понеділок, 25 січня 2021 р.

Методичні рекомендації з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах дошкільної освіти

 


ЗАТВЕДЖЕНО

Наказ Державної служби

якості освіти України

від 20.11.2020 № 01-11/71

Методичні рекомендації з питань формування
внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах дошкільної освіти

Методичні рекомендації з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах дошкільної освіти (далі – ЗДО) розроблені з метою надання допомоги керівникам та іншим педагогічним працівникам закладів дошкільної освіти в організації роботи з визначення політики забезпечення якості освітньої діяльності та формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти (далі – внутрішня система).

У цих Методичних рекомендаціях під внутрішньою системою розуміється сукупність умов, процедур та заходів у ЗДО, що забезпечують ефективність освітніх і управлінських процесів, які безпосередньо впливають на якість освітнього процесу, формування ключових компетентностей дітей раннього та дошкільного віку, сприяють всебічному розвитку особистості.

четвер, 21 січня 2021 р.

Про вебінар "Базовий компонент дошкільної освіти" (нова редакція)


 

     21 січня 2021 року консультант КУ «Козятинський Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Надія Рачова провела вебінар «Базовий компонент дошкільної освіти (нова редакція). Педагоги закладів дошкільної освіти та дошкільних відділень ЗНВК Козятинської територіальної громади були ознайомлені з освітніми напрямами та компетентностями,   визначеними в інваріантному і варіативному складниках Стандарту дошкільної освіти.

вівторок, 19 січня 2021 р.

Прокрастинація: що це і як її подолати?


 

    Прокрастинація - процес відкладання важливих справ на потім і заміна їх простішими або приємнішими. Прокрастинація не дає результатів, але забирає час та енергію, які мали б піти на виконання важливих завдань. 
      Із наукової точки зору схильність відкладати справи на потім (прокрастинацію) потрібно розуміти як заміну пріоритетних завдань на ті, що приносять більше задоволення і/або швидший результат.
     Прокрастинація — це один із наших механізмів захисту. Як біль попереджає нас про щось надто гаряче / гостре, так і прокрастинація попереджає нас про задачу, яку ми чомусь не хочемо виконувати.         
      Прокрастинація — це наша ширма перед певними почуттями.
    Якщо систематично відкладати важливі справи на потім  це перешкоджає досягненню цілей,  продуктивній роботі. Зриви дедлайнів (крайніх термінів), втрата часу, марність вкладених ресурсів, наростання тривоги, страху, невдоволеності, гніву та провини, зниження самооцінки, стрес, злість, сором, погіршення здоров’я  далеко не повний перелік того, що може спричинити прокрастинація.

Участь батьків у розвитку компетентностей дошкільників


      

 ВСТУП

Відповідальність сім’ї  за розвиток дитини
     
     Участь батьків у розвитку компетентностей дитини, залучення батьків і сімей до освітнього процесу закладу дошкільної освіти утверджує позиції про те, що кожен з батьків дитини є відповідальним за її виховання, розвиток і навчання, за збереження її життя, зміцнення здоров’я, формування почуття людської гідності та усвідомленого ставлення дитини до здорового способу життя.
     Здобуття дитиною дошкільної освіти в закладі освіти або в іншого суб’єкта освітньої діяльності не звільняє батьків від обов’язку доглядати, піклуватися, виховувати, розвивати і навчати її.
     Виховання та розвиток дитини є конституційним обов’язком батьків або осіб, які їх замінюють (Конституція України, закони України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про охорону дитинства» та ін. нормативно-правові акти). Відповідальне виконання обов’язків та виховних функцій сім’ї предмет нагляду та контролю з боку соціальних служб в інтересах захисту дитини.
      У Базовому компоненті дошкільної освіти  з’явився розділ щодо ролі батьків та родини у вихованні та підготовці дитини до школи. Враховані  партнерство вихователя й батьків і  спільне створення умов для розвитку дитини. У документі прописані рекомендації для батьків у вихованні своєї дитини, які компетентності вони мають допомогти їй опанувати. Більш чітко прописана роль батьків в отриманні кінцевого результату.

субота, 16 січня 2021 р.

Онлайн-ресурси, які допоможуть зробити урок інтерактивним


 

·  Plickers – мобільний додаток, який “зчитує” спеціальні картки з відповідями учнів за лічені секунди та виводить статистику на екран телефону вчителя. Додаток використовують для швидкої перевірки, аби дізнатись, чи розуміють учні поняття та чи освоюють ключові навички.
       ·  Kahoot! – навчальна програма, що складається з ігор. Тут можна зробити серію запитань з кількома варіантами відповідей. Формат і кількість запитань залежать від автора. Є можливість додавати відео, зображення та діаграми.
    ·  H5P – полегшує створення, поширення та використання контенту і програм HTML5, дозволяє створювати інтерактивний вміст, який поділятиметься на кілька категорій: ігри, мультимедіа, запитання та соціальні мережі.

пʼятниця, 15 січня 2021 р.

9 онлайн-інструментів для організації цікавих практичних робіт зі школярами


 

  Зручні багатофункціональні інтернет-ресурси, за допомогою яких можна організувати практичні роботи з будь-якого предмета, а також проводити інтегровані уроки чи створювати змістовні інтерактивні дидактичні матеріали.

     Для того, щоб зацікавити учнів практичними роботами, можна використати онлайн-інструменти. За допомогою них можна створити ребуси, пазли, стрічки часу, хмари слів, яскраву інфографіку, гіфки та інтерактивні зображення в онлайн-середовищі. 

Про затвердження Базового компонента дошкільної освіти


 

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

НАКАЗ

№ 33 від 12 січня 2021 року

Про затвердження Базового
компонента дошкільної освіти
(Державного стандарту дошкільної
освіти) нова редакція

На виконання статті 22 Закону України «Про дошкільну освіту» та враховуючи рішення колегії Міністерства освіти і науки України від 21.12.2020 протокол № 12/1-2 НАКАЗУЮ:

1. Затвердити Базовий компонент дошкільної освіти (Державний стандарт дошкільної освіти) нова редакція, що додається.

2. Міністерству освіти і науки України, департаментам (управлінням) освіти і науки обласних, Київської міської державних адміністрацій забезпечити впровадження Базового компонента дошкільної освіти (Державного стандарту дошкільної освіти) нова редакція, затвердженого пунктом 1 цього наказу.

3. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Міністерства освіти і науки молоді та спорту України № 615 від 22.05.2012 «Про затвердження Базового компонента дошкільної освіти (нова редакція)».

4. Департаменту забезпечення документообігу, контролю та інформаційних технологій (Єрко І.) зробити відмітку в архіві.

5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Любомиру Мандзій.

Міністр                                                                      Сергій Шкарлет

 

Освіта.ua
12.01.2021

Про проведення семінару для працівників психологічної сужби і педагогів ЗДО «Психологічний тімбілдінг у комунікації з військовими та їх сім’ями»

                          РАЗОМ  ВПОРАЄМОСЯ ЗІ СТРЕСОМ, ВІДНОВИМО МЕНТАЛЬНЕ ЗДОРОВ’Я    Йде третій рік війни. На сьогодні   майже у кожного ...