МОН затвердило Типову програму
підвищення кваліфікації педагогічних працівників за новим Базовим компонентом дошкільної
освіти (стандартом).
Її затвердили наказом №397 від 31 березня, який опублікували на сайті МОН.
Програма передбачає формування загальних та фахових компетентностей з урахуванням особистісно орієнтованого, інтегрованого, компетентнісного, діяльнісного підходів.
Вона складається з теоретичної, практичної підготовки
педагогічних працівників, а також виконання ними самостійної роботи.
Програми передабчає шістнадцять взаємопов’язаних тем. На етапі завершення навчання
слухачі складатимуть підсумковий тест.
Цільова аудиторія:
· науково-педагогічні працівники;
· фахівці Центрів професійного розвитку;
· методисти відділів дошкільної освіти обласних /
міських інститутів післядипломної освіти;
·
педагогічні працівники закладів дошкільної освіти.
Програма передбачає формування в
педагогів таких загальних компетентностей:
·
збереження цінностей дитинства, примноження здобутків
дошкільної освіти, розуміння шляхів її поступу в історичній ретроспективі;
·
вільне використання цифрових технологій для реалізації
освітніх завдань та вдосконалення професійної діяльності;
·
генерування нових ідей (креативність);
·
ухвалення обґрунтованих рішень;
·
співпраця та взаємодія в команді;
·
організація партнерської взаємодії з батьками
вихованців;
·
міжособистісна взаємодія;
·
рефлексія та саморозвиток.
Програма має:
·
ознайомити педпрацівників із стратегіями та
тенденціями, що склали основу для розроблення оновленого стандарту;
·
формувати розуміння понять “Державний стандарт
дошкільної освіти”, “цінності дошкільної освіти”, “компетентність”, “освітнє
середовище” “результати навчання”, “якість дошкільної освіти”, “змістове
наповнення Стандарту”;
·
удосконалити здатність та готовність цільової
аудиторії планувати освітній процес з урахуванням положень оновленого стандарту
для вибудовування індивідуальної освітньої траєкторії дитини дошкільного віку;
·
формувати здатність педагогів організовувати різну
діяльність дітей у закладі дошкільної освіти на засадах діяльнісного,
компетентнісного, особистісно-орієнтованого, інтегрованого, соціокультурного
підходів та базових принципах:
· демократичність;
· рівний доступ до якісної дошкільної освіти кожній
дитини, освіта без дискримінації за будь-якими ознаками;
· забезпечення сталого розвитку України та її
європейського вибору;
· міжвідомча взаємодія;
· державно-громадське та державно-приватне партнерство
в організації та управлінні дошкільною освітою;
· соціально-педагогічне партнерство громади та всіх
учасників освітнього процесу.
· вдосконалення готовності педагогів до організації
партнерства з батьками вихованців задля підвищення культури відповідального
батьківства.
Обсяг програми – 45 годин (1,5
кредит ЄКТС). З них:
·
6 годин – лекційні заняття;
·
26 годин – практична робота;
·
11 годин – самостійна робота;
·
2 годин – підсумкові заходи.
Форма підвищення кваліфікації: дистанційна / мережева.

Немає коментарів:
Дописати коментар