вівторок, 27 вересня 2022 р.

Закон України "Про дошкільну освіту"

 


        ЗАКОН УКРАЇНИ

Про дошкільну освіту

(Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2001, № 49, ст.259)

{Із змінами, внесеними згідно із Законами
№ 2905-III від 20.12.2001, ВВР, 2002, № 12-13, ст.92
№ 380-IV від 26.12.2002, ВВР, 2003, № 10-11, ст.86
№ 1344-IV від 27.11.2003, ВВР, 2004, № 17-18, ст.250
№ 2285-IV від 23.12.2004, ВВР, 2005, № 7-8, ст.162
№ 2505-IV від 25.03.2005, ВВР, 2005, № 17, № 18-19, ст.267
№ 3235-IV від 20.12.2005, ВВР, 2006, № 9, № 10-11, ст.96
№ 142-V від 14.09.2006, ВВР, 2006, № 44, ст.433
№ 489-V від 19.12.2006, ВВР, 2007, № 7-8, ст.66
№ 749-V від 15.03.2007, ВВР, 2007, № 18-19, ст.269}

{Додатково див. Закон
№ 107-VI від 28.12.2007, ВВР, 2008, № 5-6, № 7-8, ст.78}

{Із змінами, внесеними згідно із Законом
№ 290-VI від 20.05.2008, ВВР, 2008, № 27-28, ст.251}

{Додатково див. Закон
№ 835-VI від 26.12.2008, ВВР, 2009, № 20, № 21-22, ст.269}

{Із змінами, внесеними згідно із Законами
№ 2442-VI від 06.07.2010, ВВР, 2010, № 46, ст.545
№ 2555-VI від 23.09.2010, ВВР, 2011, № 6, ст.41
№ 5029-VI від 03.07.2012, ВВР, 2013, № 23, ст.218
№ 5475-VI від 06.11.2012, ВВР, 2013, № 44-45, ст.634
№ 5460-VI від 16.10.2012, ВВР, 2014, № 2-3, ст.41
№ 1324-VII від 05.06.2014, ВВР, 2014, № 30, ст.1011
№ 76-VIII від 28.12.2014, ВВР, 2015, № 6, ст.40
№ 222-VIII від 02.03.2015, ВВР, 2015, № 23, ст.158
№ 498-VIII від 02.06.2015, ВВР, 2015, № 31, ст.294
№ 911-VIII від 24.12.2015, ВВР, 2016, № 5, ст.50
№ 2145-VIII від 05.09.2017, ВВР, 2017, № 38-39, ст.380
№ 2541-VIII від 06.09.2018, ВВР, 2018, № 43, ст.345
№ 2581-VIII від 02.10.2018, ВВР, 2018, № 46, ст.371
№ 2704-VIII від 25.04.2019, ВВР, 2019, № 21, ст.81
№ 463-IX від 16.01.2020}

{Установити, що у 2016 році норми і положення частини другої статті 14частини третьої статті 30 цього Закону застосовуються у порядку та розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України, виходячи з наявних фінансових ресурсів державного і місцевих бюджетів та бюджету Фонду соціального страхування України згідно із Законом № 928-VIII від 25.12.2015}

{У тексті Закону слова "спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у галузі освіти і науки" в усіх відмінках замінено словами "центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері освіти" у відповідному відмінку;

слова "спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у галузі охорони здоров'я" в усіх відмінках замінено словами "центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров'я" у відповідному відмінку;

слова "Академія педагогічних наук" у всіх відмінках замінено словами "Національна академія педагогічних наук України" у відповідному відмінку згідно із Законом № 5460-VI від 16.10.2012}

{У тексті Закону:

слова "дошкільний навчальний заклад" в усіх відмінках і числах замінено словами "заклад дошкільної освіти" у відповідному відмінку і числі;

слова "навчально-виховний процес" в усіх відмінках замінено словами "освітній процес" у відповідному відмінку;

слова "директор (завідуючий)" в усіх відмінках і числах замінено словом "директор" у відповідному відмінку і числі;

слова "діти, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, тривалого лікування та реабілітації" в усіх відмінках замінено словами "діти з особливими освітніми потребами" у відповідному відмінку;

слова "відповідна вища педагогічна освіта" в усіх відмінках замінено словами "вища педагогічна освіта за відповідною спеціальністю" у відповідному відмінку;

слова "засновник (власник)" в усіх відмінках і числах замінено словами "засновник (засновники)" у відповідному відмінку і числі;

слова "надання освітніх послуг" замінено словами "провадження освітньої діяльності"

згідно із Законом № 2145-VIII від 05.09.2017}

середа, 21 вересня 2022 р.

Психологічна підтримка та соціально-педагогічний супровід учасників освітнього процесу в сучасних умовах

 




21 вересня 2022 року  в  залі засідань управління освіти та спорту відбувся семінар практичних психологів і соціальних педагогів закладів освіти з теми «Психологічна підтримка та соціально-педагогічний супровід учасників освітнього процесу в сучасних умовах».  

Під час роботи семінару  були розглянуті актуальні проблеми та пріоритетні напрями діяльності психологічної служби у системі освіти в 2022-2023 навчальному році.

Надія Рачова, консультант КУ «Козятинський Центр професійного розвитку педагогічних працівників», наголосила про необхідність систематичного  надання психологічної та соціально-педагогічної підтримки усім учасникам освітнього процесу в умовах воєнного стану. Вона підкреслила важливість профілактичної роботи, яка спрямована на охорону психічного здоров’я,                                     створення психологічних умов, сприятливих для розвитку особистості: забезпечення захисту прав і свобод дітей, створення безпечного освітнього середовища.

Учасники обговорили питання щодо надання психологічної допомоги дітям, які переїхали із регіонів, де відбуваються військові дії, впровадження  в закладах освіти програм формування стійкості до стресу, розвитку резилієнс у дітей (здатності відносно добре справлятися з важкими ситуаціями); програм профілактики емоційного вигорання педагогів.

 Працівники психологічної служби отримали вичерпні відповіді, ряд пропозицій   та корисні матеріали для подальшої роботи.

 

 

 

неділя, 11 вересня 2022 р.

Дошкілля під крилами захисту

 

07 вересня 2022 року  в залі засідань управління освіти та спорту Козятинської міської ради відбулась інструктивно-методична нарада директорів закладів дошкільної освіти «Окремі питання діяльності ЗДО у 2022-2023 навчальному році», у роботі якої взяла участь Інна Мадей, начальник управління освіти та спорту.  Вона зазначила, що для закладів освіти новий  навчальний рік особливий, а питання організації безпечного перебування дошкільнят у закладах є пріоритетним. Також наголосила, що  в умовах воєнного стану дуже важливою є партнерська взаємодія між закладом освіти та місцевими органами управління освітою та органами виконавчої влади, представниками Державної служби України з надзвичайних ситуацій і Національної поліції.  Вона дає змогу досягти позитивних результатів у швидкому вирішенні найактуальніших питань.

Консультант Козятинського Центру професійного розвитку педагогічних працівників Надія Рачова повідомила, що   з урахуванням реалій сьогодення та дії правового режиму воєнного стану, питання щодо створення безпечного, комфортного, інклюзивного середовища для всіх учасників освітнього процесу й підвищення якості освітньої діяльності закладів дошкільної освіти  залишаються пріоритетними  в 2022/2023 навчальному році. Окрім того, особлива увага приділяється роботі з батьками й налагодженню тісної комунікації між усіма учасниками освітнього процесу та формуванню соціально-громадянської компетентності дітей дошкільного віку.

Завдання  педагогів ЗДО  -  заздалегідь спланувати змістовий контент роботи, що відвертатиме увагу дітей від хвилювань, страхів та сприятиме зниженню тривожності, у роботі використовувати технічні засоби навчання, дидактичні, настільно-друковані ігри, різні види театрів, шашки, шахи, залучати дітей до малювання та поробок з паперу, природного матеріалу.

Під час підведення підсумків наради учасники окреслили  першочергові завдання ЗДО міста у воєнний час: відновлення та  організація освітнього процесу для дошкільників, створення у ЗДО безпечних умов перебування, налагодження ефективної комунікації учасників освітнього процесу, надання різних видів психолого-педагогічної підтримки дітям і батькам, застосування інструментів управлінської діяльності для вирішення  надзвичайних ситуацій.




четвер, 8 вересня 2022 р.

Особливості діагностичної роботи працівників психологічної служби з різними цільовими аудиторіями


    


Назва місяця

Заклад дошкільної освіти

Початкова школа

Основна школа

Старша школа

Вересень

– психологічний супровід адаптаційного періоду новоприбулих дітей (вивчення ступеня адаптації до умов закладу дошкільної освіти, опитування та анкетування педагогів і батьків, спостереження за поведінкою та емоційним станом дітей)

– діагностика адаптації учнів до освітнього процесу (опитування та анкетування учнів, педагогів та

батьків, спостереження за поведінкою та емоційним станом

молодших школярів, комплекс психодіагностичного інструментарію для дослідження адаптації першокласників)

-діагностика адаптації учнів до умов навчання в основній школі (опитування та анкетування учнів, педагогів та батьків, спостереження за поведінкою та емоційним станом школярів, комплекс психодіагностичного інструментарію для дослідження адаптації п’ятикласників)

-діагностика адаптації учнів до умов профільного навчання в старшій школі (опитування та анкетування учнів, педагогів та батьків, спостереження за поведінкою та емоційним станом школярів, комплекс психодіагностичного інструментарію для дослідження адаптації десятикласників)

Жовтень

Листопад

-діагностика особливостей розвитку пізнавальної сфери дітей середньої групи

– індивідуальна та групова діагностика учнів 2-4 класів (дослідження пам’яті, уваги, мислення)

-діагностика учнів 6-8-х класів (особливості міжособистісної взаємодії, вивчення особистісних рис та якостей)

 

Грудень

 

– поглиблена повторна діагностика учнів з низьким рівнем адаптації до освітнього процесу

– поглиблена повторна діагностика учнів з низьким рівнем адаптації до умов навчання в основній школі

– поглиблена повторна діагностика учнів з низьким рівнем адаптації до умов профільного навчання в старшій школі

Січень

– діагностика психологічної готовності дітей старшої групи до навчання в школі

– дослідження особливостей формування особистості обдарованих дітей (креативність, здібності, обдарованість)

– діагностичне обстеження учнів 9 класів з метою допомоги їм у профільному і професійному самовизначенні.

 

 

Лютий

– діагностика особливостей розвитку емоційної сфери дітей молодшої групи

– дослідження психологічної готовності учнів 4-х класів до навчання у основній школі

 

-діагностика професійного самовизначення старшокласників

 

Застосування діагностичних мінімумів в діяльності працівників психологічної служби Методичні рекомендації

За загальною редакцією В.Г. Панка

пʼятниця, 26 серпня 2022 р.

ПРОГРАМА MR.LEADER Базова програма із зручним електронним щоденним плануванням. Зареєструйтесь та спробуйте.

 


ПРО БРЕНД
MR.LEADER

Mr.Leader - це бренд, який пробуджує лідерські якості в дітях від 2 до 12 років.

Mr.Leader випускає продукцію, яка розвиває в дітях такі навички, як креативність, комунікабельність, критичне мислення та колаборацію.

ПРО ПРОГРАМУ

Система освіти дітей раннього та дошкільного віку "Mr.Leader" (базова програма розвитку дітей дошкільного віку / щоденне планування дня для дітей дошкільного віку / моніторинг розвитку та ін.). За допомогою нашої системи ви зможете легко та якісно підготуватися до проведення дня з дитиною (групою дітей).

Кожен день буде унікальним та дозволить розвиватися:

  • інтелектуально;
  • емоційно;
  • сенсорно;
  • креативно.

Ми формуємо у дітей, такі якості:

  • орієнтацію на результат;
  • системність мислення;
  • ефективність комунікації;
  • планування;
  • самостійність;
  • відповідальне ставлення;
  • життєву компетентність;
  • цілісний світогляд.

ЗАРЕЕСТРУВАТИСЯ

Схвалено для використання в закладах дошкільної освіти
Лист ДПУ «Інститут модернізації змісту освіти» МОН України № 22.1/10-2453 від 19.10.2021 р.

https://mr-leader.com/ua/programa-mrleader

четвер, 25 серпня 2022 р.

Моя країна – Україна: хрестоматія для дошкільнят з національно-патріотичного виховання


Фахівчинями у галузі дошкільної освіти Наталею Гавриш, док. пед. наук, проф. і Ольгою Косенчук, канд. пед. наук, доц. створено навчальний посібник-хрестоматію для дітей старшого дошкільного віку: Моя країна – Україна: хрестоматія для дошкільнят з національно-патріотичного виховання, яке незабаром вийде у харківському видавництві Ранок.

Пропонуємо вашій увазі уривок цього посібника, завантажити можна тут: https://uied.org.ua/…/moya-krayina-%E2%80%93-ukrayina-1… Хрестоматія «Моя країна — Україна» є навчальним посібником, що дає змогу реалізувати завдання Державного стандарту дошкільної освіти в напрямку національно-патріотичного виховання. Посібник містить широку жанрову палітру тематично об’єднаних фольклорних і літературних творів, які зібрані в тематичну добірку національно-патріотичного спрямування для їхнього використання в освітньому процесі закладів дошкільної освіти і родинному вихованні. Також, хрестоматія може використовуватися паралельно з робочим зошитом з національно-патріотичного виховання чи самостійно. Методика роботи з літературними творами передбачає активну позицію дитини у сприйнятті та осмисленні інформації, виконанні розвивальних завдань, націлених на формування позитивного образу своєї країни, розширення уявлень про її національні і державні символи, історію, традиції та культуру українського народу.

Методика роботи з літературними творами передбачає активну позицію дитини у сприйнятті та осмисленні інформації, виконанні розвивальних завдань, націлених на формування позитивного образу своєї країни, розширення уявлень про її національні і державні символи, історію, традиції та культуру українського народу.

Варіанти роботи можуть бути різні: спочатку діти розглядають потрібну сторінку зошита, потім слухають літературний твір й опрацьовують його, а відтак повертаються до індивідуального чи парного виконання завдань з подальшим їх презентуванням та обговоренням. Інший варіант: роботі в зошиті передує читання твору й організація роботи з текстом. Або знайомство з текстом може збагачувати, доповнювати уявлення дітей, які вони накопичили під час роботи із зошитом. Утім і хрестоматія, і робочий зошит — самостійні, відокремлені й самодостатні навчальні посібники для дошкільнят, хоч і мають спільну тематично-змістову структуру.

Результатом нашого виховання дошкільнят мають стати не лише сформовані первинні уявлення і знання, а засвоєні практичні вміння і навички, і головне — бажання діяти згідно з нормами соціальної моралі, прийнятими твоїм народом, намір наслідувати традиції, відповідати позитивному образу українця.



 

Про проведення семінару для працівників психологічної сужби і педагогів ЗДО «Психологічний тімбілдінг у комунікації з військовими та їх сім’ями»

                          РАЗОМ  ВПОРАЄМОСЯ ЗІ СТРЕСОМ, ВІДНОВИМО МЕНТАЛЬНЕ ЗДОРОВ’Я    Йде третій рік війни. На сьогодні   майже у кожного ...