понеділок, 1 лютого 2021 р.

Основні прояви гіперактивності


 

Основні прояви гіперактивності можна роз­ділити на три блоки: дефіцит концентрації уваги, імпульсив­ність, рухове розгальмування.

Дефіцит уваги

Порушення уваги виявляється в труднощах його втримання (дитина незібрана, не може самостійно довести виконання завдання до кінця), підвищеній вибірковості уваги (нездатна більше кількох хвилин зосередитися на неодноразово повторюваній, важкій, що не приносить негайного задоволення, діяльності), вираженій відволікаємості, з частими переключеннями з одного заняття на інше, не слухає, коли до неї звертаються, часто губить речі, часто буває забудькуватою.

Особливості дітей з розладами аутистичного спектру


 

 Сучасний світ ставить багато викликів. Серед іншого – помітно погіршується здоров’я населення, народжується більше дітей з різноманітними особливостями розвитку. За даними Всесвітньої організації охорони здоров’я, кожна 160-та дитина у світі має розлад аутистичного спектру. Ще 70-80 років тому такі діти жили переважно у лікувальних закладах та фактично були відірвані від звичайного світу. Наразі більшість дітей виховуються в родині, навчаються, згодом працюють.

 Розлади аутистичного спектру – група розладів психологічного розвитку (відповідно до Міжнародного класифікатора хвороб 10-ї редакції), що характеризується якісними відхиленнями у показниках комунікабельності, а також обмеженим, стереотипним, повторюваним комплексом інтересів та дій. Для людей з РАС характерна наявність тріади симптомів:

пʼятниця, 29 січня 2021 р.

12 показників розвиненого емоційного інтелекту


 

Емоційний інтелект є важливою характеристикою більшості успішних людей, оскільки він допомагає будувати міжособистісні та соціальні стосунки. При дослідженні було виявлено, що успішні люди мають високий рівень емоційного інтелекту. Хоча деякі можуть не знати про ці показники, які можуть довести, наскільки емоційно розумними/розвиненими ми є, важливо знати, що саме ці елементи можуть бути тим, що визначає, наскільки успішним ви можете стати. 

1. Ви вмієте давати/дарувати, не чекаючи нічого взамін

Емоційно розвинені люди здатні спілкуватися та налагоджувати зв’язок з іншими, оскільки вони можуть пропонувати частинку свого часу, енергії або ресурсів, не чекаючи віддачі. Такі вчинки справляють сильне враження на інших і допомагають налагоджувати міцні зв’язки.

понеділок, 25 січня 2021 р.

Методичні рекомендації з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах дошкільної освіти

 


ЗАТВЕДЖЕНО

Наказ Державної служби

якості освіти України

від 20.11.2020 № 01-11/71

Методичні рекомендації з питань формування
внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах дошкільної освіти

Методичні рекомендації з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах дошкільної освіти (далі – ЗДО) розроблені з метою надання допомоги керівникам та іншим педагогічним працівникам закладів дошкільної освіти в організації роботи з визначення політики забезпечення якості освітньої діяльності та формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти (далі – внутрішня система).

У цих Методичних рекомендаціях під внутрішньою системою розуміється сукупність умов, процедур та заходів у ЗДО, що забезпечують ефективність освітніх і управлінських процесів, які безпосередньо впливають на якість освітнього процесу, формування ключових компетентностей дітей раннього та дошкільного віку, сприяють всебічному розвитку особистості.

четвер, 21 січня 2021 р.

Про вебінар "Базовий компонент дошкільної освіти" (нова редакція)


 

     21 січня 2021 року консультант КУ «Козятинський Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Надія Рачова провела вебінар «Базовий компонент дошкільної освіти (нова редакція). Педагоги закладів дошкільної освіти та дошкільних відділень ЗНВК Козятинської територіальної громади були ознайомлені з освітніми напрямами та компетентностями,   визначеними в інваріантному і варіативному складниках Стандарту дошкільної освіти.

вівторок, 19 січня 2021 р.

Прокрастинація: що це і як її подолати?


 

    Прокрастинація - процес відкладання важливих справ на потім і заміна їх простішими або приємнішими. Прокрастинація не дає результатів, але забирає час та енергію, які мали б піти на виконання важливих завдань. 
      Із наукової точки зору схильність відкладати справи на потім (прокрастинацію) потрібно розуміти як заміну пріоритетних завдань на ті, що приносять більше задоволення і/або швидший результат.
     Прокрастинація — це один із наших механізмів захисту. Як біль попереджає нас про щось надто гаряче / гостре, так і прокрастинація попереджає нас про задачу, яку ми чомусь не хочемо виконувати.         
      Прокрастинація — це наша ширма перед певними почуттями.
    Якщо систематично відкладати важливі справи на потім  це перешкоджає досягненню цілей,  продуктивній роботі. Зриви дедлайнів (крайніх термінів), втрата часу, марність вкладених ресурсів, наростання тривоги, страху, невдоволеності, гніву та провини, зниження самооцінки, стрес, злість, сором, погіршення здоров’я  далеко не повний перелік того, що може спричинити прокрастинація.

Участь батьків у розвитку компетентностей дошкільників


      

 ВСТУП

Відповідальність сім’ї  за розвиток дитини
     
     Участь батьків у розвитку компетентностей дитини, залучення батьків і сімей до освітнього процесу закладу дошкільної освіти утверджує позиції про те, що кожен з батьків дитини є відповідальним за її виховання, розвиток і навчання, за збереження її життя, зміцнення здоров’я, формування почуття людської гідності та усвідомленого ставлення дитини до здорового способу життя.
     Здобуття дитиною дошкільної освіти в закладі освіти або в іншого суб’єкта освітньої діяльності не звільняє батьків від обов’язку доглядати, піклуватися, виховувати, розвивати і навчати її.
     Виховання та розвиток дитини є конституційним обов’язком батьків або осіб, які їх замінюють (Конституція України, закони України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про охорону дитинства» та ін. нормативно-правові акти). Відповідальне виконання обов’язків та виховних функцій сім’ї предмет нагляду та контролю з боку соціальних служб в інтересах захисту дитини.
      У Базовому компоненті дошкільної освіти  з’явився розділ щодо ролі батьків та родини у вихованні та підготовці дитини до школи. Враховані  партнерство вихователя й батьків і  спільне створення умов для розвитку дитини. У документі прописані рекомендації для батьків у вихованні своєї дитини, які компетентності вони мають допомогти їй опанувати. Більш чітко прописана роль батьків в отриманні кінцевого результату.

Про проведення семінару для працівників психологічної сужби і педагогів ЗДО «Психологічний тімбілдінг у комунікації з військовими та їх сім’ями»

                          РАЗОМ  ВПОРАЄМОСЯ ЗІ СТРЕСОМ, ВІДНОВИМО МЕНТАЛЬНЕ ЗДОРОВ’Я    Йде третій рік війни. На сьогодні   майже у кожного ...