вівторок, 23 квітня 2024 р.

Про проведення засідання професійної спільноти педагогів ЗДО "Освітня майстерня"



 

КОМПЕТЕНТНІСНИЙ ПІДХІД ДО ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ ЯК ВИМОГА СУЧАСНОСТІ

 

     Компетентність як результат дошкільної освіти представляє досягнення дитини в емоційному ставленні до світу, знаннях та навичках до творчого впровадження  набутого досвіду, характеризує цілісний розвиток дитини, що проявляється в розвинених емоціях, зростаючій свідомості, керованій поведінці.

23 квітня 2024 року в залі засідань управління освіти та спорту відбулось засідання професійної спільноти педагогів ЗДО та дошкільних підрозділів «Освітня майстерня», мета якого – актуалізувати власний досвід, обмінятися думками, отримати поради від колег.

Олена Рейнвалде, вихователь ЗДО №4, висвітлила  систему роботи з формування в дітей суспільних мотивів трудової діяльності, поваги до праці дорослих, вироблення навичок, орієнтованих на сталий розвиток, дотримання правил природодоцільної поведінки.

Вихователь ЗДО №4 Людмила Волчок ознайомила присутніх з досвідом роботи щодо формування здоров’яжбережувальної компетентності,  яка передбачає здатність дитини до застосування  навичок безпечної поведінки, дотримання основ здорового способу життя, збереження та зміцнення здоров’я.

Учасникам були запропоновані відео фрагменти навчально-пізнавальної діяльності з дітьми середньої та старшої груп.

Формування моральних якостей особистості, уміння розпізнавати, розуміти та керувати емоціями, виявляти інтерес до свого внутрішнього світу є пріоритетним в освітньому процесі  вихователя ЗДО №4 Олени Титарчук, яка презентувала відеоігри з виховання в дітей чуйності, доброзичливості, гуманності, формування позитивної самооцінки.

Вихователі ЗДО №4 підготували виставку посібників, розвивальних ігор з формування в дітей ключових компетентностей.

Консультант Козятинського Центру професійного розвитку педагогічних працівників  Надія Рачова провела практикум з формування психо-емоційної  компетентності вихователів. Педагоги виконали вправи з відпрацювання  навичок демократичного стилю спілкування «Інтелектуальна естафета», «Вправляння у звертанні до дитини», «Конструктивно управляти емоціями – це означає…», «Диво-вузлики».

Такі зустрічі формують професійні компетентності вихователів , сприяють набуттю нових знань, умінь та навичок, які вони використовують у своїй професійній діяльності.

Адже саме педагоги ЗДО покликані виховувати зрілу особистість, в якої сформовані дитячий світогляд, особиста безпека,  прагнення домогтися успіху, позитивне ставлення до праці, почуття власної гідності, емоційна сприйнятливість.

 

середа, 17 квітня 2024 р.

Про проведення семінару-тренінгу для педагогів ЗДО "Ненасильницьке спілкування:розуміння себе та інших"

     

     Мета ненасильницького спілкування не в досягненні цілей будь-яким шляхом, а встановленні відносин, заснованих на чесності та емпатії.

     Автор методу ненасильницького спілкування американський психолог Маршалл Розенберг вважав,  що слова часто призводять до ран і болю, а метод ННС допомагає людині навчитися безоціночному спостереженню, усвідомленню своїх або співбесідника почуттів, визначенню пов’язаних з цими почуттями потреб і висловлюванню конкретних прохань.

      Метод ненасильницької комунікації називають «мовою життя», він є корисним для вирішення конфліктів, встановлення контакту та порозуміння з іншими людьми.  

      17 квітня 2024 року в ЗДО №6  відбувся семінар-тренінг для педагогів ЗДО та дошкільних підрозділів ЗО з теми «Ненасильницьке спілкування: розуміння себе та інших». Мета заходу - сформувати в учасників навички ненасильницького спілкування для подальшого використання в своєму житті.

     Надія Рачова, консультант КЦПРПП, підкреслила важливість формування в педагогів здатності з емпатією і співчуттям ставитися до себе та оточення, надала учасникам інформацію про систему ненасильницького спілкування, в основі якої - налагодження гармонійних комунікацій з оточуючим світом через розуміння, повагу до себе та інших, презентувала модель спілкування Вовків і модель спілкування Жирафів.

    У ході семінару-тренінгу були проведені вправи «Мислити без оцінок», «Як прийняти себе», «Коли я…», «Що означає бути другом?», «Як допомогти собі?», під час яких учасники відпрацювали навички висловлюватися за алгоритмом ННС.

    Педагоги навчались відрізняти спостереження від судження, прислухатись до своїх почуттів, екологічно висловлювати свої потреби  з повагою до потреб оточення та  формулювати прохання.

     Захід пройшов у творчій атмосфері, присутні отримали корисні знання, позитивні емоції, мотивацію для налагодження партнерських відносин між усіма учасникам освітнього процесу.

 


середа, 27 березня 2024 р.

Про семінар-практикум «Вплив психологічних факторів на виникнення і подальшу динаміку соматичних захворювань»



 

  Як застосовувати  знання психосоматики у всіх сферах життя сучасної людини? Як  покращити комунікацію  в професійному житті,  знайти шляхи подолання хворобливих станів і запобігти виникненню психологічних напружень?  Саме ці питання працівники психологічної служби детально розглянули на семінарі-практикумі з теми «Вплив психологічних факторів на виникнення і подальшу динаміку соматичних захворювань», який відбувся  27 березня 2024 року в залі засідань управління освіти та спорту.

 Надія Рачова, консультант Козятинського Центру професійного розвитку педагогічних працівників, підкреслила важливість правильно говорити  про свої потреби,  адже почуття й емоції впливають на наше здоров’я, а  психосоматичні проблеми є результатом порушення «контакту» з собою та  світом.

     Присутні обговорили джерела психосоматичних хвороб, особливості впливу емоцій, почуттів і думок на фізичний стан.

Оксана Гулькова, практичний психолог ліцею №1,  продемонструвала присутнім  низку сучасних психологічних технік підтримки позитивного самопочуття й самоставлення особистості.

Учасники взяли участь у трансформаційно - діагностичній грі «Psychoсоматика» та завдяки практичним  вправам усвідомили важливість регуляції власних емоційних стані.

   Працівники служби підкреслили важливість пам’ятати, що людина має всі необхідні ресурси, і саме вона відповідальна за свій психічний стан і своє здоров’я, а  поєднання грамотної психологічної та медичної допомоги дозволяє людині значно поліпшити своє самопочуття.

 

 

четвер, 21 березня 2024 р.

По засідання професійної спільноти вихователів -методистів і вихователів ЗДО та дошкільних підрозділів ЗО "Наш бренд - педагогічна майстерність і талант"





ЗДАТНІСТЬ ДО ТВОРЧОГО ПОШУКУ, РЕАЛІЗАЦІЇ НОВИХ ІДЕЙ, ДО САМОПРЕЗЕНТАЦІЇ РЕЗУЛЬТАТІВ СВОЄЇ ДІЯЛЬНОСТІ – ЗАВДАННЯ ПІДПРИЄМНИЦЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВИХОВАТЕЛЯ 

     21 березня 2024 року в закладі дошкільної освіти №3 відбулось засідання професійної спільноти педагогів ЗДО та дошкільних підрозділів «Наш бренд — педагогічна майстерність і талант», мета якого - активізація творчого потенціалу педагогів в контексті розвитку педагогічної майстерності для успішного розв’язання завдань пошуково-дослідницької діяльності, формування навичок економічного мислення та економічних уявлень у дітей, збереження фізичного та ментального здоров’я, як важливого аспекту благополуччя дитини. 
    Людмила Гаврилюк, директор ЗДО №3, привітала учасників і побажала успішної роботи. 
     Надія Рачова, консультант Козятинського Центру професійного розвитку педагогічних працівників, підкреслила, що основною метою дошкільної освіти є не дати дітям багаж знань, а навчити їх здобувати, уміти аналізувати, систематизувати, розуміти причини, робити висновки.
     Вихователь-методист Катерина Стельмах наголосила на важливості створення інноваційного середовища, яке б сприяло активізації творчого потенціалу, збагаченню досвіду та провела з педагогами гру «Цінності». 
      Учасники переглянули заняття в молодшій групі «Вода - безцінний дар природи» в дослідницькій лабораторії Афлатуна (вихователь ЗДО №3 Людмила Романова), інтегроване заняття з елементами економіки в середній групі «Наша планета - Земля» (вихователь ЗДО №3 Тетяна Омельчук), інтегроване заняття в старшій групі «Ключ до щасливого майбутнього» (вихователь ЗДО №3 Олена Прус). 
      Педагоги долучились до допомоги нашим військовим, Тетяна Омельчук провела майстер-клас з виготовлення окопних свічок. 
      Вихователі ЗДО №3 презентували систему роботи з питань соціалізації дошкільників, підготували виставку методичних матеріалів «Панорама педагогічних ідей та знахідок».

середа, 13 березня 2024 р.

Про семінар -практикум педагогів ЗДО «Артосвіта дошкільників: технологія образотворення»



ТЕХНОЛОГІЯ ОБРАЗОТВОРЕННЯ: ЗАЛЮБЛЕННЯ ДІТЕЙ У КРАСУ

 

   Покликання артосвіти -допомогти дитині збагатити свої уявлення про світ і сформувати почуттєве ставлення до людей, природи, довкілля через залучення до багатогранного й чуттєвого світу мистецтва.

  Як реалізувати ці завдання на практиці відповідно до Базового компонента дошкільної освіти, які арттехніки застосовувати на мистецьких заняттях, як дитині знaхoдити власні cпocoби пeрeдaчі образу тими засобами, які їй більше до вподоби?

     Ці важливі питання  педагоги ЗДО та дошкільних підрозділів обговорювали на семінарі - практикумі з теми «Артосвіта дошкільників: технологія образотворення», який відбувся   12 березня 2024 року в залі засідань  управління освіти та спорту.        

   Мета заходу -  розкрити алгоритм мистецької взаємодії педагога та дітей під час художньо-продуктивного образотворення, орієнтувати вихователів на створення умов для розвитку уяви, вільного експериментування із зображувальними матеріалами, пошук дитиною власного шляху образотворення та передачі вражень від довкілля в різних видах мистецтва.

    Учасники семінару розглянули складові технології образотворення, форми та методи формування мистецько-творчої компетентності.

Надія Рачова, консультант КЦПРПП,  ознайомила педагогів з веб-ресурсом   Mindmeister, з допомогою якого можна створювати інтелект-карти, на яких визначені опорні фрагменти, складники мистецького заняття.

  Присутні, об’єднавшись у групи, вправлялися в організації художньо-педагогічних спілкувань педагога з дітьми за картинами українських художників, створили кластери мистецького заняття за алгоритмом: слухаю, бачу, сприймаю, відчуваю, знаю.

.

 

 

 

 

 

 

 


 

Про проведення семінару для працівників психологічної сужби і педагогів ЗДО «Психологічний тімбілдінг у комунікації з військовими та їх сім’ями»

                          РАЗОМ  ВПОРАЄМОСЯ ЗІ СТРЕСОМ, ВІДНОВИМО МЕНТАЛЬНЕ ЗДОРОВ’Я    Йде третій рік війни. На сьогодні   майже у кожного ...