентичність, пишатися приналежністю до українського народу.

     Тетяна Шевчук, вихователь-методист ЗДО №4, провела практичне заняття з педагогами «Сучасні підходи до національно-патріотичного виховання дошкільників», звернула увагу учасників на актуальність   формування національної самосвідомості, виховання любові до рідної землі, природи, українського народу, шанобливого ставлення до його культури, історії, традицій. 

Учасники, об’єднавшись у 4 команди «Калина», «Соняшник», «Барвінок», «Колосок»,  виконали вправи «Особисті якості та риси характеру патріота», «Що було б, якби ...?», «Видатні люди України»,  «Відгадай мелодію», «Кордони України», визначили шляхи національно-патріотичного виховання, традиційні та інноваційні форми та методи роботи з дітьми.

Педагоги разом з дітьми виконали руханку «Ти моя країна».

На завершення семінару учасники заспівали гімн українських січових стрільців «Ой, у лузі червона калина…».

 

 

 

 

 

 

вівторок, 19 грудня 2023 р.

Про проведення семінару-практикуму «Інсценізація народних обрядів та звичаїв – одна з форм патріотичного виховання в ЗДО».

 






Патріотизм – це, образно кажучи, сплав почуття й думки, осягнення святині – Батьківщини – не тільки розумом, а й передусім серцем…


Василь Сухомлинський

      Виховання в дітей справжнього патріотизму відбувається «від серця до серця».  Завдання, яке стоїть перед керівниками музичними, - розкрити для вихованців  безмежний світ українських національних традицій, цікавих і різноманітних звичаїв, яскравої музичної культури.

14 грудня 2023 року на базі гімназії №6 відбувся  семінар-практикум для керівників музичних ЗДО та дошкільних підрозділів з теми «Інсценізація народних обрядів та звичаїв – одна з  форм патріотичного виховання в ЗДО».

Учасників семінару - практикуму привітав і побажав плідної праці директор Синюшко М.М.

      Надія Рачова, консультант КЦПРПП, підкреслила важливість  прищеплення дітям чіткого знання власної історії, культури, мистецтва,  задоволення духовних потреб дошкільників через музику. Зауважила, що виховання патріотизму відбувається через такі форми роботи  як,  слухання української класичної музики, бесіди про відомих українських композиторів, співаків, ознайомлення з українськими народними інструментами,  інсценізація народних звичаїв та обрядів тощо.

Галина Андрощук, керівник музичний дошкільного підрозділу гімназії №6, зазначила, що в своїй роботі   залучає  дітей до культурної спадщини, свят, усної народної творчості, музичного фольклору, народних ігор.

        Педагоги переглянули розвагу «Святий Миколай, ти до нас завітай».… Діти для дорого гостя співали пісні, розповідали  вірші.

Учасники семінару поділились досвідом з формування соціально-громадянської компетентності під час організації музичної діяльності.

Педагогічна скарбничка поповнилась цікавими іграми, які презентували керівники музичні закладів дошкільної освіти.

 

 

понеділок, 18 грудня 2023 р.

Про проведеня воркшопу працівників психологічної служби "Методи підвищення стресостійкості, техніки психологічного відновлення. Скринька ресурсних вправ"



 

      Сучасні умови  нашого життя  призводять до виникнення  психологічного навантаження, яке може призвести до  стресу. Найбільше стресовим ситуаціям піддаються педагоги. Тому, щоб зберегти психологічне здоров`я та подолати негативні наслідки стресових ситуацій, освітянам потрібно підвищувати стресостійкість.

    18 грудня 2023 року в залі засідань управління освіти та спорту відбувся воркшоп працівників психологічної служби з теми «Методи підвищення стресостійкості, техніки психологічного відновлення. Скринька ресурсних вправ». Мета заходу – обмін  досвідом, думками та ідеями щодо нових підходів  і методів управління емоційним станом.

     Надія Рачова, консультант КЦПРПП, підкреслила що, педагогічним працівникам  важливо піклуватися про себе в часи високої невизначеності та стресогенності, віднаходити власні ресурси стійкості та життєвої енергії, адже емоційний стан і стресостійкість педагогів безпосередньо впливають на емоційний стан учнів і атмосферу в класі.

     Учасники воркшопу поділились досвідом застосування технік психологічного відновлення.

    Світлана Сімачова, практичний психолог гімназії №6, підкреслила значимість  застосування арт-технік у роботі з дітьми, які дозволяють стабілізувати емоційний стан дитини.

    Людмила Шевчук і  Тетяна Лясківська, працівники психологічної служби ліцею,  провели вправи на відновлення саморегуляції негативного простору особистості, активізації ресурсного стану.

    Оксана Гулькова, практичний психолог ліцею №1, зазначила важливість психологічної самодопомоги для людей з травматичними наслідками в зв’язку з воєнними діями.

     Яна Черній, практичний психолог Махаринецької гімназії,  презентувала техніки роботи з ресурсами.

    Наталія Войтюк, практичний психолог ліцею №3, ознайомила з посібником «Важливі навички в період стресу. Ілюстроване керівництво».

     Під час заходу панувала атмосфера взаєморозуміння та зацікавленості, заснована на творчому спілкуванні.

середа, 15 листопада 2023 р.

Про семінар-тренінг "Конфлікти і конструктивні засоби його подолання"



 

Ніщо так не покаже характер, як гарна поведінка в конфлікті, якого не можна уникнути.

 Генрі Тейлор

15 листопада 2023 року на базі ЗДО №5 відбувся семінар-тренінг для директорів і вихователів-методистів  закладів дошкільної освіти «Конфлікт і конструктивні засоби його подолання»,  мета якого - поглибити знання педагогів   про різноманітні конфлікти, формувати вміння й навички конструктивної взаємодії учасників освітнього процесу.

    Консультант КЦПРПП Надія Рачова ознайомила присутніх з конфліктними типами особистості, стратегіями поведінки в конфліктних ситуаціях, показала вплив установок та стереотипів на перебіг конфлікту. Наголосила на важливості формування  навичок ефективного спілкування й вміння будувати стосунки на основі толерантності, взаємопідтримки, взаємодопомоги.

   У ході роботи семінару педагоги мали можливість визначити власний стиль поведінки в конфлікті  за допомогою тесту. Учасники виконали вправи «Стилі вирішення конфліктів», «Різні погляди», «Девіз», відпрацювали на практиці техніку «Я-твердження» та попрактикувались у навичках перефразування.

Під час заходу панувала дружня та невимушена атмосфера.

 

 

понеділок, 6 листопада 2023 р.

Картка самооцінювання професійних компетентностей директора закладу дошкільної освіти


Рівні володіння: високий - 3

                             середній -2

                             низький - 1             

Трудові функції

Професійні компетентності

Рівень володіння

Примітка

Організація здорового, безпечного, розвивального, інклюзивного освітнього середовища

А1 Здоров’язбережувальна

А1.1 Здатність   забезпечити дотримання правил пожежної безпеки, цивільного захисту та безпекижиттєдіяльності, вимог санітарного      законодавства,    законодавства пробезпечність та якість харчових продуктів під час освітнього процесу

-планує і здійснює систему заходів щодо захисту учасників освітнього процесу і матеріальних цінностей у разі військових дій, стихійних лих або техногенних катастроф;

-забезпечує дотримання вимог безпеки життєдіяльності, санітарного законодавства та організації харчування в закладі дошкільної освіти згідно принципів Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР);

-використовує здоров’язбережувальні технології в освітньому процесі

-

 

 

 

 -

 

 

 

 

 

 -

 

А1.2 Здатність створювати освітнє середовище, вільне від насильства та булінгу

-планує та вживає заходи щодо попередження та протидії булінгу серед учасників освітнього процесу;

-організовує міжвідомчу взаємодію закладу дошкільної освіти з іншими органами і службами захисту прав дітей з метою попередження та подолання фізичного, психологічного, емоційного насильства та булінгу

-

 

 

-

 

А1.3 Здатність доорганізації діяльностіпсихологічної служби та соціально-педагогічногопатронажу в закладі дошкільної освіти

-планує та забезпечує ефективну діяльність психологічної служби та соціально-педагогічного патронажу

-

 

Управління закладом дошкільної освіти

А2 Проєктувальна

А2.1 Здатність допроєктування та аналізу ефективності   організації освітнього простору

-аналізує ефективність проєктування та організації освітнього простору з урахуванням принципів універсального дизайну та розумного пристосування;

-організовує безпечний освітній простір з урахуванням санітарно-гігієнічних вимог;

-проєктує освітній простір закладу дошкільної освіти з урахуванням вікових особливостей, психічного розвитку  та потреб здобувачів освіти

-

 

 

 

-

 


 -

 

А2.2 Здатність до створення безпечних і нешкідливих умов праці

-організовує робочі місця працівників закладу дошкільної освіти з урахуванням санітарних, ергономічних вимог та вимог з охорони праці

-здійснює своєчасну атестацію робочих місць

-

 

 

 

-

 

Б1 Операційне управління закладом дошкільної освіти

Б1.1 Здатність ефективно здійснювати фінансово-господарську діяльність закладу дошкільної освіти

-організовує фінансово-господарську діяльність закладу дошкільної освіти;

-організовує бухгалтерський облік закладу дошкільної освіти;

-зберігає, зміцнює та раціонально використовує матеріально-технічну базу закладу дошкільної освіти;

-оприлюднює результати фінансово-господарської діяльності;

-використовує інструменти фандрейзингу та краудфандингу для залучення матеріальних та нематеріальних ресурсів

-

 

 -

 

-

 

 

-

 

-

 

Б1.2 Здатність до організації та контролю харчування у закладі дошкільної освіти

-здійснює організацію та контроль за якістю харчування у закладі дошкільної освіти відповідно до законодавства та з урахуванням постійно діючих процедур Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР);

-здійснює організацію харчування в закладі дошкільної освіти з урахуванням принципів здорового харчування та національних культурних традицій;

-планує та організовує харчування у закладі освіти

-

 

 

 

 


 -

 

 

 

-

 

Б1.3 Здатність до організації та контролю медичного обслуговування у закладі дошкільної освіти

-організовує та здійснює контроль за медичним обслуговуванням у закладі дошкільної освіти;

 

-

 

 


 

Б1.4 Здатність до управління персоналом та командної взаємодії

-здійснює адміністративно-кадрове регулювання трудових відносин;                  -використовує сучасні методи та інструменти управління персоналом;

-здійснює підбір, навчання тауправління персоналом через систему спільних цінностей, поглядів та ставлень;

-застосовує принципи командної взаємодії в управлінській діяльності

-делегує повноваження та керівництво закладом дошкільної освіти;

-створює умови для безперервного професійного розвитку персоналу

-

 

-

 

-

 

 

-



-

 

-

 

Б2 Організаційно-методична

Б2.1 Здатність забезпечувати    організацію освітнього процесу у закладі дошкільної освіти з урахуванням запитів його учасників

-організовує освітній процесзгідно з вимогами законодавчих інормативно-правових документів

-реалізовує освітній процес увідповідності до принципів та цінностей дошкільної освіти;

-критично аналізує та інтегрує провідний педагогічний досвід у освітній процесу закладу;

-обирає та застосовує ефективні методи, форми та засоби організації особистісно-орієнтованого освітнього процесу;

- залучає всіх учасників освітнього процесу до його організації та реалізації;

-організовує та управляє освітніми проєктами, обирає адекватні критерії вивчення та оцінювання управлінських й освітніх процесів

-

 


-

 

 -

 

 

-

 

 


 -

 

-

 

Б2.2 Здатність створювати умови для ефективного   функціонування команди психолого-педагогічного супроводу

-створює умови для ефективної взаємодії колективу закладу та команди психолого-педагогічного супроводу з метою забезпечення потреб здобувача освіти

-

 

Б2.3 Здатність до методичної підтримки та супроводу педагогічного    персоналу закладу дошкільної освіти

-використовує ефективні форми,методи організації методичної підтримки та супроводу педагогічного персоналу

-

 

Б3 Комунікативна

Б3.1 Здатність до ефективної комунікації з учасниками освітнього процесу та органами влади, іншими організаціями,     представниками      громади

-організовує та здійснює комунікацію, використовує техніки ефективних та антикризових комунікацій всередині колективу;

-обирає та використовує оптимальні канали комунікації в залежності від її цілей;

-комунікує з батьками як з рівноправними учасниками освітнього процесу;

-організовує та здійснює ефективні комунікації з органами місцевої влади у сфері управління освітою, іншими організаціями, представниками різних професійних груп та громади відповідно до їхньої компетенції

-

 

 

 

-

 

 -

 

 

-

 

Безперервний особистісний та професійний розвиток

В1 Здатність до навчання впродовж життя

В1.1 Здатність досаморефлексії та самооцінювання    управлінської      діяльності

-аналізує, усвідомлює, узагальнює результати власної професійної діяльності

-визначає відповідність власних професійних компетентностей вимогам професійного стандарту та виявляє труднощі, усуває недоліки власної діяльності

-

 


 -

 

В1.2 Здатність   планувати тареалізовуватиі ндивідуальний   професійний розвиток та самоосвіту

-визначає індивідуальну потребу та планує професійний розвиток для досягнення його стратегічних і оперативних цілей;

- обирає форми, способи професійного розвитку, визначає умови та ресурси професійного розвитку впродовж життя

-

 

 

 

-

 

В2 Інформаційно-комунікаційна

В2.1 Здатність орієнтуватись в інформаційному   просторі

-здійснює пошук і критичнооцінює інформацію, оперує нею у професійній діяльності

-

 

В2.2 Здатність    ефективно   використовувати ІКТ та електронні (цифрові) освітні ресурси

-дотримується  правових вимог використання електронних освітніх ресурсів в професійній діяльності;

-застосовує спеціалізоване програмне забезпечення та інформаційні системи для вирішення задач з управління закладом дошкільної освіти

-



-

 

В2.3 Здатність   дотримуватись правил безпечної поведінки вцифровому середовищі

-дотримується вимог щодобезпечної поведінки та використання інструментів контролю контенту, захисту персональних даних, охорони прав інтелектуальної власності в цифровому середовищі

-

 

Лідерство і партнерська взаємодія

Г Лідерська

Г1.1 Здатність до самопрезентації та презентації     діяльності закладу дошкільної освіти

-визначає переваги та недоліки функціонування закладу дошкільної освіти;

-формує позитивне враження про керівника і заклад дошкільної освіти;

-застосовує технології здійснення позитивного впливу на колектив закладу, окремих осіб і групи осіб, формує лідерські якості та демонструє їх в процесі управління людьми

-

 

 -

 

-

 

Г1.2 Здатність до адаптивності та стресостійкості,   швидкого реагування на зміни під час професійної діяльності

-управляє змінами під часпрофесійної діяльності та проявляє гнучкість і адаптивність залежно від ситуації;

-аналізує причини стресорів упрофесійній діяльності;

-застосовує технік зниження емоційної напруги, регуляції стресового стану під час професійної взаємодії;

-розвиває лідерські якості тавикористовує їх у професійній діяльності

-

 

 

 -

 

 

 -

 

Г1.3 Здатність до ефективного   врегулювання   конфліктів тапрофілактики   професійного   вигорання

-виявляє причини конфлікту таконструктивно вирішує конфліктні ситуації;

-виявляє ознаки професійного вигорання, вживає адекватні способи для попередження та подолання професійного вигорання педагогічних працівників

-

 

 -

 

Г2 Емоційно-етична

Г2.1 Здатність до саморегуляції та толерантної      взаємодії

-керує власними емоціями у професійній діяльності чи/або під час спілкування з іншими учасниками освітнього процесу;

-використовує способи самозбереження психічного здоров’я, усвідомлює, контролює і управляєвласним емоційний станом;

-реагує на прояви емоцій, толерантно взаємодіє з усіма учасниками освітнього процесу

-

 

 

 -

 

 

 

-

 

Г2.2 Здатність до усвідомленої,   конструктивної та екологічної взаємодії з учасниками освітнього процесу

-здійснює управлінську діяльність незалежно від власних гендерних, релігійних чи соціальних поглядів та упереджень;

-застосовує в обговореннях освітніх, соціальних і життєвих проблем методики усвідомленого й емпатійного слухання та ненасильницької комунікації

-

 

 

 

-

 

Стратегічний розвиток закладу дошкільної освіти

Ґ1 Стратегічне управління та розвиток закладу дошкільної освіти

Ґ1.1 Здатність до використання    інструментів   стратегічного планування діяльності закладу дошкільної освіти

-аналізує зміни державноїполітики у сфері дошкільної освіти, використовує результати аналізу вуправлінській діяльності;

-визначає сильні та слабкі сторони закладу дошкільної освіти на основі інструментів аналізу стану функціонування і розвитку освіти, SWOT- та PEST аналізів;

-підбирає та застосовує методи збору інформації та інструменти для вивчення освітніх і управлінських процесів

-

 

 

 

-

 

 


 -

 

Ґ1.2 Здатність розробляти стратегію закладу освіти з урахуванням інтересів та потреб учасників освітнього процесу

-визначає цінності, бачення, місію, цілі та критерії, за якими заклад дошкільної освіти визначає подальші напрями розвитку;

-розробляє та реалізовує стратегію діяльності закладу дошкільної освіти як інструменту підвищення якості освіти

-

 

 

 -

 

Ґ1.3 Здатність        забезпечити   функціонування   внутрішньої системи забезпечення    якості освіти

-дотримується вимог організації та    ефективного функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладі дошкільної освіти

-

 

Ґ1.4 Здатність         створювати умови для здійснення    дієвого та відкритого        громадського нагляду(контролю) за діяльністю закладу дошкільної освіти

-забезпечує відкритий доступ до інформації про діяльність закладу дошкільної освіти шляхом її оприлюднення на своїх офіційних веб-сайтах

-

 

Ґ1.5 Здатність створювати умови для громадського    самоврядування в закладі дошкільної освіти

-створює умови для діяльності органів громадського самоврядування в закладі дошкільної освіти

-

 

Ґ2 Стратегічна комунікація

Ґ2.1 Здатність представляти інтереси закладу дошкільної освіти у відносинах з  державними органами,органами місцевого  самоврядування,    юридичними та  фізичними особами

-представляє заклад дошкільної освіти, використовуючи сучасні маркетингові комунікації і технології;

-організовує комунікаційний процес з усіма заінтересованими сторонами

-

 

 

-

 

Ґ3 Нормативно-правова

Ґ3.1 Здатність керуватися в управлінській діяльності законодавством України

-здійснює управлінську діяльність згідно з вимогами законодавчої і нормативно-правової бази України;

-здійснює стратегічний розвиток закладу дошкільної освіти відповідно до особливостей освітньої політики;

-здійснює свою професійну діяльність в межах компетенції

-

 


 -

 

 -

 

Ґ3.2 Здатність до документування   управлінської               діяльності

-розробляє, веде та зберігаєділоводну документацію;

-використовує системи електронного документообігу в закладі дошкільної освіти

-

 

-

 

Ґ3.3 Здатність забезпечувати    дотримання академічної   доброчесності учасниками освітнього процесу

-впроваджує принципи академічної доброчесності під час освітнього процесу;

-дотримується нормативно-правових норм академічної доброчесності під час професійної діяльності;

-здійснює систематичний контроль щодо дотримання академічної доброчесності педагогічними працівниками

-

 

 -

 

 

-

 

Ґ3.4 Здатність здійснювати    професійну діяльність державною мовою

- висловлює власні думки в усній та письмовій формах державною мовою;

-використовує діловий стиль спілкування у професійній діяльності

-

 

-

 

 

Про проведення семінару для працівників психологічної сужби і педагогів ЗДО «Психологічний тімбілдінг у комунікації з військовими та їх сім’ями»

                          РАЗОМ  ВПОРАЄМОСЯ ЗІ СТРЕСОМ, ВІДНОВИМО МЕНТАЛЬНЕ ЗДОРОВ’Я    Йде третій рік війни. На сьогодні   майже у кожного ...