четвер, 22 квітня 2021 р.

Покоління дітей Альфа: в чому їх особливість?


 

    Поколінням Альфа вважаються діти 2015-2035 років народження. Такі діти виховуються батьками покоління X та Y. Але очевидно, що вони будуть кардинально відрізнятись від них. Адже ці діти потрапили у вир стрімкого розвитку технологій і соціальних змін.

    Їм тільки 6, але вони не хочуть грати у дворі, а проводять час в планшеті. Їх неможливо змусити щось зробити силою, але якщо домовитися, то вони з радістю відгукуються на прохання.

    Типовий представник покоління Альфа - це дитина, яка освоює Youtube раніше, ніж навчиться писати і читати. Найкращий вид дозвілля для нього - це серфінг в Інтернеті, соціальні мережі і перегляд відео. Демографи вважають, що такі діти будуть більш урівноважені, позитивні, менш агресивні, ніж представники попередніх поколінь.

вівторок, 20 квітня 2021 р.

Експерти про покоління Ζ



    Нинішнє покоління учнів, народжених після 2000 року, – це перше повністю цифрове покоління. Їх називають «generation Ζ» або «покоління Ζ», «цифрові люди», бо вони пов'язані між собою за допомогою мережі Інтернет, YouTube, мобільних телефонів, SMS і MP3-плеєрів. Їх цінності знаходяться ще у процесі формування, але психологи відзначають тяжіння до індивідуалізму, самовпевненість і спрямованість до успіху.

   Найчастіше культурологи та демографи називають роком народження «покоління Z»  1991; деякі інші науковці пропонують вважати точкою відліку існування цього покоління 2001 рік. Перша дата відповідає часу створення всесвітньої мережі Інтернет, друга – входженню Інтернету до повсякденного життя. В Японії роками народження «покоління Z» вважають 1985–1992, бо рівень технологічного прогресу в повсякденному житті жителів Японії був вищим за інші країни постіндустріального типу розвитку. В Україні цей період настав пізніше – від 2004 року.

пʼятниця, 16 квітня 2021 р.

Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти ДНЗ № (зразок)


 СХВАЛЕНО                                                                                          ЗАТВЕРДЖУЮ

                                                                                                               Завідувач ДНЗ №

Протокол № педради

Положення про внутрішню систему забезпечення

 якості освіти  ДНЗ №

 

 

І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ  
   1.1. Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти в        ДНЗ  №  розроблено відповідно до вимог частини третьої статті 41 Закону України «Про освіту», Закону України «Про дошкільну освіту», Базового компонента дошкільної освіти, Методичних рекомендацій з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах дошкільної освіти, затверджених наказом Державної служби  якості освіти України від 20.11.2020 № 01-11/71.
   1.2. Терміни та їх визначення, що вживаються в Положенні
Поло́ження – локально-правовий акт, що визначає основні правила організації, описує мету, структуру, взаємні обов'язки групи людей чи організацій, які об'єдналися для досягнення спільної мети.
Стратегія – довгостроковий, послідовний, конструктивний, раціональний, підкріплений ідеологією, стійкий до невизначеності умов середовища план, який супроводжується постійним аналізом та моніторингом в процесі його реалізації та спрямований з певною метою на досягнення успіху в кінцевому результаті.

Алгоритм формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти в ЗДО


 

1. Ознайомити колектив ЗДО з Методичними рекомендаціями з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах дошкільної освіти затвердженими наказом Державної служби  якості освіти України від 20.11.2020 № 01-11/71.
     Заклад має забезпечити, щоб працівники, зацікавлені особи були обізнані з:
 • політикою та процедурами забезпечення якості освітньої діяльності, якості освіти та її цілями;
• своїм внеском у результативність забезпечення якості та з вигодами від поліпшення показників діяльності;
 • очікуваними результатами впровадження політики якості.

вівторок, 13 квітня 2021 р.

Сучасне медіасередовище та його вплив на психіку дитини дошкільного віку


 

У період модернізації суспільства ми  «не можемо уявити» собі наше повсякденне життя – на дозвіллі або на роботі, з сім’єю або друзями – без засобів масової інформації та комунікаційних технологій.

Майже щодня людство віднаходить нові надсучасні гаджети для користування. Інформація, яка лине звідусіль, має очевидний вплив на сучасну людину, дитину.

На сьогодні  відзначено величезне збільшення популярності «соціальних мереж» серед дітей старшого дошкільного і молодшого шкільного віку, які разом з онлайн-іграми є основною причиною використання ними інтернету. Діти потрапляють у ситуацію «вимушеної ізоляції» від спілкування з батьками та живого спілкування загалом. Дошкільнята, які дивляться телевізор більш однієї години щодня, гірше розрізняють реальне та вигадане. Вони також є більш тривожними й агресивними, з острахом ставляться до навколишнього світу, мають нерозвинену уяву, гірше адаптуються до шкільного життя і життя загалом. Спостереження за дітьми свідчать: діти, які довго засиджуються в інтернеті, постійно збуджені, нервові, страждають безсонням, ведуть малорухливий спосіб життя, часто їдять перед монітором, мало спілкуються. Відхилення у стані фізичного здоров’я пояснюється тим, що випромінювання і миготіння яскравості при надмірних дозах сидіння біля комп’ютера негативно впливає на імунну систему і зір дитини. Окрім того, сидіння перед монітором відволікає дитину від реального життя, в результаті діти все менше спілкуються з однолітками та оточуючими, що в свою чергу погіршує соціальний розвиток дитини і призводить до залежності від віртуального світу, який замінює реальний.

четвер, 8 квітня 2021 р.

Нова Типова програма підвищення кваліфікації педагогічних працівників щодо впровадження оновленого Базового компонента дошкільної освіти

 

МОН затвердило Типову програму підвищення кваліфікації педагогічних працівників за новим Базовим компонентом дошкільної освіти (стандартом).

Її затвердили наказом №397 від 31 березня, який опублікували на сайті МОН.

Програма передбачає формування загальних та фахових компетентностей з урахуванням особистісно орієнтованого, інтегрованого, компетентнісного, діяльнісного підходів.

вівторок, 6 квітня 2021 р.

Що таке кліпове мислення


 

Останнім часом дедалі частіше у ЗМІ, друкованих виданнях згадують термін «кліпове мислення». Що це таке?

 Суть кліпового мислення полягає в здатності людини швидко переключатися між різними за смислом фрагментами інформації та швидко її переробляти. Звичка сприймати інформацію за допомогою коротких, яскравих посилів, що втілені у формати постеру, відеокліпу (Wikipedia).

«Clip»  у перекладі з англійської  означає «відрізок», «фрагмент». Термін «кліпове мислення» зявився у психології у 90-х роках минулого століття разом із музичними кліпами. Сюжети у кліпах складаються із розрізнених відеокадрів, кліпові короткі блоки згодом перейшли на сторінки друкованих ЗМІ, мультфільми, рекламу. Інформація в цьому випадку подається короткими блоками, завдання якої не примушувати замислитися, жити зважаючи на емоції. У результаті людина не осмисливши  однієї інформації, переходить до іншої, звикає до постійної зміни повідомлень і вимагає нових. З’являється бажання слухати нову музику, редагувати фотографії, шукати яскраві заголовки, «чатитися». Людина дуже швидко звикає до такого калейдоскопу в своїй голові і починає вимагати нових кліпів, знижується рівень аналізу  інформації,  здатність зосереджуватись на чомусь і ефективно працювати  лише з короткими уривками інформації.

Про проведення семінару для працівників психологічної сужби і педагогів ЗДО «Психологічний тімбілдінг у комунікації з військовими та їх сім’ями»

                          РАЗОМ  ВПОРАЄМОСЯ ЗІ СТРЕСОМ, ВІДНОВИМО МЕНТАЛЬНЕ ЗДОРОВ’Я    Йде третій рік війни. На сьогодні   майже у кожного ...