У період
модернізації суспільства ми «не можемо
уявити» собі наше повсякденне життя – на дозвіллі або на роботі, з сім’єю або
друзями – без засобів масової інформації та комунікаційних технологій.
Майже
щодня людство віднаходить нові надсучасні гаджети для користування. Інформація,
яка лине звідусіль, має очевидний вплив на сучасну людину, дитину.
На сьогодні відзначено величезне збільшення популярності
«соціальних мереж» серед дітей старшого дошкільного і молодшого шкільного віку,
які разом з онлайн-іграми є основною причиною використання ними інтернету. Діти
потрапляють у ситуацію «вимушеної ізоляції» від спілкування з батьками та
живого спілкування загалом. Дошкільнята, які дивляться телевізор більш однієї
години щодня, гірше розрізняють реальне та вигадане. Вони також є більш
тривожними й агресивними, з острахом ставляться до навколишнього світу, мають
нерозвинену уяву, гірше адаптуються до шкільного життя і життя загалом.
Спостереження за дітьми свідчать: діти, які довго засиджуються в інтернеті,
постійно збуджені, нервові, страждають безсонням, ведуть малорухливий спосіб
життя, часто їдять перед монітором, мало спілкуються. Відхилення у стані
фізичного здоров’я пояснюється тим, що випромінювання і миготіння яскравості
при надмірних дозах сидіння біля комп’ютера негативно впливає на імунну систему
і зір дитини. Окрім того, сидіння перед монітором відволікає дитину від реального
життя, в результаті діти все менше спілкуються з однолітками та оточуючими, що
в свою чергу погіршує соціальний розвиток дитини і призводить до залежності від
віртуального світу, який замінює реальний.