неділя, 11 вересня 2022 р.

Дошкілля під крилами захисту

 

07 вересня 2022 року  в залі засідань управління освіти та спорту Козятинської міської ради відбулась інструктивно-методична нарада директорів закладів дошкільної освіти «Окремі питання діяльності ЗДО у 2022-2023 навчальному році», у роботі якої взяла участь Інна Мадей, начальник управління освіти та спорту.  Вона зазначила, що для закладів освіти новий  навчальний рік особливий, а питання організації безпечного перебування дошкільнят у закладах є пріоритетним. Також наголосила, що  в умовах воєнного стану дуже важливою є партнерська взаємодія між закладом освіти та місцевими органами управління освітою та органами виконавчої влади, представниками Державної служби України з надзвичайних ситуацій і Національної поліції.  Вона дає змогу досягти позитивних результатів у швидкому вирішенні найактуальніших питань.

Консультант Козятинського Центру професійного розвитку педагогічних працівників Надія Рачова повідомила, що   з урахуванням реалій сьогодення та дії правового режиму воєнного стану, питання щодо створення безпечного, комфортного, інклюзивного середовища для всіх учасників освітнього процесу й підвищення якості освітньої діяльності закладів дошкільної освіти  залишаються пріоритетними  в 2022/2023 навчальному році. Окрім того, особлива увага приділяється роботі з батьками й налагодженню тісної комунікації між усіма учасниками освітнього процесу та формуванню соціально-громадянської компетентності дітей дошкільного віку.

Завдання  педагогів ЗДО  -  заздалегідь спланувати змістовий контент роботи, що відвертатиме увагу дітей від хвилювань, страхів та сприятиме зниженню тривожності, у роботі використовувати технічні засоби навчання, дидактичні, настільно-друковані ігри, різні види театрів, шашки, шахи, залучати дітей до малювання та поробок з паперу, природного матеріалу.

Під час підведення підсумків наради учасники окреслили  першочергові завдання ЗДО міста у воєнний час: відновлення та  організація освітнього процесу для дошкільників, створення у ЗДО безпечних умов перебування, налагодження ефективної комунікації учасників освітнього процесу, надання різних видів психолого-педагогічної підтримки дітям і батькам, застосування інструментів управлінської діяльності для вирішення  надзвичайних ситуацій.




четвер, 8 вересня 2022 р.

Особливості діагностичної роботи працівників психологічної служби з різними цільовими аудиторіями


    


Назва місяця

Заклад дошкільної освіти

Початкова школа

Основна школа

Старша школа

Вересень

– психологічний супровід адаптаційного періоду новоприбулих дітей (вивчення ступеня адаптації до умов закладу дошкільної освіти, опитування та анкетування педагогів і батьків, спостереження за поведінкою та емоційним станом дітей)

– діагностика адаптації учнів до освітнього процесу (опитування та анкетування учнів, педагогів та

батьків, спостереження за поведінкою та емоційним станом

молодших школярів, комплекс психодіагностичного інструментарію для дослідження адаптації першокласників)

-діагностика адаптації учнів до умов навчання в основній школі (опитування та анкетування учнів, педагогів та батьків, спостереження за поведінкою та емоційним станом школярів, комплекс психодіагностичного інструментарію для дослідження адаптації п’ятикласників)

-діагностика адаптації учнів до умов профільного навчання в старшій школі (опитування та анкетування учнів, педагогів та батьків, спостереження за поведінкою та емоційним станом школярів, комплекс психодіагностичного інструментарію для дослідження адаптації десятикласників)

Жовтень

Листопад

-діагностика особливостей розвитку пізнавальної сфери дітей середньої групи

– індивідуальна та групова діагностика учнів 2-4 класів (дослідження пам’яті, уваги, мислення)

-діагностика учнів 6-8-х класів (особливості міжособистісної взаємодії, вивчення особистісних рис та якостей)

 

Грудень

 

– поглиблена повторна діагностика учнів з низьким рівнем адаптації до освітнього процесу

– поглиблена повторна діагностика учнів з низьким рівнем адаптації до умов навчання в основній школі

– поглиблена повторна діагностика учнів з низьким рівнем адаптації до умов профільного навчання в старшій школі

Січень

– діагностика психологічної готовності дітей старшої групи до навчання в школі

– дослідження особливостей формування особистості обдарованих дітей (креативність, здібності, обдарованість)

– діагностичне обстеження учнів 9 класів з метою допомоги їм у профільному і професійному самовизначенні.

 

 

Лютий

– діагностика особливостей розвитку емоційної сфери дітей молодшої групи

– дослідження психологічної готовності учнів 4-х класів до навчання у основній школі

 

-діагностика професійного самовизначення старшокласників

 

Застосування діагностичних мінімумів в діяльності працівників психологічної служби Методичні рекомендації

За загальною редакцією В.Г. Панка

пʼятниця, 26 серпня 2022 р.

ПРОГРАМА MR.LEADER Базова програма із зручним електронним щоденним плануванням. Зареєструйтесь та спробуйте.

 


ПРО БРЕНД
MR.LEADER

Mr.Leader - це бренд, який пробуджує лідерські якості в дітях від 2 до 12 років.

Mr.Leader випускає продукцію, яка розвиває в дітях такі навички, як креативність, комунікабельність, критичне мислення та колаборацію.

ПРО ПРОГРАМУ

Система освіти дітей раннього та дошкільного віку "Mr.Leader" (базова програма розвитку дітей дошкільного віку / щоденне планування дня для дітей дошкільного віку / моніторинг розвитку та ін.). За допомогою нашої системи ви зможете легко та якісно підготуватися до проведення дня з дитиною (групою дітей).

Кожен день буде унікальним та дозволить розвиватися:

  • інтелектуально;
  • емоційно;
  • сенсорно;
  • креативно.

Ми формуємо у дітей, такі якості:

  • орієнтацію на результат;
  • системність мислення;
  • ефективність комунікації;
  • планування;
  • самостійність;
  • відповідальне ставлення;
  • життєву компетентність;
  • цілісний світогляд.

ЗАРЕЕСТРУВАТИСЯ

Схвалено для використання в закладах дошкільної освіти
Лист ДПУ «Інститут модернізації змісту освіти» МОН України № 22.1/10-2453 від 19.10.2021 р.

https://mr-leader.com/ua/programa-mrleader

четвер, 25 серпня 2022 р.

Моя країна – Україна: хрестоматія для дошкільнят з національно-патріотичного виховання


Фахівчинями у галузі дошкільної освіти Наталею Гавриш, док. пед. наук, проф. і Ольгою Косенчук, канд. пед. наук, доц. створено навчальний посібник-хрестоматію для дітей старшого дошкільного віку: Моя країна – Україна: хрестоматія для дошкільнят з національно-патріотичного виховання, яке незабаром вийде у харківському видавництві Ранок.

Пропонуємо вашій увазі уривок цього посібника, завантажити можна тут: https://uied.org.ua/…/moya-krayina-%E2%80%93-ukrayina-1… Хрестоматія «Моя країна — Україна» є навчальним посібником, що дає змогу реалізувати завдання Державного стандарту дошкільної освіти в напрямку національно-патріотичного виховання. Посібник містить широку жанрову палітру тематично об’єднаних фольклорних і літературних творів, які зібрані в тематичну добірку національно-патріотичного спрямування для їхнього використання в освітньому процесі закладів дошкільної освіти і родинному вихованні. Також, хрестоматія може використовуватися паралельно з робочим зошитом з національно-патріотичного виховання чи самостійно. Методика роботи з літературними творами передбачає активну позицію дитини у сприйнятті та осмисленні інформації, виконанні розвивальних завдань, націлених на формування позитивного образу своєї країни, розширення уявлень про її національні і державні символи, історію, традиції та культуру українського народу.

Методика роботи з літературними творами передбачає активну позицію дитини у сприйнятті та осмисленні інформації, виконанні розвивальних завдань, націлених на формування позитивного образу своєї країни, розширення уявлень про її національні і державні символи, історію, традиції та культуру українського народу.

Варіанти роботи можуть бути різні: спочатку діти розглядають потрібну сторінку зошита, потім слухають літературний твір й опрацьовують його, а відтак повертаються до індивідуального чи парного виконання завдань з подальшим їх презентуванням та обговоренням. Інший варіант: роботі в зошиті передує читання твору й організація роботи з текстом. Або знайомство з текстом може збагачувати, доповнювати уявлення дітей, які вони накопичили під час роботи із зошитом. Утім і хрестоматія, і робочий зошит — самостійні, відокремлені й самодостатні навчальні посібники для дошкільнят, хоч і мають спільну тематично-змістову структуру.

Результатом нашого виховання дошкільнят мають стати не лише сформовані первинні уявлення і знання, а засвоєні практичні вміння і навички, і головне — бажання діяти згідно з нормами соціальної моралі, прийнятими твоїм народом, намір наслідувати традиції, відповідати позитивному образу українця.



 

ПРО РЕКОМЕНДАЦІЇ ДЛЯ ПРАЦІВНИКІВ ЗАКЛАДІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ НА ПЕРІОД ДІЇ ВОЄННОГО СТАНУ В УКРАЇНІ





https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-rekomendaciyi-dlya-pracivnikiv-zakladiv-doshkilnoyi-osviti-na-period-diyi-voyennogo-stanu-v-ukrayini 

вівторок, 23 серпня 2022 р.

ПОДОЛАННЯ КРИЗОВИХ СИТУАЦІЙ ТА ЛІКВІДАЦІЯ ЇХ НАСЛІДКІВ В ОСВІТНЬОМУ СЕРЕДОВИЩІ

 


Пам’ятка для керівників закладів та установ освіти

Джерело: “Соціально-педагогічна та психологічна допомога сім’ям з дітьми в період військового конфлікту” : навчально-методичний посібник. - К. : Агенство “Україна”. - 2015. - 176 с.

 

На жаль, як би ми не готувалися до надзвичайних ситуацій, вони відбуваються, вони завжди несподівані і вимагають негайної дії.

Що може зробити освітня установа?

        Завірити учнів у тому, що про них подбають і що педагогічний колектив готовий до іспитів, які випали на його долю.

       Підтримувати стабільність у школі.

       Забезпечити батьків і вчителів необхідною інформацією.

       Шкільні психологи і консультанти повинні бути готові до надання підтримки і консультування в разі потреби.

        Виділити час для обговорення того, що сталося.

       Направити учнів з найбільшою тривожністю, страхом, з дезадаптивною поведінкою на додаткову консультацію до фахівця.

       Довести інформацію до відома батьків.

       Звернути увагу на дітей, які нещодавно пережили важку, травматичну подію.

       Не допускати навішування ярликів і обвинувачень.

       Пам'ятати, що реакція на травматичну подію залежить як від індивідуальних, так і від вікових характеристик дітей.

При організації заходів щодо ліквідації наслідків кризової ситуації, як і при будь-якій операції, що стосується великої кількості людей, необхідно пам'ятати про те, що всі кроки повинні здійснюватися по добре обміркованому плану.

Про проведення семінару для працівників психологічної сужби і педагогів ЗДО «Психологічний тімбілдінг у комунікації з військовими та їх сім’ями»

                          РАЗОМ  ВПОРАЄМОСЯ ЗІ СТРЕСОМ, ВІДНОВИМО МЕНТАЛЬНЕ ЗДОРОВ’Я    Йде третій рік війни. На сьогодні   майже у кожного ...