четвер, 2 червня 2022 р.

12 важелів успіху за версією Стівена Кові


 

    «Лідерство — це здатність говорити людям про їхню цінність та потенціал так, щоб вони надихалися цим і розвивали в собі ці якості» — слова Стівена Р. Кові, одного з найпопулярніших експертів у питаннях лідерства, ефективності організаційної структури та сім’ї, автора бестселерів «7 звичок надзвичайно ефективних людей» та «Спочатку найголовніше». Щоб стати справжнім лідером, вам знадобляться 12 важелів успіху.

     Книгу «12 важелів успіху» зібрав з неопублікованих раніше робіт син автора. Основна ідея Стівена Р. Кові — це досягнення успіху через життя, яке відповідає беззаперечним принципам, ще регулюють реальність. Кові називає ці принципи важелями і вважає, що, підсилюючи кожен з цих принципів, ми ніби натискаємо на важіль, який допомагає нейтралізувати конкретний негативний аспект життя.

Панічна атака в умовах війни: як допомогти собі, дитині, людям поруч



Психологи Ольга Калашнік та Мирон Шкробут пояснюють природу панічних атак і дають прості й ефективні техніки, що допоможуть подолати навіть надсильний приступ страху.

Панічна атака: що це і як відрізнити від серцевого нападу?

Панічна атака (ПА) — сильний і раптовий приступ страху, коли немає реальної небезпеки чи видимої причини. Супроводжується шаленим викидом адреналіну в кров і, відповідно, сильними фізичними реакціями. Під час війни панічні атаки почастішали серед підлітків і дітей. Тож варто навчитися розрізняти симптоми ПА і знати, як діяти, якщо ви стали свідком приступу паніки. Симптоми панічної атаки:

·     Раптовий початок, без попередження. ПА може спіткати в маршрутці, метро, за кермом, у торговому центрі, під час наради чи ділової зустрічі.

·     Людині дуже страшно. Вона каже про страх померти, відчуття нереальності того, що відбувається з нею, деперсоналізацію, страх збожеволіти.

·     Людині може здаватися, що вона от-от втратить свідомість.

·     Прискорене серцебиття (тахікардія).

·     Важкість у грудях.

·     Прискорене дихання, відчуття нестачі кисню.

·     Холодіють руки і ноги, у голові «пульсує», тиск підвищується.

·     Тіло тремтить.

·     Озноб.

·     Запаморочення, потемніння в очах.

·     Відчуття стиснення голови, головний біль.

Важливо: прояви панічної атаки маскуються під симптоми інших вельми серйозних проблем зі здоров’ям, як от серцевий напад. Тож важливо, щоб саме лікар оцінив, що є причиною симптомів, не пропустивши інші захворювання.

середа, 1 червня 2022 р.

Витягти дитину з гаджета: чим загрожує надмірний екранний час

 



Екранний час — це можливість розвитку, навчання та спілкування з іншими в мережі. Але під час воєнного стану, коли все навчання перейшло в онлайн, діти проводять надто багато часу в гаджетах. Які ознаки надмірного часу онлайн? Чим це загрожує? Та як допомогти дитині контролювати свій час зі смартфоном?

Які ознаки надмірного часу онлайн у дітей?

·     Уникання соціальної взаємодії: коли розмовляєте з дитиною, то вона відповідає вам, але постійно дивиться в екран, не відриваючись від того, що там відбувається.

·     Дитина стає агресивнішою без явних на те причин, жаліється на відчуття перевантаженості звичними справами: не виконує обов’язки по дому та домашню роботу, бо скаржиться на втому.

·     Погіршуються успіхи в навчанні, дитина стає неуважною та не може сконцентруватися на виконанні завдань.

·     Дитина не може припинити користуватися інтернетом або скоротити цей час.

·     Дитина не може дочекатися наступної можливості скористатися інтернетом і часто запитує: «А коли можна буде вже зайти в інтернет?»

·     Дитина може жалітися на фізичне самопочуття — головний біль, біль у шлунку, поганий зір.

·     Дитина не реагує на присутність інших людей поруч, так, ніби вона сама в кімнаті чи приміщенні, і в цей час уся її увага — в екрані девайса.

·     Коли дитина довго не може зайти в мережу, то вона стає агресивною, стаються істерики.

середа, 23 лютого 2022 р.

Про семінар-практикум "Особливості виховання гіперактивної дитини"



      Досить часто непосидючих і неуважних дітей  називають «гіперактивними»  і «невихованими». Але це зовсім різні поняття. Причина гіперактивності носить фізіологічний характер і криється у функціональному порушенні обмінних процесів мозку. Дошкільники з проявами гіперактивності в поведінці,   які відвідують заклади дошкільної освіти, потребують особливої уваги, допомоги та підтримки як з боку батьків, так і з боку педагогічних працівників. Чи вдасться встановити контакт з такою дитиною в дитячому садку, багато в чому залежить від стратегії і тактики дорослого.

   Завдання педагогів полягає в тому, щоб допомогти таким дітям адаптуватися до справжньої дійсності без шкоди для їхнього  психічного здоров'я.

  Саме тому 23 лютого 2022 року в залі засідань управління освіти та спорту відбувся семінар-практикум для педагогів закладів дошкільної освіти й дошкільних підрозділів закладів освіти «Особливості виховання гіперактивних дітей».

 Консультант Козятинського Центру професійного розвитку педагогічних працівників Надія Рачова ознайомила присутніх з факторами, які можуть стати  причиною гіперактивної поведінки, ознаками СДУГ,  правилами спілкування та напрямами роботи педагога з гіперактивною дитиною.

 У практичні частині семінару проведені вправи «Чим відрізняється активна дитина від гіперактивної», «Проблеми гіперактивної дитини» «Сонечко позитиву», «Створення колажів» сприяли  підвищенню рівня обізнаності щодо стратегій реалізації педагогічного супроводу дітей з розладом дефіциту уваги з гіперактивністю.

    Консультант запропонувала педагогам ігри на розвиток у гіперактивних дітей здатності до переклю­чення уваги, швидкості мислення, вольо­вої регуляції, уміння контролювати імпульсивні дії («Будь уважний», «Стеж за рухом і словом», «Закресли всі цифри»,  «Говори», «Ліліпути та велетні»).

     Звернула увагу на те, що необхідно підбирати ігри на тренування тільки однієї психічної функції, наприклад, ігри, що сприяють розвиткові уваги.

   Семінар пройшов у  дружній атмосфері. Учасники брали активну участь в обговоренні питань і висловили бажання щодо нових зустрічей.

    

 

 



Презентація "Гіперактивний розлад із дефіцитом уваги"

 

пʼятниця, 11 лютого 2022 р.

МОЗ затвердило нове зимове меню для дитячих садків

    


Міністерство охорони здоров’я затвердило триразове зимове меню для дошкільних закладів освіти.

    Це сезонне чотиритижневе меню. У ньому є п’ять варіантів страв на кожне приймання їжі (сніданок, обід і вечеря). Всього в меню 160 найменувань. Окрім як у дитячих садках, це меню можна використовувати для харчування дітей віком від 1 до 7 років у закладах відпочинку та оздоровлення.

Про проведення семінару-практикум для вихователів-методистів "Фахова компетентність педагогічних працівників ЗДО"



Шляхи  зростання фахової майстерності педагогів закладів дошкільної освіти  в умовах інноваційного освітнього середовища

 

       Професійне зростання, підвищення психолого-педагогічної культури освітян — безперервний процес.

       Педагогу закладу дошкільної освіти дуже важливо постійно відчувати професійну й особистісну підтримку вихователя-методиста ЗДО,   основними завданнями якого є формування інноваційного середовища, професійна взаємодія з колегами, тобто участь у колективних та групових формах методичної роботи, активізація творчого потенціалу та збагачення досвіду педагогів.

   11лютого 2022 року в залі засідань управління освіти та спорту відбувся семінар-практикум для вихователів-методистів ЗДО «Фахова діяльність педагогічних працівників закладу дошкільної освіти».

    Консультант КУ «Козятинський Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Надія Рачова акцентувала увагу на тому, що вихователі мають свободу вибору найбільш ефективної та зручної для них моделі та форми планування як інструменту організації освітньої діяльності; мають право проявляти творчість, ініціативу, враховуючи сучасні вимоги до розвитку дітей дошкільного віку, і важливим є не використання певних форм роботи, а їх доречність для оволодіння дітьми ключовими компетентностями.

   Консультант зазначила, що ефективність дошкільної освіти пов’язана з організацією освітнього процесу на засадах педагогіки партнерства, просторі дитинства, який ґрунтується на принципах поваги до особистості, довіри, доброзичливості, прийнятті, діалогу, та надала рекомендації вихователям-методистам «Як перетворити колектив на команду однодумців».

    У практичному блоці учасники семінару за формами самооцінювання визначили  ефективність планування педагогами своєї діяльності, рівень підвищення професійної компетентності педагогічних працівників,  методичного забезпечення закладу дошкільної освіти та  налагодження співпраці між учасниками освітнього процесу.

       Вихователі-методисти у позитивній атмосфері окреслили ключові меседжі:

·  сприяння вдосконаленню інформаційно-цифрової компетентності педагогічних працівників;

· організація методичного супроводу виявлення, вивчення, узагальнення та впровадження перспективного педагогічного досвіду;

·      сприяння безперервній професійній освіті педагогів ЗДО.

   «Хто стоїть на місці, той відстаєА хто не хоче відставати, мусить рухатися вперед, і не зупинятися, досягнувши вершини, а підійматися вище». У цьому й полягає   місія сучасного педагога.

 

  


Про проведення семінару для працівників психологічної сужби і педагогів ЗДО «Психологічний тімбілдінг у комунікації з військовими та їх сім’ями»

                          РАЗОМ  ВПОРАЄМОСЯ ЗІ СТРЕСОМ, ВІДНОВИМО МЕНТАЛЬНЕ ЗДОРОВ’Я    Йде третій рік війни. На сьогодні   майже у кожного ...