понеділок, 3 червня 2024 р.

Поради Світлани Ройз



 

ЧОМУ ВАЖЛИВІ ВІДЧУТТЯ СПІЛЬНОТИ ТА РОДИНИ

Після 24 лютого 2022 року Світлана Ройз звертається до всіх, з ким спілкується, працює та навчає, як до родини. За її словами, ми відчуваємо своїми тих, з ким маємо спільну реальність. Через війну ми живемо ще й у спільній травматичній реальності, оскільки переповнені відчуттями травматичного досвіду.

Попри це, відчуття спільноти, нехай і наповненої травматичним досвідом, дає змогу створювати рамку безпеки.

На жаль, гарантувати дітям фізичну безпеку зараз неможливо. Але ми можемо створити відчуття захищеного середовища. Психологиня акцентує, що, за порадами травмотерапевтів, словосполучення “безпечне середовище” краще замінити на “захищене середовище”. Бо зараз, в умовах війни, фрази “безпечний простір”, “безпечне середовище” сприймаються нами як сигнал небезпеки. Якщо ж дитина перебуває в суб’єктивно захищеному середовищі, її мозок починає опрацьовувати інформацію. А це важливо під час навчання.

 Налаштуватися на роботу в класі можна… зробивши ковток води

Часто ми чуємо пораду, що, коли хвилюєшся, треба попити води, та не розуміємо, як це справді працює. Світлана Ройз пояснює, що, переживаючи стресове навантаження, вода потрібна людині для роботи внутрішніх органів та нервової системи.

“Якщо ми переживаємо стресове навантаження чи будь-який стресовий досвід, і нам не вистачає в цей момент рідини, цей досвід буде переживатися як більш небезпечний. Якщо ж вистачає – отримаємо досвід стресу, з яким можемо впоратися, – додає психологиня. – Тому я раджу привчати себе та дітей до корисної звички – пити час від часу воду”.

Це важливо в школі, коли вчителі переходять до нової теми або як тільки повернулися з укриття до класу та продовжують урок. Світлана Ройз радить освітянам просити дітей пийнути ковток води та зробити “вдих-видих”. У такий спосіб залучається навкологлотковий нерв, який передає сигнали парасимпатичній нервовій системі, а вона відповідає за заспокоєння та розслаблення.

 

середа, 15 травня 2024 р.

Про проведення майстерні-презентації для працівників психологічної служби



     Український фонд «Благополуччя дітей» у межах проєкту «Попередження торгівлі людьми шляхом розвитку соціальної роботи та мобілізації громад», що впроваджений Представництвом Міжнародної організації з міграції (МОМ) в Україні передав у заклади освіти громади, де працюють працівники психологічної служби настільні просвітницько-профілактичні  ігри «Рожеві окуляри»  та «Ліза та її друзі подорожують світом».

    15 травня 2024 року відбулась майстерня-презентація для  працівників психологічної служби з теми  «Соціальні ігри як засіб профілактики торгівлі людьми», на якій обговорили важливі питання можливих ризиків потрапляння в ситуації щодо торгівлі людьми, особистої відповідальності, законодавчих актів України, які регулюють ці питання.

Надія Рачова, консультант Козятинського Центру професійного розвитку педагогічних працівників, підкреслила важливість використання настільних просвітницько-профілактичних ігор, адже вони сприяють формуванню життєво важливих цінностей, розвивають такі навички, як стратегічне мислення, планування, навчають правильній оцінці власних можливостей,  формують відповідальність за свої вчинки, вчать долати перешкоди.

 У процесі гри «Рожеві окуляри», яку презентувала Надія Рачова, працівники психологічної служби  детальніше ознайомились з  небезпекою потрапляння в тенета торгівців людьми, передумовами й наслідками, а також перевірили свої знання не методом контролю, як зазвичай, а таким цікавим і захопливим способом – грою.

Під час презентації   гри «Ліза та її друзі подорожують світом» Оксана Гулькова, практичний психолог ліцею №1,  ознайомила учасників з ігровою технологією  роботи з дітьми 8-12 років щодо формування безпечної поведінки під час подорожей  за кордоном.

У ході гри присутні  «здійснили навколосвітню подорож», обговорили проблемні ситуації, можливі ризики, висловили свої враження від гри.

    Після  закінчення засідання  учасники отримали настільні ігри «Ліза та її друзі подорожують світом» і «Рожеві окуляри», які вони будуть використовувати в роботі з підлітками.

 

 

 

 


 

вівторок, 7 травня 2024 р.

Про проведення воркшопу для директорів ЗДО "В гармонії з собою"



   ЩАСТЯ – ЦЕ КОЛИ ТЕ, ЩО ВИ РОБИТЕ, ДУМАЄТЕ, ГОВОРИТЕ, ПЕРЕБУВАЄ В ГАРМОНІЇ.

 

Однією з важливих умов для задоволення своїм життям є згода з самим собою, яка приносить гармонію та спокій в душі. Як жити в гармонії з собою? Це питання ставлять собі люди, які хочуть покращити своє життя. Бути в гармонії з собою – це найкраще, що можемо зробити для себе. Коли ми відчуваємо гармонію з собою, ми щасливі, ми вміємо контролювати свої емоції, ми дотримуємось своєї системи цінностей, ми несемо відповідальність за свої рішення.

07 травня 2024 року в закладі дошкільної освіти  №2 відбувся воркшоп для директорів ЗДО «В гармонії з собою», мета якого актуалізувати знання учасників з теми гармонізації життя, посилити позитивний образ власної особистості.

Програма воркшопу складалась з двох модулів. Під час теоретичного модуля Надія Рачова, консультант КЦПРПП, підкреслила, що кожна людина хоче жити в гармонії з собою, навколишнім світом, отримувати задоволення від життя, бути просто щасливою. Проте одного бажання для цього замало. Щоб досягти гармонії, необхідно зберігати дружні відносини з собою, приймати себе і бути в злагоді з собою теперішнім, минулим і майбутнім. 

    У ході практичного модуля  учасники виконали вправи «Сонечко», «Вірш про себе», «Фотогалерея», «Визначте, на що ви витратили найбільше часу», «Що я знаю про себе?...або ще один спосіб зазирнути в себе», «Синій птах», «Мешканці глибин», практику «Що означає бути другом», які сприяли відновленню власних ресурсів, кращому розумінню себе та  своїх потреб.

       Директори  брали активну участь у  воркшопі, були щирими у своїх висловлюваннях і думках.

 


 

вівторок, 23 квітня 2024 р.

Про проведення засідання професійної спільноти педагогів ЗДО "Освітня майстерня"



 

КОМПЕТЕНТНІСНИЙ ПІДХІД ДО ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ ЯК ВИМОГА СУЧАСНОСТІ

 

     Компетентність як результат дошкільної освіти представляє досягнення дитини в емоційному ставленні до світу, знаннях та навичках до творчого впровадження  набутого досвіду, характеризує цілісний розвиток дитини, що проявляється в розвинених емоціях, зростаючій свідомості, керованій поведінці.

23 квітня 2024 року в залі засідань управління освіти та спорту відбулось засідання професійної спільноти педагогів ЗДО та дошкільних підрозділів «Освітня майстерня», мета якого – актуалізувати власний досвід, обмінятися думками, отримати поради від колег.

Олена Рейнвалде, вихователь ЗДО №4, висвітлила  систему роботи з формування в дітей суспільних мотивів трудової діяльності, поваги до праці дорослих, вироблення навичок, орієнтованих на сталий розвиток, дотримання правил природодоцільної поведінки.

Вихователь ЗДО №4 Людмила Волчок ознайомила присутніх з досвідом роботи щодо формування здоров’яжбережувальної компетентності,  яка передбачає здатність дитини до застосування  навичок безпечної поведінки, дотримання основ здорового способу життя, збереження та зміцнення здоров’я.

Учасникам були запропоновані відео фрагменти навчально-пізнавальної діяльності з дітьми середньої та старшої груп.

Формування моральних якостей особистості, уміння розпізнавати, розуміти та керувати емоціями, виявляти інтерес до свого внутрішнього світу є пріоритетним в освітньому процесі  вихователя ЗДО №4 Олени Титарчук, яка презентувала відеоігри з виховання в дітей чуйності, доброзичливості, гуманності, формування позитивної самооцінки.

Вихователі ЗДО №4 підготували виставку посібників, розвивальних ігор з формування в дітей ключових компетентностей.

Консультант Козятинського Центру професійного розвитку педагогічних працівників  Надія Рачова провела практикум з формування психо-емоційної  компетентності вихователів. Педагоги виконали вправи з відпрацювання  навичок демократичного стилю спілкування «Інтелектуальна естафета», «Вправляння у звертанні до дитини», «Конструктивно управляти емоціями – це означає…», «Диво-вузлики».

Такі зустрічі формують професійні компетентності вихователів , сприяють набуттю нових знань, умінь та навичок, які вони використовують у своїй професійній діяльності.

Адже саме педагоги ЗДО покликані виховувати зрілу особистість, в якої сформовані дитячий світогляд, особиста безпека,  прагнення домогтися успіху, позитивне ставлення до праці, почуття власної гідності, емоційна сприйнятливість.

 

середа, 17 квітня 2024 р.

Про проведення семінару-тренінгу для педагогів ЗДО "Ненасильницьке спілкування:розуміння себе та інших"

     

     Мета ненасильницького спілкування не в досягненні цілей будь-яким шляхом, а встановленні відносин, заснованих на чесності та емпатії.

     Автор методу ненасильницького спілкування американський психолог Маршалл Розенберг вважав,  що слова часто призводять до ран і болю, а метод ННС допомагає людині навчитися безоціночному спостереженню, усвідомленню своїх або співбесідника почуттів, визначенню пов’язаних з цими почуттями потреб і висловлюванню конкретних прохань.

      Метод ненасильницької комунікації називають «мовою життя», він є корисним для вирішення конфліктів, встановлення контакту та порозуміння з іншими людьми.  

      17 квітня 2024 року в ЗДО №6  відбувся семінар-тренінг для педагогів ЗДО та дошкільних підрозділів ЗО з теми «Ненасильницьке спілкування: розуміння себе та інших». Мета заходу - сформувати в учасників навички ненасильницького спілкування для подальшого використання в своєму житті.

     Надія Рачова, консультант КЦПРПП, підкреслила важливість формування в педагогів здатності з емпатією і співчуттям ставитися до себе та оточення, надала учасникам інформацію про систему ненасильницького спілкування, в основі якої - налагодження гармонійних комунікацій з оточуючим світом через розуміння, повагу до себе та інших, презентувала модель спілкування Вовків і модель спілкування Жирафів.

    У ході семінару-тренінгу були проведені вправи «Мислити без оцінок», «Як прийняти себе», «Коли я…», «Що означає бути другом?», «Як допомогти собі?», під час яких учасники відпрацювали навички висловлюватися за алгоритмом ННС.

    Педагоги навчались відрізняти спостереження від судження, прислухатись до своїх почуттів, екологічно висловлювати свої потреби  з повагою до потреб оточення та  формулювати прохання.

     Захід пройшов у творчій атмосфері, присутні отримали корисні знання, позитивні емоції, мотивацію для налагодження партнерських відносин між усіма учасникам освітнього процесу.

 


середа, 27 березня 2024 р.

Про семінар-практикум «Вплив психологічних факторів на виникнення і подальшу динаміку соматичних захворювань»



 

  Як застосовувати  знання психосоматики у всіх сферах життя сучасної людини? Як  покращити комунікацію  в професійному житті,  знайти шляхи подолання хворобливих станів і запобігти виникненню психологічних напружень?  Саме ці питання працівники психологічної служби детально розглянули на семінарі-практикумі з теми «Вплив психологічних факторів на виникнення і подальшу динаміку соматичних захворювань», який відбувся  27 березня 2024 року в залі засідань управління освіти та спорту.

 Надія Рачова, консультант Козятинського Центру професійного розвитку педагогічних працівників, підкреслила важливість правильно говорити  про свої потреби,  адже почуття й емоції впливають на наше здоров’я, а  психосоматичні проблеми є результатом порушення «контакту» з собою та  світом.

     Присутні обговорили джерела психосоматичних хвороб, особливості впливу емоцій, почуттів і думок на фізичний стан.

Оксана Гулькова, практичний психолог ліцею №1,  продемонструвала присутнім  низку сучасних психологічних технік підтримки позитивного самопочуття й самоставлення особистості.

Учасники взяли участь у трансформаційно - діагностичній грі «Psychoсоматика» та завдяки практичним  вправам усвідомили важливість регуляції власних емоційних стані.

   Працівники служби підкреслили важливість пам’ятати, що людина має всі необхідні ресурси, і саме вона відповідальна за свій психічний стан і своє здоров’я, а  поєднання грамотної психологічної та медичної допомоги дозволяє людині значно поліпшити своє самопочуття.

 

 

Про проведення семінару для працівників психологічної сужби і педагогів ЗДО «Психологічний тімбілдінг у комунікації з військовими та їх сім’ями»

                          РАЗОМ  ВПОРАЄМОСЯ ЗІ СТРЕСОМ, ВІДНОВИМО МЕНТАЛЬНЕ ЗДОРОВ’Я    Йде третій рік війни. На сьогодні   майже у кожного ...