СХВАЛЕНО ЗАТВЕРДЖУЮ
Завідувач ДНЗ №
Протокол № педрадиПоложення про внутрішню систему
забезпечення
якості освіти ДНЗ №
1.1. Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти в ДНЗ № розроблено відповідно до вимог частини третьої статті 41 Закону України «Про освіту», Закону України «Про дошкільну освіту», Базового компонента дошкільної освіти, Методичних рекомендацій з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах дошкільної освіти, затверджених наказом Державної служби якості освіти України від 20.11.2020 № 01-11/71.
• Поло́ження – локально-правовий акт, що визначає основні правила організації, описує мету, структуру, взаємні обов'язки групи людей чи організацій, які об'єдналися для досягнення спільної мети.
Єдність призначеності та напрямків розвитку ЗДО і створення умов для задіяння усіх працівників до досягнення цілей ЗДО у сфері якості.
Взаємопов’язаність процесів діяльності ЗДО, які функціюють як цілісна система.
Зорієнтованість на поліпшення показників освітнього процесу, підвищення задоволеності батьків або законних представників дітей; підвищення здатності прогнозувати внутрішні та зовнішні ризики й можливості, а також реагувати на них.
Прийняття рішень на підставі фактичних даних та розуміння причинно-наслідкових зв’язків та можливих непередбачених наслідків.
Керування стосунками зі всіма своїми зацікавленими сторонами, щоб оптимізувати їхній вплив на дієвість ЗДО.
2.СИСТЕМА ВНУТРІШНЬОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ТА КОНТРОЛЬ ЗА ЇЇ ВИКОНАННЯМ
Основна мета стратегії (політики) забезпечення якості освіти — гарантувати якість дошкільної освіти та формувати довіру суспільства до ЗДО.
· партнерство у розвитку, навчанні та вихованні дітей, а також професійній взаємодії;
2.3. Самооцінювання
З метою аналізу стану сформованості й функціонування
внутрішньої системи рекомендується проводити у ЗДО самооцінювання освітніх і
управлінських процесів.
Для оцінювання виконання (вимірювання)
вимог / правил слугують:
·
критерії (підстави для оцінювання);
· індикатори (показники, що відображають стан об’єктів спостереження, їх
якісні або кількісні характеристики);
·
методи збору відповідної інформації, яка підлягає аналізу та оцінюванню.
Рівнями оцінювання освітніх і
управлінських процесів, можуть бути: перший (високий), другий (достатній),
третій (вимагає покращення), четвертий (низький) рівні.
З метою аналізу стану сформованості й функціонування внутрішньої системи у ЗДО проводиться щорічне самооцінювання за певними напрямами освітньої діяльності, а також періодичне комплексне самооцінювання перед щорічним звітуванням керівника ЗДО щорічне комплексне самооцінювання освіти і управлінських процесів з урахуванням завдань, визначених планом роботи ЗДО на рік та літній період.
Для оцінювання рівня якості освітньої та управлінської діяльності слугують: критерії (підстави для оцінювання). Індикатори (показники, що відображають стан об'єктів спостереження, їх кісні або кількісні характеристики), методи збору відповідної інформації, яка підлягає аналізу та оцінюванню.
Відповідальним за проведення самооцінювання освітніх і управлінських процесів є керівник ЗДО. Для проведення самооцінювання керівник закладу:
ü видає наказ про
проведення самооцінювання освітніх і управлінських процесів;
ü створює робочу групу, яка
буде забезпечувати збір, вивчення, аналіз інформації, отриманої під час
спостереження, опитування та вивчення документації;
ü розподіляє обов'язки між
членами робочої групи;
ü призначає відповідального
за узагальнення результатів самооцінювання освітніх і управлінських процесів;
ü визначає терміни
обговорення та оприлюднення результатів самооцінювання освітніх і управлінських
процесів.
Комплексне
самооцінювання освітніх і управлінських процесів доцільно проводити після
визначення всіх компонентів внутрішньої системи та умов їх функціонування, що
закріплюються Положенням про внутрішню систему.
Інформацією,
яка підлягає аналізу під час самооцінювання, можуть бути результати внутрішніх
моніторингів освітніх
і управлінських процесів ЗДО, а також зовнішніх
моніторингів, проведених органами управління у сфері освіти,
міжнародними установами, громадськими організаціями тощо.
Внутрішні моніторинги можуть проводитися
для відстеження стану освітньої діяльності, якості надання освітніх послуг,
ефективності управлінських процесів.
Механізм підготовки та
проведення моніторингу визначається Порядком проведення моніторингу якості
освіти, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України від
16.01.2020 № 54, зареєстрованим в
Міністерстві юстиції України 10 лютого 2020 року за № 154/3443711. Для проведення моніторингу обов’язковими є
розроблення його програми та оприлюднення його результатів на вебсайті ЗДО (у
разі його відсутності – на вебсайті засновника).
Для організації самооцінювання рекомендується передбачити:
·
збір та аналіз інформації, отриманої під час спостереження, опитування та
вивчення документації;
·
узагальнення результатів самооцінювання освітніх і управлінських процесів
ЗДО;
· обговорення та оприлюднення результатів самооцінювання освітніх і управлінських
процесів ЗДО.
2.5. Напрями вивчення якості освітньої діяльності закладу освіти
Працівники закладу дошкільної освіти обізнані з вимогами охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правилами поведінки в умовах надзвичайних ситуацій і дотримуються їх
У закладі дошкільної освіти створено умови для якісного харчування здобувачів дошкільної освіти
У закладі дошкільної освіти створено умови для фізичного розвитку та зміцнення здоров’я здобувачів дошкільної освіти
Критерії Заклад дошкільної освіти планує та реалізує діяльність щодо запобігання будь-яким проявам дискримінації, булінгу
Вимога 3 Формування інклюзивного, безпечного, розвивального, мотивуючого освітнього простору
Критерії У закладі дошкільної освіти створено умови для навчання, реабілітації, соціальної адаптації, інтеграції в суспільство здобувачів дошкільної освіти із особливими освітніми потребами
Освітнє середовище закладу дошкільної освіти забезпечує реалізацію завдань програми та мотивує здобувачів дошкільної освіти до оволодіння різними видами компетенцій
2.5.2. Напрям оцінювання Здобувачі дошкільної освіти. Забезпечення всебічного розвитку дитини дошкільного віку, набуття нею життєвого соціального досвіду
Критерії У закладі дошкільної освіти реалізується Базовий компонент дошкільної освіти
Вимога 2 Організація життєдіяльності здобувачів дошкільної освіти у закладі
Критерії У закладі дошкільної освіти забезпечено дотримання вимог до розпорядку дня та навчання, організації життєдіяльності, рухової активності дітей
Вимога 1 Ефективність планування педагогічними працівниками своєї діяльності та якість організації освітнього процесу
Критерії Педагогічні працівники планують свою діяльність, аналізують її результативність
У закладі дошкільної освіти мовою освітнього процесу є державна мова
Педагогічні працівники діляться досвідом роботи з колегами
Вимога 2 Постійне підвищення професійного рівня і педагогічної майстерності педагогічних працівників
Вимога 3 Налагодження співпраці з батьками, працівниками ЗДО
У закладі дошкільної освіти налагоджена практика педагогічного наставництва та інших форм професійної співпраці
У закладі дошкільної освіти налагоджено систему роботи з адаптації та інтеграції здобувачів дошкільної освіти до освітнього процесу
Вимога 4 Методичне забезпечення ЗДО
2.5.4. Напрям оцінювання Управлінські процеси закладу дошкільної освіти
Критерії У закладі дошкільної освіти сформовано стратегію його розвитку, спрямовану на підвищення якості освітньої діяльності
У закладі дошкільної освіти сформована й функціонує внутрішня система забезпечення якості освіти
Вимога 2 Формування відносин довіри, прозорості, дотримання етичних норм
Критерії Керівник закладу дошкільної освіти сприяє створенню психологічно комфортного середовища
Вимога 3 Ефективність кадрової політики та забезпечення можливостей для професійного розвитку педагогічних працівників
Критерії Керівник закладу дошкільної освіти формує штат закладу, залучаючи кваліфікованих педагогічних та інших працівників відповідно до штатних нормативів та типу закладу
Керівник закладу дошкільної освіти сприяє підвищенню кваліфікації педагогічних працівників
Вимога 4 Організація діяльності ЗДО на засадах людиноцентризму, прийняття управлінських рішень на основі конструктивної співпраці учасників освітнього процесу, взаємодії ЗДО з місцевою громадою
Критерії У закладі дошкільної освіти створюються умови для реалізації прав і обов’язків учасників освітнього процесу
Встановлено режим роботи закладу дошкільної освіти
У закладі дошкільної освіти у належному стані утримується матеріально-технічна база
Вимога 5 Формування та забезпечення реалізації політики академічної доброчесності
Критерії Заклад дошкільної освіти впроваджує політику академічної доброчесності
Керівник закладу дошкільної освіти сприяє формуванню у працівників та батьків здобувачів дошкільної освіти негативного ставлення до корупції.
ІІІ. ЗАКЛЮЧНІ ПОЛОЖЕННЯ
Колегіальним органом ДНЗ № управління освіти та спорту Козятинської міської ради, який визначає, схвалює систему, стратегію та процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, є педагогічна рада.

Немає коментарів:
Дописати коментар